  • 1. Data: 2002-07-05 12:53:00
    Temat: Działalność gospodarcza małżonka a kwestia zasiłku przedemerytalnego
    Od: "Pan Bambaryla" <p...@u...pl>

    Witam,

    Ojciec mój rozpoczął DG i wynajął budkę, aby zrobić z niej warzywniak.
    Mama ma zasiłek przedemerytalny i chciałaby pomagać ojcu, jako jego
    pełnomocnik - po prostu sprzedawać w sklepie. Nie wchodzi w rachubę
    zatrudnianie mamy - bo to się mija z sensem (nie można wynagrodzenia
    wliczyć do KP DG).

    I tu powstają pytania:
    1) Czy w świetle obowiązujących przepisów - mama może tak pracować,
    bez narażania się na utratę świadczeń przedemerytalnych (nie ma
    dochodu przekraczającego 200% zasiłku)?
    2) Czy taka pomoc pełnomocnika nie jest nieopodatkowanym dochodem
    właściciela firmy (wiem, że można ew. tak tłumaczyć, że pełnomocnik
    zawiera umowę kupna-sprzedaży z klientem, więc reprezentuje interesy
    właściciela - przejdzie?) - czyli czy US nie domierzy?
    3) Ostatecznie, czy np. koszty generowane przez pełnomocnika można
    wliczyć do KP DG (np. badanie lekarskie, inne niezbędne do pracy w
    sklepie, np. BHP)?
    4) Czy w takim układzie rodzinnym kryją się jeszcze jakieś nieprzewidziane
    pułapki o skutkach finansowo-prawnych?

    Proszę o pomoc w rozwikłaniu tego problemu.

    Dziękuję i pozdrawiam,
    Bam