-
1. Data: 2008-02-09 20:17:44
Temat: Gwarancja niepisemna
Od: Jacek_FH <s...@h...net.pl>
Witam
Temat wyszedł przy okazji mojego problemu opisanego w sąsiednim temacie,
ale jako że jest bardziej ogólny i już do tamtej sprawy niezbyt potrzebny
(bo raczej nie będę z niej korzystał), to daję nowy temat.
Szczególnie na allegro bardzo często się spotyka uwagi w opisie typu:
"przedmiot objęty jest x-tygodniową/miesięczną gwarancją"
gdzie ta gwarancja jest dość wirtualna bo ani w formie pisemnej ani
elektronicznej się jej nie zobaczy.
Czy taki zapis do czegokolwiek sprzedawcę zobowiązuje ?
Okres obejmowania jest zawsze krótszy od czasu rękojmi, warunki nawet jakby
gdzieś były to by też nie przekraczały tych wynikających z rękojmi.
Więc czy jest to zupełnie pusty zapis, czy też może być podstawą do
czegokolwiek (choćby ułatwić zatwierdzenie wyroku)?
Z drugiej strony patrząc:
http://forum.purepc.pl/index.php?showtopic=211152
"Gwarancja musi być wyrażona w reklamie lub w osobnym dokumencie.
Koniecznie musi co najmniej precyzować obowiązki gwaranta. Jeśli tego nie
robi, to gwarancja nie istnieje. Gwarancja nie może być więc paragonem.
Wynika to z art. 13 ustawy o sprzedaży konsumenckiej."
Wg. tych informacji taka niepisana gwarancja de facto nie istnieje.
Czy w związku z tym można by było zgłosić reklamację powołując się na brak
gwarancji?
--
Jacek_FH
-
2. Data: 2008-02-11 06:37:23
Temat: Re: Gwarancja niepisemna
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 09.02.2008 Jacek_FH <s...@h...net.pl> napisał/a:
> Z drugiej strony patrząc:
> http://forum.purepc.pl/index.php?showtopic=211152
> "Gwarancja musi być wyrażona w reklamie lub w osobnym dokumencie.
> Koniecznie musi co najmniej precyzować obowiązki gwaranta. Jeśli tego nie
> robi, to gwarancja nie istnieje. Gwarancja nie może być więc paragonem.
> Wynika to z art. 13 ustawy o sprzedaży konsumenckiej."
> Wg. tych informacji taka niepisana gwarancja de facto nie istnieje.
> Czy w związku z tym można by było zgłosić reklamację powołując się na brak
> gwarancji?
Jest jeszcze u.3 stojacy trochę w sprzeczności z u.1, którego opis
podałeś.
"Oświadczenie gwarancyjne powinno być sformułowane zgodnie z wymaganiami
określonymi w art. 3 ust. 1 zdanie pierwsze. Jednakże uchybienie tym
wymaganiom pozostaje bez wpływu na ważność gwarancji i nie pozbawia
kupującego wynikających z niej uprawnień."
Tak czy inaczej jest to jakies zobowiązanie i prawdę mówiąc to w
interesie sprzedawcy (gwaranta) jest określenie tych warunków.
--
Marcin