  • 1. Data: 2003-12-14 11:46:52
    Temat: Jak sprawdzić wiarygodność firmy
    Od: "Thomas" <t...@w...pl>

    Witam

    Mam takie zapytanie do grupy.

    Jak sprawdzić wiarygodność firmy, czy przypadkiem nie jest to jakaś oszukana
    firma?

    -----
    Pozdrowienia: Thomas

  • 2. Data: 2003-12-14 16:55:36
    Temat: Re: Jak sprawdzić wiarygodność firmy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Thomas" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jak sprawdzić wiarygodność firmy, czy przypadkiem nie jest to jakaś
    oszukana
    > firma?

    Są specjalne firmy, które zajmują się wywiadem gospodarczym. Możesz
    poszperać po sieci pod katem jej nazwy. Czasem to coś daje. Aha, jeszcze
    przeszukaj witryny oferujące wierzytelności do sprzedaży i wizyta w
    sądzie, by sprawdzić księgi (jeśli to spółka prawa handlowego).

  • 3. Data: 2003-12-14 22:22:30
    Od: "sebuś" <s...@o...pl>

    Jest sobie także Krajowy Rejestr Długów www.krd.pl jednak, aby z niego
    skorzystać (wyszukiwarka w bazie danych) trzeba słono zapłacić :(

    Pozdrawiam!

    Sebus79

  • 4. Data: 2003-12-14 22:23:39
    Od: "beny" <b...@p...com.pl>

    > Jak sprawdzić wiarygodność firmy, czy przypadkiem nie jest to jakaś
    oszukana
    > firma?

    Wszystko zalezy do czego to potrzebujesz
    przyjne ze chcesz im cos sprzedac np na termin

    w takim przypadku prostymi sprawami to
    prosisz taka firme o np 3 faktury z innych firm (takie na przelew) w danej
    branzy
    nastepnie dzwonisz do nich i pytasz co i jak

    zawsze mozesz zadzwonic do wydzialu PG policji w danym miescie
    i dowiedziec sie czy jest jakas skarga na taka firme

    dalej

    jakis juz nie pamietam jaki PIT od nich czy placa podatki

    to tak na poczatek

    ja tak ronilem
    pozdro
    Beny

  • 5. Data: 2003-12-15 11:01:05
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    Użytkownik "beny" <b...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    > w takim przypadku prostymi sprawami to
    > prosisz taka firme o np 3 faktury z innych firm (takie na przelew) w danej
    > branzy
    > nastepnie dzwonisz do nich i pytasz co i jak

    Juz to widze jak daja Ci te faktury.

    > zawsze mozesz zadzwonic do wydzialu PG policji w danym miescie
    > i dowiedziec sie czy jest jakas skarga na taka firme

    Tu mi pachnie sprawa o znieslawienie firmy. Nie jestem prawnikiem ale
    udzielenie przez policjanta informacji ze wplynela jakas skarga na firme to
    chyba by bylo przestepstwo. Bo powiedzmy ze Ty prowadzisz firme, ja zglaszam
    skarge ze okradles mnie i teraz jakis potencjalny klient zglasza sie do
    tegoz PG czy jak tam zwal i dostaje informacje o mojej skardze na ta firme.
    I jak myslisz co zrobi ten klient ? Odp zwieje gdzie pieprz rosnie i to bez
    sprawdzania czy moja skarga byla zasadna czy nie. Wiec wedlug mnie nikt
    (poza sadem chyba) nie ma prawa udzielic takich informacji.

    > dalej
    >
    > jakis juz nie pamietam jaki PIT od nich czy placa podatki

    Juz napewno udostepnia kazdemu kto o to poprosi :-)

    Marcin

  • 6. Data: 2003-12-18 00:24:38
    Od: "beny" <b...@p...com.pl>

    > Juz to widze jak daja Ci te faktury.

    tak sie sklada ze ten manewr jest dosyc czesto aa przynajmiej byc
    uskutecznianiy
    sam tak robilem

    > Tu mi pachnie sprawa o znieslawienie firmy.....
    . Wiec wedlug mnie nikt
    > (poza sadem chyba) nie ma prawa udzielic takich informacji.

    sam kiedys dzwonilem i pyalem :) i sie dopytalem
    ze akurat firma o ktora pytalem tam byla czysta
    ale koles (policjant) odpowiadal mi na pytania bez problemu
    fak jakies 2 lata temu ale tak bylo

    > Juz napewno udostepnia kazdemu kto o to poprosi :-)

    :) no wiesz to wszystko zalezy komu na czy jak bardzo zalezy :)

    pozdro
    Beny