  • 1. Data: 2008-06-10 19:40:06
    Temat: Gwarancja-czy musze miec pudelko?
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Witam, kupilem komputer, gotowy zestaw, obudowa z zasilaczem, plyta glowna,
    procesor, ram, k graficzna. niestety procek sie przegrzewa. oddalem zestaw
    do reklamacji, sklep wymaga ode mnie opakowania na obudowe, niestety ja
    gdzies wyrzucilem, czy sprzedawca ma prawo odmowic przyjecia reklamacji, czy
    musi mi przyjac sprzet bez pudelka?na co mam sie powolywac jesli sprzedawca
    nie ma racji?gdybym mial skladac pudla po wszystkich sprzetach to bym musial
    miec garaz 25m2 na nie, a nie posiadam.
    dziekuje za sensowne odpowiedzi

    Adas
    tl1000r

  • 2. Data: 2008-06-10 19:57:36
    Temat: Re: Gwarancja-czy musze miec pudelko?
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Adas pisze:
> [...]
    > gdzies wyrzucilem, czy sprzedawca ma prawo odmowic przyjecia reklamacji, czy

    Warunki gwarancji są w karcie gwarancyjnej i one obowiązują podczas
    napraw gwarancyjnych.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2008-06-10 20:02:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Adas pisze:

> [...]
    > nie ma racji?gdybym mial skladac pudla po wszystkich sprzetach to bym musial

    Jeśli opakowanie jest warunkiem gwarancji to raczej musisz mieć [gdy
    chcesz się powoływać na gwarancję]. Ale nie powołuj sie na gwarancję
    tylko na niezgodność towaru z umową i wtedy opakowania nie musisz mieć.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 4. Data: 2008-06-10 20:13:41
    Od: "Maksiu" <m...@w...pl>

    > Jeśli opakowanie jest warunkiem gwarancji to raczej musisz mieć [gdy
    > chcesz się powoływać na gwarancję]. Ale nie powołuj sie na gwarancję tylko
    > na niezgodność towaru z umową i wtedy opakowania nie musisz mieć.

    Weź tylko pod uwagę, że jeżeli to nie sprzedawca serwisuje komputer i będzie
    go musiał wysłać to ty bierzesz na siebie ryzyko uszkodzenia podczas
    transportu.

  • 5. Data: 2008-06-10 20:15:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maksiu pisze:

    > Weź tylko pod uwagę, że jeżeli to nie sprzedawca serwisuje komputer i będzie
    > go musiał wysłać to ty bierzesz na siebie ryzyko uszkodzenia podczas
    > transportu.

    Nieprawda.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 6. Data: 2008-06-10 20:37:25
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <g2mmke$6a0$2@inews.gazeta.pl> Johnson napisał(a):

    > Jeśli opakowanie jest warunkiem gwarancji to raczej musisz mieć [gdy
    > chcesz się powoływać na gwarancję]. Ale nie powołuj sie na gwarancję
    > tylko na niezgodność towaru z umową i wtedy opakowania nie musisz mieć.

    Nie musisz mieć opakowania. Nawet jeśli jest taki zapis w karcie
    gwarancyjnej. Bardzo dobrze było to opisane w artykule "Rekalamujemy
    towar, nie opakowanie". Niestety artykuł gdzieś mi wsiąkł, bo chętnie
    zacytowałbym odpowiednie fragmenty.
    Ewentualnie jest dostępny w necie tylko, że dostęp jest płatny :(
    Jak znajdę go u siebie, to podrzucę.

    A jeśli jest taki zapis w gwarancji, to jest on niezgodny z prawem.
    Chodzi tylko o to, że w przypadku reklamowania musisz odesłać do
    serwisu produkt w opakowaniu aby nie został on uszkodzony w trakcie
    transportu. To, co sprzedawca będzie musiał przesłać do producenta
    - Ciebie to nic nie interesuje. To w jego interesie leży dalsze
    zabezpieczenie przesyłki.

    Jacek

  • 7. Data: 2008-06-11 06:14:14
    Od: "Domek" <d...@g...pl>

    na co mam sie powolywac jesli sprzedawca
    > nie ma racji?gdybym mial skladac pudla po wszystkich sprzetach to bym
    > musial miec garaz 25m2 na nie, a nie posiadam.
    > dziekuje za sensowne odpowiedzi

    mozesz dac do innego pudełka, albo idz do pierwszego lepszego sklepu i
    zapytaj czy nie mają pudełka na obudowę

  • 8. Data: 2008-06-11 07:23:02
    Od: Heming z pracy <n...@n...pl>

    Maksiu pisze:

    > Weź tylko pod uwagę, że jeżeli to nie sprzedawca serwisuje komputer i będzie
    > go musiał wysłać to ty bierzesz na siebie ryzyko uszkodzenia podczas
    > transportu.

    Niby na jakiej podstawie?

  • 9. Data: 2008-06-11 08:53:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Heming z pracy napisał(a):

    > Niby na jakiej podstawie?

    Trochę źle to opisano. Sprawa wygląda tak, że zawsze za prawidłowe
    opakowanie towaru odpowiada Nadawca. Są firmy, np HP (co sprawdziłem na
    sobie kiedyś) bierze jednak na siebie odpowiedzialność za ewentualne
    zniszczenie sprzetu przez przewoźnika pod warunkiem, że wysłano
    wyznaczonym przez HP przewoźnikiem oraz sprzęt był zapakowany w
    oryginalne opakowanie. Co w zasadzie znaczy, że możesz wysłać w dowolnym
    opakowaniu ale potem sam się będziesz musiał zajmować reklamacją i
    bojami z ubezpieczycielem przewoźnika.

    j.

  • 10. Data: 2008-06-11 09:40:02
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

> [...]
    > oryginalne opakowanie. Co w zasadzie znaczy, że możesz wysłać w dowolnym
    > opakowaniu ale potem sam się będziesz musiał zajmować reklamacją i

    gdyby chodziło o możliwość uszkodzenia podczas transportu to nie było by
    mowy o oryginalności opakowania, a była by mowa o opakowaniu odporniejszym
    na uszkodzenia,

    z tymi oryginalnymi opakowaniami chodzi o uchylenie się od obowiązku
    gwarancji i tyle