  • 1. Data: 2009-07-23 07:16:39
    Temat: III CZP 3/08
    Od: " " <k...@g...pl>

    Zgodnie z powyższym orzeczeniem
    "Współwłaściciel może domagać się od pozostałych współwłaścicieli,
    korzystających z rzeczy wspólnej z naruszeniem art. 206 k.c. w sposób
    wykluczający jego współposiadanie, wynagrodzenia za korzystanie z tej rzeczy z
    zachowaniem przesłanek określonych w art. 224 § 2 lub art. 225 k.c."
    "Jeżeli z powodu wyzucia współwłaściciela ze współposiadania nastąpił sądowy
    podział quoad usum, współwłaściciel wyzuty może dochodzić od współwłaściciela,
    który zawładnął rzeczą z jego wyłączeniem, na zasadach określonych w art. 224
    § 2 lub art. 224 § 2 w związku z art. 225 k.c., wynagrodzenia za nieuprawnione
    korzystanie z rzeczy w odrębnym procesie. W razie natomiast wszczęcia
    postępowania o zniesienie współwłasności wynagrodzenie za nieuprawnione
    korzystanie z rzeczy wspólnej przez niektórych współwłaścicieli może zostać
    zasądzone na rzecz innych współwłaścicieli na podstawie art. 224 § 2 lub art.
    224 § 2 w związku z art. 225 k.c. już w tym postępowaniu, a to ze względu na
    regulacje przewidziane w art. 618 k.p.c."

    mam prawo domagać sie wynagrodzenia od współwłaścicieli (wniosek o zniesienie
    współwłasności złożyłem z powodu niedopuszczenia do współposiadania)
    na rozprawie o zniesienie współwłasności
    Wniosek jest złozony a z powodu nienabytych spadków zostanie wkrótce
    zawieszony . I moje pytania
    1. Czy mogę nadal rozszerzyć roszczenie o wynagrodzenie?
    2.Cy mimo zawieszenia sprawy o wspołposiadanie Sąd zajmie sie sprawą o
    wynagrodzenie?
    3. Czy tu także muszą być nabyte spadki?
    4. Czy lepiej złozyć osobny pozew? wniosek?

  • 2. Data: 2009-07-23 09:39:13
    Temat: Re: III CZP 3/08
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    moze jednak ktos coś wie?