  • 1. Data: 2005-03-14 08:49:10
    Temat: Ile dla ZUS?
    Od: "Kazimierz" <2...@w...pl>

    Otrzymuję rentę rodzinną ( najniższą z możliwych). Pół córka a drugie pół
    ja. Chciałbym podjąć pracę. Ponieważ mieszkam w takim regionie gdzie za
    pracę otrzymuje się dosłownie grosiki, ok 600-700zł. A ponieważ trzeba jakoś
    żyć, więc te marne grosze co nieco mogłyby podnieść jakoś życia. Mogłyby,
    tylko czy to realne? Ostatnio usłyszałem taką informację, ze ZUS-owi
    należałoby się w takim przypadku więcej niż ja mógłbym zarobić. Czy to
    możliwe, czy rzeczywiście żyjemy w kraju gdzie paranoja jest wyznacznikiem
    prawa? A może ja jestem przewrażliwiony?
    Byłbym niezmiernie wdzięczny gdyby ktoś z szanownych grupowiczów zechciał mi
    to wyjaśnić.
    Pozdrawiam
    Kazimierz

  • 2. Data: 2005-03-14 17:32:25
    Temat: Re: Ile dla ZUS?
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: Kazimierz [Mon, 14 Mar 2005 09:49:10 +0100]:

> [...]
    > czy rzeczywiście żyjemy w kraju gdzie paranoja jest wyznacznikiem
    > prawa? A może ja jestem przewrażliwiony?

    No wiec pytanie zasadnicze brzmi: co to za praca?

    Jesli umowa o prace, to pracodawca sam sobie poodprowadza
    ZUSy i dostaniesz tyle ile zostanie ;) Minimalna stawka to
    w tej chwili bodajze 849zl brutto (circa 600zl do reki)
    przy pelnym etacie. Przy czesciach etatu odpowiednio mniej.

    Jesli umowa-zlecenie, tez zalatwi zleceniodawca, i tez to
    sobie ujmie odpowiednio przy wyliczaniu. Z tym, ze tutaj
    nie ma minimalnej stawki juz.

    Kompletnie natomiast nie oplaca Ci sie rzeczywiscie jezeli
    przyszly "pracodawca" chce zebys zakladal wlasna dzialalnosc
    gospodarcza. Bo wtedy faktycznie, moze Ci nawet na ten ZUS
    nie starczyc...

    Aha: tak, zyjemy w AbsurLandzie. Nie miej watpliwosci.

    Kira