  • 1. Data: 2015-10-30 18:29:18
    Temat: Gwarancja na komputer lenovo
    Od: Tero <t...@o...pl>

    Kupiłem komputer lenovo w dniu 15.11.2014, (faktura zakupu-nowy w
    sklepie bitkomputer)

    Głowę dam że w chwili zakupu sprzedawca informował mnie że gwarancja
    wynosi 2 lata.

    Problem jest następujący:
    po sprawdzeniu na stronie lenovo po numerze seryjnym okazuje się że data
    zakupu to 12.08.2014 a gwarancja była 1 rok i wygasła 11.10.2015

    jak reklamować ten sprzęt? u sprzedawcy u producenta?

  • 2. Data: 2015-10-30 18:37:23
    Temat: Re: Gwarancja na komputer lenovo
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-10-15 o 18:29, Tero pisze:
> [...]
    > zakupu to 12.08.2014 a gwarancja była 1 rok i wygasła 11.10.2015
    > jak reklamować ten sprzęt? u sprzedawcy u producenta?

    W sklepie. Umowa gwarancji jest umową cywilnoprawną. Nic nie szkodzi na
    przeszkodzie, by gwarantem był i producent i sprzedawca - każdy na
    swoich zasadach.

  • 3. Data: 2015-10-30 19:00:28
    Od: Tero <t...@o...pl>

    > W sklepie. Umowa gwarancji jest umową cywilnoprawną. Nic nie szkodzi na
    > przeszkodzie, by gwarantem był i producent i sprzedawca - każdy na
    > swoich zasadach.

    sprzedawca odesłał mnie z kwitkiem do producenta

    z tego co już wyczytałem mogę reklamować u sprzedawcy jako towar
    niezgodny z umową?

  • 4. Data: 2015-10-30 20:02:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 października 2015 18:28:59 UTC+1 użytkownik Tero napisał:
> [...]
    > zakupu to 12.08.2014 a gwarancja była 1 rok i wygasła 11.10.2015
    >

    > jak reklamować ten sprzęt? u sprzedawcy u producenta?
    Dzwoń na infolinie Lenovo. Dwa laptopy ich miałem i zawsze przez infolinie ew sprawy
    gwarancyjne załatwiałem.

  • 5. Data: 2015-10-31 00:54:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Oct 2015, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    [...]
    > W sklepie. Umowa gwarancji jest umową cywilnoprawną. Nic nie szkodzi na
    > przeszkodzie, by gwarantem był i producent i sprzedawca - każdy na swoich
    > zasadach.

    To prawda.
    Pic w tym, że w przypadku gwarancji obowiązuje "to co na kwicie",
    a poparte jest prawem kupującego do żądania owego kwitu, w postaci
    papierowej (nie musi być pisemna "w rozumieniu KC").

    A kupujący na razie zeznał że dostał USTNE zapewnienie o istnieniu
    takiej gwarancji, a nie samą gwarancję.
    Nie dostał więc... nic.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2015-10-31 00:58:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Oct 2015, Tero wrote:

    > sprzedawca odesłał mnie z kwitkiem do producenta
    >
    > z tego co już wyczytałem mogę reklamować u sprzedawcy
    > jako towar niezgodny z umową?

    Możesz.
    O ile jesteś "konsumentem".
    Problem uboczny jest taki, że w przypadku "niezgodności"
    przez pół roku domniemuje się przyczynę "leżącą w towarze",
    a później już ono nie obowiązuje, więc możliwe są jakieś
    cyrki przy oporze sprzedawcy.
    Przy gwarancji jest ten plus, że o ile jest dobrowolna,
    o tyle jej reguły - JAKIEŚ - z definicji są spisane.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2015-11-02 09:02:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

> [...]
    > cyrki przy oporze sprzedawcy.
    > Przy gwarancji jest ten plus, że o ile jest dobrowolna,
    > o tyle jej reguły - JAKIEŚ - z definicji są spisane.

    Oj chyba to sie prawie rok temu zmieniło :) Np teraz przez rok trwania
    odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada
    lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. Taka sytuacja
    ułatwia złożenie reklamacji, gdyż to przedsiębiorca musi udowodnić, że
    wada powstała z winy konsumenta.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl