  • 1. Data: 2003-06-30 05:15:58
    Temat: Dzialanosc gospodarcza - najaktualniejszy Dz.U.
    Od: Przemek J <j...@n...cad.pl>

    Witam
    Kiedys dz.g. regulowaly zapisy z Dz.U. 41 z 1988 roku. Potem bylo troche
    zmian i nowelizacji.
    Jak to wyglada na chwile obecna? W ktorym Dz.U. sa najaktualniejsze
    przepisy?
    Czy mozna gdzies jeszcze znalezc tresc Dz.U. z 1988? (w serwisach sa tylko
    od roku 1995)

    Z gory dzieki
    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2003-06-30 10:06:21
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik Przemek J <j...@n...cad.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:X...@1...0.0.1.
    ..
> [...]
    > przepisy?
    > Czy mozna gdzies jeszcze znalezc tresc Dz.U. z 1988? (w serwisach sa

    Jest całkiem nowa ustawa z dnia 19 listopada 1999 r.
    Prawo działalności gospodarczej.(Dz.U.99.101.1178 ) wraz ze zmianami :
    2000-11-17 zm. Dz.U.00.86.958
    2001-01-01 zm. Dz.U.00.114.1193
    2001-07-01 zm. Dz.U.01.67.679
    2001-08-22 zm. Dz.U.01.49.509
    2001-10-06 zm. Dz.U.01.102.1115
    2002-01-04 zm. Dz.U.01.147.1643
    2002-01-23 zm. Dz.U.02.1.2
    2002-08-08 zm. Dz.U.02.115.995
    2002-11-17 zm. Dz.U.02.130.1112

    -R.

  • 3. Data: 2003-06-30 11:54:31
    Od: Przemek J <j...@n...cad.pl>

    "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl> wrote in
    > Jest całkiem nowa ustawa z dnia 19 listopada 1999 r.
    > Prawo działalności gospodarczej.(Dz.U.99.101.1178 ) wraz ze zmianami :
    > 2000-11-17 zm. Dz.U.00.86.958
    > 2001-01-01 zm. Dz.U.00.114.1193
    > 2001-07-01 zm. Dz.U.01.67.679
    > 2001-08-22 zm. Dz.U.01.49.509
    > 2001-10-06 zm. Dz.U.01.102.1115
    > 2002-01-04 zm. Dz.U.01.147.1643
    > 2002-01-23 zm. Dz.U.02.1.2
    > 2002-08-08 zm. Dz.U.02.115.995
    > 2002-11-17 zm. Dz.U.02.130.1112

    dzieki bardzo :)
    I jeszcze pytanko - czy sprawe umowy miedzy wlascicelem nieruchomosci a
    osoba (wykonujaca dzialalnosc gosp. w tej nieruchomosci) reguluje USTAWA
    z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opŚatach lokalnych
    (Dz. U. z dnia 30 stycznia 1991 r.) ????

    Co jest/bedzie, jezeli z jakis powodow wlasciciel nieruchomosci nie zgodzi
    sie na dzialalnosc pod jego dachem ???

    Akurat jestem w takiej sytuacji, ze moja zona stala sie wlascicielem
    nieruchomosci i nie wiem jak trzeba postapic z osoba, ktora ma dzialalnosc
    gospodarcza - co bedzie, jezeli nie wyrazi zgody.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 4. Data: 2003-06-30 13:08:23
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > nieruchomosci i nie wiem jak trzeba postapic z osoba, ktora ma dzialalnosc
    > gospodarcza - co bedzie, jezeli nie wyrazi zgody.

    Nie bardzo rozumiem o co pyta Pan dokładnie...
    Ale jeśli żona jest właścicielką nieruchomości, w której Pan lub osoba
    trzecia prowadzi działalność gospodarczą-to należałoby podpisać umowe najmu
    lokalu. Zazwyczaj właściciele obciążają najemcę podatkiem od nieruchomości
    proporcjonalnie do zajmowanej powierzchni.
    Właściciel może nie wyrazić zgody na podpisanie umowy najmu-to kwestia
    swobody umów.

    Co do kwestii tego kto jest podatnikiem podatku od nieruchomości to ustawa o
    opłatach i podatkach lokalnych stanowi tak:
    Art. 3. 1. Podatnikami podatku od nieruchomości są osoby fizyczne, osoby
    prawne, jednostki organizacyjne, w tym spółki nieposiadające osobowości
    prawnej, będące:
    1) właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, z zastrzeżeniem
    ust. 3,
    2) posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych,
    3) użytkownikami wieczystymi gruntów,
    i dalej:

    3. Jeżeli przedmiot opodatkowania znajduje się w posiadaniu samoistnym,
    obowiązek podatkowy w zakresie podatku od nieruchomości ciąży na posiadaczu
    samoistnym.
    4. Jeżeli nieruchomość lub obiekt budowlany stanowi współwłasność lub
    znajduje się w posiadaniu dwóch lub więcej podmiotów, to stanowi odrębny
    przedmiot opodatkowania, a obowiązek podatkowy od nieruchomości lub obiektu
    budowlanego ciąży solidarnie na wszystkich współwłaścicielach lub
    posiadaczach, z zastrzeżeniem ust. 5.
    5. Jeżeli wyodrębniono własność lokali, obowiązek podatkowy w zakresie
    podatku od nieruchomości od gruntu oraz części budynku stanowiących
    współwłasność ciąży na właścicielach lokali w zakresie odpowiadającym
    częściom ułamkowym wynikającym ze stosunku powierzchni użytkowej lokalu do
    powierzchni użytkowej całego budynku.

    -R