  • 1. Data: 2005-12-26 22:38:42
    Temat: Filmy video z lat 80tych?
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Zalegaja w szafie filmy ktore byly pozyczone od ludzi ,sa to filmy wiadomo
    jakie (p).
    Posiadam magnetowid ktorego uzywam czasami do nagrywania filmow i innych
    programow z tv, wiec i te kasety tez mozna odtwarzac, pytanie proste:
    wywalic czy nie?
    Bo jak wiadomo to one legalne nie sa a jestem w takcie porzadkowania
    wszystkiego co z licencjami sie wiaze:)
    Komp juz uporzadkowany a te kasety jeszcze leza:)
    Tylko prosze bez odzewu: "mi mozesz dac", bo nie ejstem piratem i nie dam:)

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 2. Data: 2005-12-26 22:44:47
    Temat: Re: Filmy video z lat 80tych?
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Bo chyba dobrze mysle ze nagrywanie z tv do wlasnego uzytku jest dozwolone?
    Inaczej poco by byly kasety video czy inne nosniki.

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 3. Data: 2005-12-26 23:02:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jacek23 napisał(a):
> [...]
    > Komp juz uporzadkowany a te kasety jeszcze leza:)
    > Tylko prosze bez odzewu: "mi mozesz dac", bo nie ejstem piratem i nie dam:)

    Cos mi po glowie chodzi, ze ustawa ma (miala?) jakas abolicje i piraty
    sprzed wejscia ustawy (1994r?) mozna miec.

    Ale nie jestem pewien, czy to sie nie zmienilo. Wiem ze wprowadzajac
    ustawe zastrzezono cos takiego zeby nie doprowadzic do paralizu
    gospodarki ktora w tamtym czasie czala jechala na piratach.

  • 4. Data: 2005-12-26 23:10:13
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    No wlasnie o to mi chodzi bo stare filmy , niby praktycznie nie uzywam video
    ale sa te kasety to jak by bylo oki to bym sobie czasem zerknal, ale jak
    maja byc problrmy to nie bedzie mi ich zal:)

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 5. Data: 2005-12-26 23:33:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jacek23 [###j...@p...pl.###] napisał:

    > Zalegaja w szafie filmy ktore byly pozyczone od ludzi ,sa to filmy
    > wiadomo jakie (p).

    Jakie by nie były, to o ile tym nie handlujesz, to na własny użytek
    posiadać możesz.

  • 6. Data: 2005-12-27 00:20:39
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    mi mozesz dac :P

  • 7. Data: 2005-12-27 07:30:52
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Komp juz uporzadkowany a te kasety jeszcze leza:)
    > Tylko prosze bez odzewu: "mi mozesz dac", bo nie ejstem piratem i nie

    Zawsze można przekazać w darze Instytutowi Filmoznawstwa UJ do filmoteki dla
    naukowców i studentów dla wewnętrznego użytkowania - nie sądzę, aby ich
    piracki status był tu przeszkodą. A wdzięczność gwarantowana. O ile wiem,
    większość ich zbiorów to prywatne piraty - w końcu skąd mieliby mieć
    wówaczas (i dziś) środki na zakupy legalnych wersji zagranicznych filmów.
    Wielokrotnie pożyczali do opracowań kasety od osób prywatnych - przecież nie
    legalne kopie ...
    IMHO jedno z rozwiązań, aby materiału nie niszczyć, bo ma to wartość
    historyczno-poznawczą, a pozbyć się problemu.
    WSm

  • 8. Data: 2005-12-27 08:40:19
    Od: "plonk" <j...@j...uie>

    > Zalegaja w szafie filmy ktore byly pozyczone od ludzi ,sa to filmy wiadomo
    > jakie (p).

    ladnie to tak pozyczac i nie oddawac ? :)