  • 1. Data: 2009-05-21 13:31:56
    Temat: Gwarancja / rekojmia na detke ?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Nowa dętka do roweru strzeliła (rozerwana w strzępy na sporym odcinku) mi przy
    pierwszym pompowaniu, markowa Conti - jakie mam uprawnienia do wymiany towaru z
    tytułu rękojmi bądź gwarancji?

    W marketach zwykle nie ma kłopotów, ale tu akurat chodzi o lokalny sklepik, a w
    takich zwykle pietrzą trudności.

    18 zł/szt. piechotą nie chodzi ;-))
    JaC

  • 2. Data: 2009-05-21 13:54:38
    Temat: Re: Gwarancja / rekojmia na detke ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Nowa dętka do roweru strzeliła (rozerwana w strzępy na sporym odcinku) mi przy
    pierwszym pompowaniu, markowa Conti - jakie mam uprawnienia do wymiany towaru z
    tytułu rękojmi bądź gwarancji?

    Gwarancje masz taką, jaką udzieli sprzedawca (gwarant). Tutaj możemy
    mówić o uprawnieniach wynikających z niezgodności produktu z umową -
    ustawa wałkowana na grupie co tydzień :)

    > W marketach zwykle nie ma kłopotów, ale tu akurat chodzi o lokalny sklepik, a w
    takich zwykle pietrzą trudności.

    No to będą piętrzyć trudności również jeśli będziesz miał rację.
    Pierwszą trudnością będzie wytłumaczyć "co to jest niezgodność z umową"
    - pewnie za kilka dni ktoś na pl.soc.prawo spyta się, czy musi przyjąć w
    ramach tej ustawy reklamację dętki rowerowej, bo klient ją przebił na
    gwoździu i chce wymienić :)

    > 18 zł/szt. piechotą nie chodzi ;-))

    Ano.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-05-21 14:59:28
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    No tak, bo każdy w tym ja pierwsze pytanie przy zakupie detek to o gwarancję ;-)
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-05-26 07:12:13
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    No niestety jak to w małym sklepie (i tu się wyższośc marketów uwidacznia), złożyłem
    więc w tym sklepiku pisemną reklamację, mam kopię, ciekawe, co dalej będzie.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-05-26 08:05:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > No niestety jak to w małym sklepie (i tu się wyższośc marketów uwidacznia),
    złożyłem więc w tym sklepiku pisemną reklamację, mam kopię, ciekawe, co dalej będzie.

    To nie taki zły sklep, skoro przyjęli reklamację na piśmie i masz
    potwierdzenie. Ciekawe, czy odpowiedzą w ciągu 14 dni. A czego żądałeś?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-05-26 08:54:20
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Wymiany w ramach rekojmi z uwagi na wadę ukrytą.
    Sklepik sam nic nie ruszy, poczeka na dostawcę z hurtowni.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-05-26 09:02:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Wymiany w ramach rekojmi z uwagi na wadę ukrytą.
    > Sklepik sam nic nie ruszy, poczeka na dostawcę z hurtowni.

    A, no to po ptakach. Na miejscu sklepu odpisałbym Ci, że rękojmia nie
    przysługuje Ci. Jest to sprzedaż konsumencka, więc przepisy art. 556kc i
    kolejne (rękojmia) nie obowiązują na podstawie art. 1 Ustawa o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego.

    Należało reklamować na podstawie niezgodności z umową. No i zapomnij,
    że 2 tygodnie bez odpowiedzi oznacza uznanie reklamacji.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-05-26 09:12:10
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    To co, mam jeszcze raz złozyć nowe pismo z inna treścią, i np. wysłać je pocztą?
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2009-05-26 09:15:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > To co, mam jeszcze raz złozyć nowe pismo z inna treścią, i np. wysłać je pocztą?

    Niby mógłbyś, aby "być w prawie", ale może wyluzuj. To kilkanaście
    złotych, a sklep pewnie jakoś na reklamacje odpowie. Ewentualnie później
    możesz złożyć reklamację z tytułu niezgodności, ważne że poinformowałeś
    sprzedawcę o wadzie w terminie 2 miesięcy od jej wystąpienia.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-05-26 09:28:31
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Lub inaczej: 1/2 ilości zakupionego (markowego! BTW nawet Made in India OIDP) towaru
    miałą wadę.
    JaC

    -----