  • 1. Data: 2009-08-08 21:17:09
    Temat: Ilość danych osobowych podawanych przy rejestracji w przychodni
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    Witam Grupowiczów!

    Chciałem spytać, czy przy rejestracji w przychodni (specjalistycznej
    przyszpitalnej, jeśli to istotne), można wymagać od pacjenta podania
    (oprócz, nazwijmy to "standardowych" danych osobowych), również stanu
    cywilnego, zawodu oraz miejsca pracy? Chodzi o konsultację w ramach
    NFZ. Czy regulują to jakieś przepisy? Sprawa jest autentyczna. Nie
    chodzi o to, żebym się wstydził czy tp. ich ujawnienia, ale na prawdę
    nie widzę żadnego rozsądnego wytłumaczenia takich zachcianek... No,
    chyba że się mylę?

    A.

  • 2. Data: 2009-08-09 00:01:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:alqr75h09ugano00h7fga49v3kasko8fkh@4ax.com agent73
    <a...@g...pl> pisze:

> [...]
    > cywilnego, zawodu oraz miejsca pracy? Chodzi o konsultację w ramach
    > NFZ. Czy regulują to jakieś przepisy? Sprawa jest autentyczna.
    A jaką podstawę prawną wymagania podania tych danych podali w tej przychodni
    gdy ich spytałeś?

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-08-09 09:31:10
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Sun, 9 Aug 2009 02:01:16 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    >A jaką podstawę prawną wymagania podania tych danych podali w tej przychodni
    >gdy ich spytałeś?

    Jeszcze nie pytałem, informacja taka jest podana na ich stronie
    internetowej. Wybieram się tam, więc chciałbym wcześniej wiedzieć, czy
    mogą odmówić mi rejestracji gdybym jednak nie ujawnił tych danych,
    które moim zdaniem zupełnie nie mają związku z leczeniem. Z resztą
    jest tam jeszcze jeden kwiatek: data urodzenia (to oczywiste) oraz
    wiek pacjenta, tak jak by nie potrafili go sami określić na podstawie
    daty urodzenia!
    A może jest jakiś akt prawny, który reguluje jaki zakres danych
    osobowych jest niezbędny do korzystania z usług medycznych w ramach
    NFZ?

    --
    A.

  • 4. Data: 2009-08-09 11:48:26
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "agent73" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A może jest jakiś akt prawny, który reguluje jaki zakres danych
    > osobowych jest niezbędny do korzystania z usług medycznych w ramach

    jest rozporzadzenie dotyczace dokumentacji medycznej. Do identyfikacji
    medycznej potrzebne są: pesel, imię nazwisko data urodzenia (jak ktos
    potrafi to sobie wyliczy z peselu :-)), adres. Reszty nie musisz podac.
    Oczywiscie moga poprosic o okazanie dowodu osobistego lub paszportu. No i
    oczywiscie dokument potwierdzajacy oplacenie ubezpieczenia zdrowotnego.