  • 1. Data: 2024-08-01 08:47:31
    Temat: Gwarancja na elektronikę z wystawki ulicznej z Rzeszy
    Od: Jacek Marcin Jaworski <j...@a...pl>

    Dzień dobry!

    Miałem taką zaskakującą sytuację, że trafiłem do sklepu w którym
    sprzedawano używaną wystawkę uliczną z Rzeszy. I sprzedawca na pyt. o
    gwarancję twardo odpowiada, że to używane z wystawki i bez gwarancji.
    I tu pojawia się pyt.:
    Jak się ma sprzedaż przez, powiedzmy "normalny" sklep takiej używki bez
    gwarancji do prawnego obowiązku min. 2 letniej gwarancji która
    obowiązuje w UE?

    Miłego dnia!
    Jacek Marcin Jaworski

  • 2. Data: 2024-08-01 11:10:07
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 01.08.2024 o 08:47, Jacek Marcin Jaworski pisze:
> [...]
    > Jak się ma sprzedaż przez, powiedzmy "normalny" sklep takiej używki bez
    > gwarancji do prawnego obowiązku min. 2 letniej gwarancji która

    Wskaż ten prawny obowiązek udzielania gwarancji przez sprzedawcę.
    Rzesze ci się chyba pomyliły.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2024-08-01 19:54:14
    Od: Jacek Marcin Jaworski <j...@a...pl>

    W dniu 1.08.2024 o 11:10, Kviat pisze:

    > Wskaż ten prawny obowiązek udzielania gwarancji przez sprzedawcę.
    > Rzesze ci się chyba pomyliły.

    Rzesze mi się nie pomyliły. Ale pomyliłem rękojmię z gwarancją.
    Obowiązkowa jest 2 letnia rękojmia, a gwarancja jest opcjonalna.

  • 4. Data: 2024-08-01 20:58:46
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 01.08.2024 o 19:54, Jacek Marcin Jaworski pisze:

    > Rzesze mi się nie pomyliły. Ale pomyliłem rękojmię z gwarancją.
    > Obowiązkowa jest 2 letnia rękojmia, a gwarancja jest opcjonalna.

    Skąd ta pewność, że Rzesze ci się nie pomyliły, skoro udało ci się
    pomylić rękojmię z gwarancją?

    https://skr.com.pl/wylaczenie-odpowiedzialnosci-z-ty
    tulu-rekojmi-w-przypadku-sprzedazy-rzeczy-uzywanych/

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2024-08-01 20:59:39
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 01.08.2024 o 19:54, Jacek Marcin Jaworski pisze:
    > Rzesze mi się nie pomyliły. Ale pomyliłem rękojmię z gwarancją.
    > Obowiązkowa jest 2 letnia rękojmia, a gwarancja jest opcjonalna.

    Ale rozumiesz że wzięcie odpowiedzialności za działanie będzie kosztować
    (sprawdzenie, naprawa, konserwacja) i żadna urzędnicza biurokracja nie
    nagnie czasoprzestrzeni.

    Napisałeś że z wystawki. Przeszkadza Ci to? Sprzedajesz nowe i masz
    konkurencję? A może tobie się źle wiedzie to i sąsiadowi nie chcesz
    pozwolić odbić się od dna.

    Dlaczego wogole ktoś się zajmuje takimi problemami i to koooooorwa
    jeszcze niby prawnicy tfuuuuuuu posprzątalibyście gałęzie po ostatnich
    wichurach. Byłby z was jakiś pożytek.

  • 6. Data: 2024-08-03 22:31:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Rzesze mi się nie pomyliły. Ale pomyliłem rękojmię z gwarancją.
    > Obowiązkowa jest 2 letnia rękojmia, a gwarancja jest opcjonalna.

    Zagadnienie normuje Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
    Dokładnie ma tu zastosowanie art. 43c. Wydaje mi się, że w starych
    przepisach było wyłączenie tej odpowiedzialności w odniesieniu do rzeczy
    używanych, więc mogą być takie orzeczenia sądowe i trzeba sprawdzać, do
    jakiego stanu prawnego je wydano.

    Po za tym, rzecz z wystawki, to nie jest rzecz używana w mojej ocenie.
    Ona może mieć jakieś ślady wystawienia, ale co do zasady powinna być
    sprawna.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2024-08-04 11:45:35
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Ona może mieć jakieś ślady wystawienia, ale co do zasady powinna być
    > sprawna.

    Używasz bardzo nie prawniczych określeń: wystawiona?

  • 8. Data: 2024-08-04 12:48:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.08.2024 o 11:45, _Master_ pisze:
    > Używasz bardzo nie prawniczych określeń: wystawiona?

    Prawniczych większość tu nie rozumie. A to nie chodzi o popisywanie się
    elokwencją, tylko, by Cie ludzie rozumieli. Jak ktoś nie ogarnia, ze
    wystawa i ekspozycja to jedno, to tym bardziej nie bedzie rozumiał.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 9. Data: 2024-08-04 12:54:58
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Prawniczych większość tu nie rozumie. A to nie chodzi o popisywanie się
    > elokwencją, tylko, by Cie ludzie rozumieli. Jak ktoś nie ogarnia, ze
    > wystawa i ekspozycja to jedno, to tym bardziej nie bedzie rozumiał.

    Normalny człowiek rozumie że jak ktoś coś "wystawił" to nie można
    wymagać że to będzie sprawne jak nowe.

    Dopiero informacja że sprzedawca to sprawdził/naprawił i udziela tyle i
    tyle gwarancji daje podstawy do roszczeń

    Tylko DEBIL rozumie to INACZEJ.

  • 10. Data: 2024-08-04 13:22:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Aug 2024 08:47:31 +0200, Jacek Marcin Jaworski wrote:
> [...]
    > Jak się ma sprzedaż przez, powiedzmy "normalny" sklep takiej używki bez
    > gwarancji do prawnego obowiązku min. 2 letniej gwarancji która

    Sprzedawcy (firmy, komisy, itp, nie prywatne osoby) używanych
    samochodów w DE ponoć taki obowiązek maja.

    I potem sie pojawia "nur fur Handler oder Export".

    J.