  • 1. Data: 2006-09-07 20:22:18
    Temat: Jak się dowiedzieć, czy skazany wyszedł na wolność?
    Od: "Kamil" <p...@i...pl>

    Witam.

    Piszę w imieniu znajomego, który ma następujący problem: był on ofiarą
    przestępstwa, winny został skazany.
    Jednak ów skazany osobiście, oraz przez znajomych odgrażał się, co to on nie
    zrobi, jak wyjdzie na wolność.
    Niedługo mija termin odsiadki i znajomy chciałby się dowiedzieć (a mocno się
    niepokoi) czy skazany faktycznie,
    wychodzi, czy może już wyszedł, a może jeszcze coś nabroił i dostał kolejne
    latka. Czy można taką informację
    uzyskać drogą formalną? Znajomy był równocześnie oskarżycielem posiłkowym w
    procesie, jednak po latach zaginęły
    dokumenty i nieznane są sygnatury akt.

    Będę wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź, jak można tę sprawę załatwić.

    Pozdrawiam

    Kamil

  • 2. Data: 2006-09-08 06:29:43
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Piszę w imieniu znajomego, który ma następujący problem: był on ofiarą
    > przestępstwa, winny został skazany.

    Moj kolega mial identyczna sytuacje, i to wlaśnie sad przysłal nie proszony
    pouczenie, że poszkodowanej osobie przysługuje taka wiedza o opuszczeniu zakladu
    karnego przez taka osobe, ale z tego pisma nie wynikalo wprost, ze wychodzi, byla to
    jedynie informacja, że ma sie prawo do uzyskania takiej informacji (trzeba o nia
    wystapić do ZK), w pismie byl tez adres zakladu, gdzie odbywal kare ten przestepca.
    Tylko co taka wiedza daje? jedynie chyba to, ze człowiek sie denerwuje i tyle..

    Wojtek

  • 3. Data: 2006-09-08 07:08:11
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "fotech" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko co taka wiedza daje? jedynie chyba to, ze człowiek sie denerwuje i
    > tyle..

    to ze moze sie przygotowac psychicznie i nie tylko, na potencjalne
    spotkanie z takim jegomosciem, to ze mozna zatrudnic np prywatnego
    detektywa, ktory przynajmniej w pierwszych dniach po wyjsciu bedzie
    monitorowal kroki skazanca, itp az do ostatecznosci ;) w zaleznosci jak
    bardzo pokrzywdzony sie boi i na ile realne byly grozby skazanego

  • 4. Data: 2006-09-08 17:31:54
    Od: p...@i...pl

    Witam

    > Moj kolega mial identyczna sytuacje, i to wlaśnie sad przysłal
    > nie proszony pouczenie,
    [...]
    Mój znajomy też takie pismo pewnie otrzymał, ale jak już wspomniałem, wszelkie
    dokumenty na ten temat zaginęły. Teraz problemem jest jak się mimo wszystko
    dowiedzieć.
    > Tylko co taka wiedza daje? jedynie chyba to, ze człowiek sie denerwuje i tyle..
    Dokładnie o to chodzi, o czym pisze w poście poniżej szerszen
    > Wojtek

    Kamil