eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoInstrukcje w języku polskim
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2007-08-30 07:37:29
    Temat: Instrukcje w języku polskim
    Od: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>

    Witam

    Z dwiema sprawami wpadam na grupkę i liczę na podpowiedzi ludzi
    zorientowanych...

    1. Wyczytałem, że art. 15 ustawy o języku polskim nakłada obowiązek
    dołączania do towarów (moje pytanie dotyczy konkretnie podzespołów
    komputerowych, m.in. płyty głównej) sprzedawanych w Polsce instrukcji w
    języku polskim. I niespełnienie tego warunku może skutkować karą grzywny.
    Komu zgłasza się ów 'proceder'?
    Pytam 'profilaktycznie' - nie chcę pędzić od razu do właściwego 'organu' z
    donosem, lecz mieć swego rodzaju 'haka' na sprzedawcę w razie, gdyby
    utrudniał mi reklamację towaru. Pytanie to związane jest z nastepnym.
    2. Czy istnieje jakis "żelazny" termin (ustawowy, rozporządzeniowy...) w
    okresie którego sprzedawca ma obowiązek przyjąć (albo klient ma prawo
    zwrócić) uszkodzony towar? Kupiłem ww. płytę niespełna 2-3 dni temu i
    okazała się uszkodzona. Dowiedziałem się, że w sklepie w którym kupiłem
    niezbyt chętnie załatwiane sa wszelaki reklamacje. Potrzebuję sprawnego
    komputera od zaraz - nie mogę sobie pozwolić na kilka(naście?) dni 'obsługi
    gwarancyjnej'. Czy mam podstawy do żądania wymiany towaru na inny, lub do
    sprawdzenia urządzenia "od ręki"? W ostateczności: do zwrotu pieniędzy i
    oddania produktu?
    Proszę o jakąś poradę.



  • 2. Data: 2007-08-30 07:57:15
    Temat: Re: Instrukcje w języku polskim
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Beer napisał(a):

    > 1. Wyczytałem, że art. 15 ustawy o języku polskim nakłada obowiązek
    > dołączania do towarów (moje pytanie dotyczy konkretnie podzespołów
    > komputerowych, m.in. płyty głównej) sprzedawanych w Polsce instrukcji w
    > języku polskim. I niespełnienie tego warunku może skutkować karą grzywny.
    > Komu zgłasza się ów 'proceder'?

    Art 7 o tym mówi.

    j.


  • 3. Data: 2007-08-30 08:51:15
    Temat: Re: Instrukcje w języku polskim
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Beer pisze:

    > 2. Czy istnieje jakis "żelazny" termin (ustawowy, rozporządzeniowy...) w
    > okresie którego sprzedawca ma obowiązek przyjąć (albo klient ma prawo
    > zwrócić) uszkodzony towar? Kupiłem ww. płytę niespełna 2-3 dni temu i
    > okazała się uszkodzona. Dowiedziałem się, że w sklepie w którym kupiłem
    > niezbyt chętnie załatwiane sa wszelaki reklamacje. Potrzebuję sprawnego
    > komputera od zaraz - nie mogę sobie pozwolić na kilka(naście?) dni
    > 'obsługi gwarancyjnej'. Czy mam podstawy do żądania wymiany towaru na
    > inny, lub do sprawdzenia urządzenia "od ręki"? W ostateczności: do
    > zwrotu pieniędzy i oddania produktu?
    > Proszę o jakąś poradę.

    Jeśli nie kupowałeś towaru POZA lokalem to nie.
    Jeśli chcesz szybkiego rozwiązania sprawy to zgłoś na podstawie
    niezgodności. Będą mieli dokładnie 14 dni kalendarzowych na rozpatrzenie
    Twojego zgłoszenia.


    pozdrawiam.
    PlaMa


  • 4. Data: 2007-08-30 21:30:28
    Temat: Re: Instrukcje w języku polskim
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fb60de$uf$1@inews.gazeta.pl...

    > Jeśli chcesz szybkiego rozwiązania sprawy to zgłoś na podstawie
    > niezgodności. Będą mieli dokładnie 14 dni kalendarzowych na rozpatrzenie
    > Twojego zgłoszenia.

    Czemu dokładnie? :-) Mogą w pierwszym dniu rozpatrzyć.


  • 5. Data: 2007-08-30 22:02:19
    Temat: Re: Instrukcje w języku polskim
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 30.08.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:fb60de$uf$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >> Jeśli chcesz szybkiego rozwiązania sprawy to zgłoś na podstawie
    >> niezgodności. Będą mieli dokładnie 14 dni kalendarzowych na rozpatrzenie
    >> Twojego zgłoszenia.
    > Czemu dokładnie? :-) Mogą w pierwszym dniu rozpatrzyć.

    Mogą mieć też więcej niż 14 :)

    --
    Marcin


  • 6. Data: 2007-08-30 22:24:50
    Temat: Re: Instrukcje w języku polskim
    Od: PlaMa <p...@n...pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    >>> Jeśli chcesz szybkiego rozwiązania sprawy to zgłoś na podstawie
    >>> niezgodności. Będą mieli dokładnie 14 dni kalendarzowych na rozpatrzenie
    >>> Twojego zgłoszenia.
    >> Czemu dokładnie? :-) Mogą w pierwszym dniu rozpatrzyć.

    oj :)

    > Mogą mieć też więcej niż 14 :)

    oki, 14 lub czasami 14 + 1 albo 2


    pozdrawiam.
    PlaMa

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1