  • 1. Data: 2009-10-03 17:56:47
    Temat: Jak liczyc nadgodziny komus kto byl na l4
    Od: "Andrzej" <w...@o...pl>

    Witam

    Szukam, szukam i chyba cos zle szukam bo nie widze...

    Pytanie jest takie:

    Czy jesli ktos na przyklad 2 dni byl na l4 ale potem przyszedl
    2 inne dni w zastepstwie za inna osobe to przekroczyl swoj wymiar
    czasu pracy czy nie ? Wychodzi, ze przepracowal tyle godzin ile powinno
    byc na caly etat ale do tego ma 2 usprawiedliowione dni nieobecnosci.

    Powinien miec wyplacone nadgodziny czy nie ?

    Jezeli odpowiedz brzmi NIE to inne pytanie:

    Jesli ktos polowe miesiaca ma zwolnienie lekarskie to moze potem w
    2 tygodnie przepracowac godziny z calego miesiaca ? Oczywiscie pomijajac
    inne ograniczenia wynikajace z kodeksu pracy. I po przepracowaniu
    tych godzin dalej nie mialby nadgodzin ?

    Andrzej

  • 2. Data: 2009-10-04 08:00:01
    Temat: Re: Jak liczyc nadgodziny komus kto byl na l4
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli ktos polowe miesiaca ma zwolnienie lekarskie to moze potem w
    > 2 tygodnie przepracowac godziny z calego miesiaca ?
    > I po przepracowaniu
    > tych godzin dalej nie mialby nadgodzin ?

    miałby nadgodziny.
    każdy dzień L4 to 8 godzin.
    majc dwa tygodnie w miesiącu L4, oraz w kolejne dwa tygodnie przepracowujc
    cały etat masz pół etatu nadgodzin.
    (upraszczam, ze miesiąc ma równe 4 tygodnie)

  • 3. Data: 2009-10-04 08:06:18
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cały etat masz pół etatu nadgodzin.
    > (upraszczam, ze miesiąc ma równe 4 tygodnie)

    Ale czemu 8 ? U nas jest system pracy rownowazny i praca po 12 godzin.

  • 4. Data: 2009-10-04 17:25:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > miałby nadgodziny.
    > każdy dzień L4 to 8 godzin.

    W sobotę i niedzielę (dzień wolny od pracy) też

    > majc dwa tygodnie w miesiącu L4, oraz w kolejne dwa tygodnie
    > przepracowujc cały etat masz pół etatu nadgodzin.
    > (upraszczam, ze miesiąc ma równe 4 tygodnie)

    Przepisów nie podpowiem, ale w praktyce liczy się to w ten sposób, że
    pracownikowi zalicza się w trakcie L4 tyle godzin, ile w tym czasie by
    przepracował zgodnie z grafikiem - czy co tam macie - ale nie przepracował,
    bo był chory. W znanych mi przypadkach zawsze problemem w tym wypadku była
    praca w nocy, bo co zrobić z pracownikiem pracującym przykładowo 19"-7",
    któremu tego akurat dnia kończy się L-4? U nas przyjmuje się, że się liczy
    początek pracy i mimo wszystko nie musi świadczyć tej pracy w godzinach
    0"-7".

    Sądzę, że zastosowanie będą tu miały przepisy analogiczne,m jak te
    obowiązujące przy urlopie. Czyli pracownik zatrudniony na pół etatu ma cały
    urlop jeśli chodzi o dni, a nie jego połowę.

  • 5. Data: 2009-10-05 06:05:06
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    > W sobotę i niedzielę (dzień wolny od pracy) też

    nie.
    każdy dzień roboczy.

    L4 (godziny) liczone jest tak samo jak urlop.

    > W znanych mi przypadkach zawsze problemem w tym wypadku była praca w
    > nocy, bo co zrobić z pracownikiem pracującym przykładowo 19"-7", któremu
    > tego akurat dnia kończy się L-4?

    w dniu, w którym kończy mu się L4 nie może przyjść do pracy.
    albo ma tego dnia L4 albo przerywa zwolnienie i pracuje.
    nie może mieć obu naraz.

    podobnie z urlopem: jeśli schodzi z nocki, tzn. pracuje do 7 rano, to tego
    dnia/tej doby nie można pracownikowi liczyć do urlopu, ale dopiero następną
    dobę.

    ktos pytał o "dwunastki", a nawet służby mające pracę 24h/48h wolnego.
    system pracy nie ma znaczenia. 1 dzień urlopu = 8h.

  • 6. Data: 2009-10-05 08:46:37
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 5 Oct 2009 08:05:06 +0200, Konrad N.S. napisał(a):

    > nie.
    > każdy dzień roboczy.
    >
    > L4 (godziny) liczone jest tak samo jak urlop.

    I poprzez takich partaczy ś nabijani w butelkę pracownicy.
    Doucz się leserze, albo nie zabieraj głosu - mam nadzieje że nie pracujesz
    w "kadrach"!!!!!
    Ustawa o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie
    choroby i macierzyństwa (Dz. U. z 2005 r. nr 31, poz. 267 ze zm. w swoim
    art. 11 ust. 4 stanowi tak jak napisał Robert. Amen.
    Masz jeszcze jakieś pytania malkontencie?????

  • 7. Data: 2009-10-05 08:50:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > art. 11 ust. 4 stanowi tak jak napisał Robert. Amen.
    > Masz jeszcze jakieś pytania malkontencie?????

    Spokojnie, on tylko mówił o godzinach-nadgodzinach.

    Chyba że uważasz, że pracownik będący 30 dni na zwolnieniu powinien
    mieć jeszcze płacone nadgodziny (skoro 30*8 to więcej niż etat).

    --
    Liwiusz