  • 31. Data: 2007-10-05 11:50:52
    Temat: Re: mp3, divx, soft a prawo
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.10.2007 Sesjusz <posesjusz@_spam_gazeta.pl> napisał/a:
    > Teraz znajac historie, moze w koncu ktos sie znajdzie i powie mi chociaz
    > "slowa klucze" albo gdzie szukac zrodel tego typu przepisow :)

    Słowa-klucze: ustawa prawo autorskie.
    Potem w ustawie wyszukaj: odpowiedzialność karna (ZCP art. 115 i dalej)

    A teraz powiedz, że choć trochę Ci głupio.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2007-10-05 12:20:56
    Od: Sesjusz <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Słowa-klucze: ustawa prawo autorskie.
    > Potem w ustawie wyszukaj: odpowiedzialność karna (ZCP art. 115 i dalej)
    > A teraz powiedz, że choć trochę Ci głupio.

    Cenna informacja, zaczynam googlowac, nie jest mi ani troche glupio :)

    Maciej K. aka Sesjusz

  • 33. Data: 2007-10-05 17:04:12
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> writes:

    [...]

    > Owszem, nie, ale w zakresie o którym tu dyskutujemy (filmy, muzyka)
    > to olbrzymia rzadkość.

    Materiały operacyjne policji i innych służb?

  • 34. Data: 2007-10-05 18:23:55
    Temat: Dystrybucje GNU/Linux a art. 115 ust. 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (było: mp3, divx, soft a prawo)
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sesjusz <posesjusz@_spam_gazeta.pl> writes:

    > Cenna informacja, zaczynam googlowac, nie jest mi ani troche glupio

    ...a teraz wyobraź sobie dystrybucję Linuksa, która spełniałaby
    wymagania prawne nałożone na dystrybutora przez art. 115, ust. 2
    tej ustawy.

  • 35. Data: 2007-10-07 15:40:17
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Sesjusz napisał(a):

    > Bingo ! :]

    po za dwoma przypadkami .... "(...) gierek, softow (...)"

    --
    IDZ NA WYBORY! Albo ONI zagłosują ZA CIEBIE!
    http://pl.youtube.com/watch?v=KHoe8S_HF7s

  • 36. Data: 2007-10-07 17:43:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Sesjusz pisze:

    > W tamim wypadku chce napisac pismo, nie po to by sie sadzic w
    > przyszlosci czy udowadniac wine i karac innych, ale po to by kazdy
    > wiedzial ze _na prawde_ tak nie mozna, ze sa takie przepisy, ze sprawa
    > na prawde jest powazna, ze ludzi sie sadzi za to.

    Mimo wszystko łapiesz się w pułapkę na której jest napisane "po co?".

    Jeżeli potrzebujesz tego w celach informacyjnych, to napisz po prostu że
    nie wolno.
    Napisz tak żeby nieprawnik zrozumiał - możesz nawet tego swojego posta z
    przykładem o openoffice zredagować, wydrukować i jego im podsunąć do
    podpisania z adnotacją "przeczytałem i przyjąłem do wiadomości".
    Wrzuć jakieś przykłady "z życia", a nie kombinuj z prawniczymi tekstami
    których nikt nie zrozumie.
    I po co zbierać podpisy? Wyślij maila.
    Od siebie do nich - z informacją o tym że to jest nielegalne i że nie
    będzie tolerowane. Koniec.

    Bo jeżeli ktoś popełnia przestępstwo to nijak jego winy nie zmienia to
    czy coś podpisał czy nie. Jak i również nie obarcza to winą Ciebie, ani
    nikogo innego w firmie.

    A jeszcze tak nim cokolwiek zrobisz zastanów się jeszcze raz "po co?".
    Czy jak dasz pracownikowi samochód służbowy też mu karzesz podpisywać
    zobowiązanie do nieprzekraczania prędkości i niepowodowania wypadków?
    Jeżeli to ściąganie lewych rzeczy nie powoduje problemów w pracy (w
    sensie pracownicy zamiast pracować oglądają ściągnięte filmy), to po co
    ich ścigać?
    Natomiast jeżeli boicie się np. najazdu panów z BSA i paraliżu pracy
    firmy to pozostaje jedynie uświadomić, cyklicznie kontrolować, a
    przypadki niesubordynacji wyjaśniać już indywidualnie z przełożonym.
    Tzw. "opieprz" ;>

    > Teraz znajac historie, moze w koncu ktos sie znajdzie i powie mi chociaz
    > "slowa klucze" albo gdzie szukac zrodel tego typu przepisow :)

    "Ustawa o prawie autostkim i prawach pokrewnych" Dz.U. 1994 nr 24 poz.
    83
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19940240083

  • 37. Data: 2007-10-07 18:03:33
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sowiecki Agent
    .pl> writes:

    > po za dwoma przypadkami .... "(...) gierek, softow (...)"

    Pobranie tcpdump jest chyba legalne?