-
1. Data: 2008-03-28 06:51:08
Temat: Fałszywe oceny produku w sklepie internetowym
Od: "miffy" <b...@a...pl>
Zachęcona samimi dobrymi opiniami kupujących zakupiłam pewnien produkt w
pewnym sklepie. Okazało się, że produkt ten to ogólnie mówiąc tandetna
chińszczyzna. Zwróciłam go do sklepu a na stronie wystawiłam stosowną opinię
na temat jakości wykonania tego produktu. Opinia nie została umieszczona.
Przy opiniach nie ma wzmiaki, że są to wybrane opinie, tylko "opinie na
temat produktu" i przysick: "dodaj opinię".
Sklep umieszcza tylko pozytywne recenczje a te negatywne usuwa. Czy takie
postępowanie jest zgodne z prawem? W jakimś sensie to wprowadzanie
potencjalnego klienta w błąd.
-
2. Data: 2008-03-28 09:59:22
Temat: Re: Fałszywe oceny produku w sklepie internetowym
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 28.03.2008 miffy <b...@a...pl> napisał/a:
> Zachęcona samimi dobrymi opiniami kupujących zakupiłam pewnien produkt w
> pewnym sklepie. Okazało się, że produkt ten to ogólnie mówiąc tandetna
> chińszczyzna. Zwróciłam go do sklepu a na stronie wystawiłam stosowną opinię
> na temat jakości wykonania tego produktu. Opinia nie została umieszczona.
> Przy opiniach nie ma wzmiaki, że są to wybrane opinie, tylko "opinie na
> temat produktu" i przysick: "dodaj opinię".
> Sklep umieszcza tylko pozytywne recenczje a te negatywne usuwa. Czy takie
> postępowanie jest zgodne z prawem? W jakimś sensie to wprowadzanie
> potencjalnego klienta w błąd.
MZ jest to per analogia trochę sytuacja jakby ktoś powycinał z gazet słowa
i z nich ułożył opis, jest więc to de facto przyżeczenie pewnych cech
przez sprzedawce. Problem oczywiście jak teraz udowodnisz, że nie
zamieszczają (zamieścili) opinii negatywnych czyli manipulują aby opis
produktu był taki a nie inny. Spróbowałbym napisać do Inspekcji Handlowej
z opisem sytuacji - pewnie nie zrobią nic poza zwróceniem im uwagi, ale i
tak lepsze to niż nic.
--
Marcin