  • 1. Data: 2022-10-25 21:01:50
    Temat: Jak szczepionka - placebo - może wygenerować 88% odporności?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Załóżmy, że mamy chorobę, która nie jest śmiertelna, oraz która w co
    każde 2 tygodnie powoduje zakażenie u 10% populacji (tej części, która
    wcześniej była niezakażona).

    Ludzie otrzymują szczepionkę, która ma działać po 2 tygodniach od
    podania, jednak jest ona zwykłym placebo.

    Przyjrzymy się teraz przykładowej, badanej populacji, u której część
    ludzi otrzymuje szczepionkę, a część nie.

    - Mamy więc grupę 100 osób zaszczepionych i 100 niezaszczepionych.
    - W każdej grupie w przeciągu 2 tygodni 10% zostaje zakażona (10 osób w
    każdej).
    - W kolejnych 2 tygodniach kolejne 10% z grupy niezakażonej zostaje
    zakażona (9 z pozostałych 90)
    - Ogólnie 19 osób z każdej grupy zostaje zakażone przez 4 tygodnie.
    - Zatem nasza skuteczność szczepionki wynosi 0%.

    1 - (odsetek zaszczepionych / odsetek niezaszczepionych) = 1 - (0,19 /
    0,19) = 0%

    Załóżmy teraz, że definiujemy osoby zaszczepione jako te dopiero po
    okresie 2 tygodni od zaszczepienia.

    - Zatem 10 osób z grupy zaszczepionych-zakażonych wędruje nam do grupy
    niezaszczepionych-zakażonych.
    - Wtedy jedynie 9 z 90 osób zaszczepionych jest zakażona (10%),
    natomiast 29 z 110 niezaszczepionych jest zakażona (26,4%)
    - Jaka wychodzi nam skuteczność? 62%

    Teraz weźmy pod uwagę sytuację, w której osoby zaszczepione są testowane
    3 razy rzadziej, niż niezaszczepione (tylko 1 na 3 zaszczepionych jest
    testowana).

    W takiej sytuacji tylko 3 na 90 "zaszczepionych" (3.3%) ma wykryte
    zakażenie, natomiast wśród niezaszczepionych wciąż 29 na 110 (26,4%).
    Jaka wychodzi nam skuteczność? 88%

    https://www.youtube.com/watch?v=a4LcPF87YLE

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2022-10-26 12:03:11
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Przyjrzymy się teraz przykładowej, badanej populacji, u której część
    > ludzi otrzymuje szczepionkę, a część nie.

    Jak widać, bywają na tyle tępe tłuki, że jakieś wydumane problemy
    matematyczne chciałyby rozstrzygać za pomocą przepisów prawa.
    Niektórym ich obsesja naprawdę zdrowo odbija! :D

    --
    -
    Akarm

  • 3. Data: 2022-10-26 15:09:08
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Za kilka lat pokażą się naukowe badania o tym że polityka wobec kowida
    była BŁĘDNA i że odporność najefektywniej populacja zdobywa w sposób
    naturalny.
    I że kasa zmarnowana na tarcze gdyby poszła na LECZENIE wszystkich a nie
    tylko covidowców uratowałaby więcej obywateli.

    Wspomnicie moje słowa i Konfederacji ;-)

  • 4. Data: 2022-10-26 15:32:19
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 26.10.2022 o 15:09, _Master_ pisze:
    > Za kilka lat pokażą się naukowe badania o tym że polityka wobec kowida
    > była BŁĘDNA i że odporność najefektywniej populacja zdobywa w sposób
    > naturalny.

    Czyli wynalezienie szczepionki np. na ospę było błędem?
    Ależ się ludzie pomylili ją wynajdując...

    Czy wywożenie ludzi chorych na trąd na niezamieszkane wyspy, to
    naturalny sposób nabierania odporności, czy sztuczny?

    > I że kasa zmarnowana na tarcze gdyby poszła na LECZENIE wszystkich a nie
    > tylko covidowców uratowałaby więcej obywateli.

    Najefektywniej było ich nie wywozić i zaoszczędzić tę kasę na leczenie
    innych z innych chorób?

    Bo widzisz, teraz gdy mamy lekarstwa na trąd, to można nawet naukowo
    udowodnić, że wywożenie ludzi chorych na trąd na bezludne wyspy, to
    błędna polityka. Taniej jest podać setce ludzi lekarstwo, niż przepalać
    tony mazutu transportując ich statkiem.

    > Wspomnicie moje słowa i Konfederacji ;-)

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 5. Data: 2022-10-26 16:00:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 26.10.2022 o 15:32, Kviat napisał:

    > Czyli wynalezienie szczepionki np. na ospę było błędem?
    > Ależ się ludzie pomylili ją wynajdując...

    wynalezienie skutecznej szczepionki...

    > Czy wywożenie ludzi chorych na trąd na niezamieszkane wyspy, to
    > naturalny sposób nabierania odporności, czy sztuczny?

    inna choroba, inaczej się przenosi i ma inną śmiertelność...

    Zresztą, osoba, która opracowała skuteczną metodę walki z ospą, była też
    w zespole opracowującym sposób radzenia sobie z epidemiami chorób
    grypopodobnych...
    http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10
    .1.1.552.1109&rep=rep1&type=pdf

    Ale co tam, zastosowano metody będące w sprzeczności z wytycznymi i
    zdziwienie, że
    1) nie zadziałało
    2) było mnóstwo nadmiarowych zgonów
    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 6. Data: 2022-10-26 16:48:23
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-26-października-2022 o 15:32, Kviat pisze:
    > Czyli wynalezienie szczepionki np. na ospę było błędem?
    > Ależ się ludzie pomylili ją wynajdując...

    To jest zupełnie inna choroba o zupełnie innej śmiertelności i prawo
    nakazuje aby ją "BRAĆ" i działa na całe życie.
    Kto się temu sprzeciwia sprzeciwia się PRAWU .

    Rozumiesz?

  • 7. Data: 2022-10-26 16:49:46
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-26-października-2022 o 15:32, Kviat pisze:
    > Najefektywniej było ich nie wywozić i zaoszczędzić tę kasę na leczenie
    > innych z innych chorób?

    Nie wiesz podstawowych rzeczy.

    Ponadnadmiarowe zgony były w domach na choroby inne niż covid.

    Liczba łóżko dniówek ZMALAŁA.

  • 8. Data: 2022-10-26 16:52:31
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-26-października-2022 o 15:32, Kviat pisze:
    > Taniej jest podać setce ludzi lekarstwo,

    Nie przy tej chorobie. Polacy zdobyli odporność tylko w 50 procentach
    dzięki szczepionkom.
    Zagrożona była konkretna grupa ludzi starszych i chorowitych.

    Nie były zagrożone ZAKŁADY PRACY.

    LOKDAŁN był ZŁEM a na pewno był źle zaprojektowany.

  • 9. Data: 2022-10-26 19:29:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > https://www.youtube.com/watch?v=a4LcPF87YLE

    Ciekawe czy zbanują - kwestionowanie skuteczności szczepień przeciw
    zachorowania i transmisją jest wbrew polityce youtuba,

    https://support.google.com/youtube/answer/11161123 (wydajność szczepionek).

    mimo że już wiadomo, że ta konkretna szczepionka nie zapobiegała ani
    zachorowaniom ani transmisji (głównie dlatego że miała dwa lata i
    aktualny szczep nie miał wiele wspólnego z oryginalnym) ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2022-10-26 19:32:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.10.2022 o 15:32, Kviat pisze:

    > Najefektywniej było ich nie wywozić i zaoszczędzić tę kasę na leczenie
    > innych z innych chorób?
    >
    > Bo widzisz, teraz gdy mamy lekarstwa na trąd,

    Zaraz, zaraz - czy ty właśnie zmieniłeś kowit na trąd?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!