  • 1. Data: 2003-02-22 01:28:03
    Temat: GPL a copyright?
    Od: "Dan" <d...@u...pf.pl>

    Witam

    Ostatnio przygladalem sie oprogramowaniu PHP Nuke (sluzacym do tworzenia
    mini portali). Ogolne program jest na licencji GPL - ale zastanawia mnie
    jeden wpis w kodzie programu:

    DO NOT REMOVE THE FOLLOWING COPYRIGHT LINE. YOU'RE NOT ALLOWED TO REMOVE NOR
    EDIT THIS.

    GPL daje mi mozliwosc zmian w kodzie zrodlowym wiec powyzszy tekst chyba ma
    sie nijak do licencji i mozna usunac copyright?

    Pozdrawiam
    Dan

  • 2. Data: 2003-02-22 06:55:13
    Temat: Re: GPL a copyright?
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl>

    Użytkownik "Dan" <d...@u...pf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ma
    > sie nijak do licencji i mozna usunac copyright?

    a jak opisano te prawa?

  • 3. Data: 2003-02-22 09:32:04
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

> [...]
    ma
    > sie nijak do licencji i mozna usunac copyright?

    Jak sam napisales, GPL daje Ci mozliwosc zmiany w kodzie zrodlowym,
    z czego nie wynika, ze mozesz cos zmienic w licencji.

    Michal Letowski

  • 4. Data: 2003-02-22 10:36:35
    Od: "Romek Bieda" <r...@p...wp.pl>

> [...]
    ma
    > sie nijak do licencji i mozna usunac copyright?

    Nie mozna usunac. Polecam moj artykluł na ten temat w magazynie Linux +
    Pozdrawiam
    Romek
    www.prawnik.net.pl

  • 5. Data: 2003-02-22 10:48:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Dan wrote:

> [...]
    >
    > GPL daje mi mozliwosc zmian w kodzie zrodlowym wiec powyzszy tekst chyba
    > ma sie nijak do licencji i mozna usunac copyright?

    Nie mozna bo wlascicielem praw autorskich jest autor ewentualnie free
    software foundation. Zmieniac kod mozesz, ale to co stworzysz (nawet
    zmieniajac calkiem sporo) i tak musisz dalej wydac jako GPL.

    Co wiecej - jesli twoj program nawet wymaga do dzialania jakiegos innego
    (jednego, bo jak jest wybor to juz nie) programu GPL i bez niego nie
    funkcjonuje to rowniez musi byc wydany na GPL.

  • 6. Data: 2003-02-22 11:13:23
    Od: "Dan" <d...@u...pf.pl>

    > a jak opisano te prawa?

    W dolaczonej licencji nic z tego nie wynikalo, ze jest to wymog :(
    Dlatego troche zglupialem, przy zmianie kodu gdy trafilem na ten kawalek.
    I chetnie umieszcze info z czego korzystam, ale na pewno nie w tym miejscu
    w ktorym zyczya sobie tego autorzy bo niszczy to caly uklad graficzny strony
    :(

    Pozdrawiam
    Dan

  • 7. Data: 2003-02-22 11:20:34
    Od: "Dan" <d...@u...pf.pl>

> [...]
    > (jednego, bo jak jest wybor to juz nie) programu GPL i bez niego nie
    > funkcjonuje to rowniez musi byc wydany na GPL.

    No ok - i to bedzie GPL - ale czy musze umieszczac ten cholerny znaczek w
    tym
    miejscu w ktorym sobie autor wpisal mimo tego, ze w licencji nic na ten
    temat nie ma
    (albo tego nie widze).

    Pozdrawiam
    Dan

  • 8. Data: 2003-02-22 11:26:49
    Od: "Dan" <d...@u...pf.pl>

> [...]

    Ooooo znalazlem w n-tym pliku tekstowym - autorzy "PROSZA" o podanie tego
    wpisu.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 9. Data: 2003-02-23 09:48:31
    Od: KLoSS <N...@a...com.pl>

    sob, 22 lut 2003 o 12:20 GMT Dan napisał(a):

> [...]
    > tym
    > miejscu w ktorym sobie autor wpisal mimo tego, ze w licencji nic na ten

    Hej, trochę szacunku do autora(ów). Jeśli autor ma jakieś drobne
    życzenie nawet jeśli to nam bardzo nie pasi i nie wynika bezpośrednio z
    GPL to powinno się wolę autora uszanować.
    Zawsze możesz napisać do autora gdzie chciałbyć przenieś
    ``ten cholerny znaczek'' i myślę, że masz dużą szansę na uzyskanie
    zgody.

    Pozdrawiam
    KLoSS
    --
    [ KLoSS - Andrzej Koszarek - Poznań - 30 ]
    Jak mądrze zadawać pytania: http://rtfm.bsdzine.org/rtfm/ ]

  • 10. Data: 2003-02-23 11:57:12
    Od: "Dan" <d...@u...pf.pl>

> [...]
    > Zawsze możesz napisać do autora gdzie chciałbyć przenieś
    > ``ten cholerny znaczek'' i myślę, że masz dużą szansę na uzyskanie

    Zle mnie troche zrozumiales - czacunek dla autorow mam i to duzy. Interesuje
    mnie natomiast tylko i wylacznie aspekt prawny.
    Juz nie raz korzystalem z free dodatkow i zawsze w swoich programach
    mimo, ze nic o tym nie pisalo w licencjach itp. umieszczalem info
    z czego dokladnie skorzystalem i z ktorej wersji.

    Pozdrawiam
    Dan