  • 1. Data: 2007-04-13 08:45:48
    Temat: Interpretacja pdof kup 50%
    Od: nn3dx <n...@o...pl.usun.to>

    Witam

    co znaczy słowo "korzystania" w poniższym kontekście? czy chodzi o samo
    posiadanie praw autorskich (czyli stworzenie dzieła autorskiego - np.
    projekt strony internetowej) czy też wykonanie jakiejś czynności której
    przedmiotem są prawa autorskie (udzielenie licencji lub przeniesienie
    majątkowych praw autorskich)

    > pdof art. 22 ust. 9 pkt. 3:
    > 3) z tytułu korzystania przez twórców z praw autorskich i artystów
    > wykonawców z praw pokrewnych, w rozumieniu odrębnych przepisów, lub rozporządzania
    przez nich tymi prawami - w wysokości 50% uzyskanego przychodu, z tym że koszty te
    oblicza się od przychodu pomniejszonego o potrącone przez płatnika w danym miesiącu
    składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, o
    których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b), których podstawę wymiaru stanowi ten
    przychód,

    czy jeśli autor projektu udzieli mi licencji, to przysługuje mi 50% kup?

    czy jeśli autor przeniesie na mnie prawa majątkowe, to trzeba zapłacić
    vat? (zamawiający: dg, kpir, bez vat; wykonawca: os.fiz.)

    gdzieś się spotkałem ze stwierdzeniem że UoD w kontekście KC nie musi
    być UoD w kontekście pdof

    chodzi mi o zapis pdof

    art. 22, pkt 9
> [...]
    ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, o
    których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b), których podstawę wymiaru

    jak nazwę umowę "Umowa o dzieło" to czy automatycznie kwalifikuje pod
    art 22 pkt 9 (20% kup)?

    może najprościej jak zamienię UoD na umowę udzielenia licencji? tu może
    być 50% kup? i bez vat?

    Pozdrawiam

    Przemek