  • 1. Data: 2007-11-16 21:16:45
    Temat: Działki budowlane
    Od: Piotr-X <x...@k...chip.pl>

    Rodzice mają (od 50 lat ) grunty orne 5/6 klasa w atrakcyjnym położeniu .
    I chcieli by sprzedać ich część pod jedną działkę ( ~ 20 arów ) .
    Czy przepisy określają jakiś minimalny areał który może zostać sprzedany .
    Czy lepiej sprzedać to jako grunty orne czy najpierw odrolnić , a chodzi o
    zminimalizowanie opłat i podatków , bo ponoć jest jakiś 30%-towy jeśli
    działka jest mniejsza od 30 arów .
    Czy można po prostu wytyczyć te 20 arów i sprzedać ?

  • 2. Data: 2007-11-16 21:24:50
    Temat: Re: Działki budowlane
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Piotr-X" <x...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > I chcieli by sprzedać ich część pod jedną działkę ( ~ 20 arów ) .
    > Czy przepisy określają jakiś minimalny areał który może zostać sprzedany

    W wielu gminach bywa ustalony (uchwałą RM) minimalny areał działki pod
    zabudowę.

> [...]
    > działka jest mniejsza od 30 arów .
    > Czy można po prostu wytyczyć te 20 arów i sprzedać ?

    To czy będzie można w ogóle podzielić tę działkę zależy przede wszystkim od
    miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W gminie udzielą
    stosownej informacji.

  • 3. Data: 2007-11-17 01:02:45
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > To czy będzie można w ogóle podzielić tę działkę zależy przede wszystkim
    > od miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W gminie udzielą
    > stosownej informacji.

    Śmiem twierdzić, że 95% gruntów nie posiada aktualnego planu
    zagospodarowania przestrzennego, opracowane studium zdarza się już dużo
    częściej.

  • 4. Data: 2007-11-17 09:22:35
    Od: Piotr-X <x...@k...chip.pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    >
    > Śmiem twierdzić, że 95% gruntów nie posiada aktualnego planu
    > zagospodarowania przestrzennego, opracowane studium zdarza się już dużo
    Z tego co wiem to z wydaniem pozwolenia na budowę nie będzie żadnych
    problemów , więc w palnach zagospodarowania przestrzennego ten teren jest
    uwzględniony ., najpawdopodobniej .
    Ale mnie interesuje zupełnie coś innego , jak to najkorzystniej sprzedać i
    żeby nie wpaść w jakąś fiskalną matnię .