-
1. Data: 2003-09-15 14:55:58
Temat: GWARANCJA - sprzęt komputerowy
Od: "pietia" <p...@o...pl>
Witam!
Ostatnio oddałem na reklamację kartę graficzną. Serwis sprzedawcy-gwaranta
uznał wadę i odesłał sprzęt do dystrybutora. Termin określony w gwarancji to
"nie dłużej niż 21 dni". Po 2 tygodniach dowiedziałem się że może być to
dłużej. W gwarancji nie ma zastrzeżeń, że termin może być przedłużony ponad
3 tygodnie.
Karta była zakupiona w styczniu 2003. Ponieważ tego typu sprzętu raczej się
nie naprawia, tylko wymienia, mam obawy, ponieważ ten model jest od kilku
miesięcy nie produkowany i niedostępny na rynku.
_Jeśli_ zajdzie konieczność wymiany na sprzęt o zbliżonych (nie gorszych)
danych technicznych, mogą być kłopoty.
Sprzedawca-gwarant (duża firma wrocławska, bardzo szeroki asortyment) nie
posiada w ofercie ŻADNEGO porownywalnego towaru - jeśli parametry techniczne
są _niegorsze_, to znacznie gorsza jest renoma producenta sprzętu (mój
sprzęt był renomowanej firmy). Jeśli brać pod uwagę tego samego producenta
(lub porownywalnych), to oferują jedynie sprzęt o lepszych parametrach ale
droższy (niż rekalmowany w momencie zakupu). Zresztą, z mojego zorientowania
w rynku wynika, że bardzo trudno o sprzęt tego typu nawet gdzie indziej.
W związku z tym pytania:
1) jeśli dostanę propozycję wymiany na sprzęt gorszego producenta, jak mogę
odrzucić takie rozwiązanie, nie przechodząc przy tym na rękojmię i nie
tracąc 3 letniej gwarancji?
2) czy jeśli jednak gwarant dokona wymiany na identyczny, nowy sprzęt, mogę
(skutecznie) domagać się różnicy w cenie tego sprzętu (obecnie znacząco
niższej)?
3) jakie mam możliwości, gdy zostanie przekroczony termin 21 dni? (uznany w
gwarancji jako ostateczny)
Pozdrawiam i dziękuję z odpowiedź
Piotr J