  • 1. Data: 2004-09-13 19:12:33
    Temat: Dwa pytania: koscielne i kulinarne
    Od: "rajton" <USUŃ_TO_mart74@_I_TO_TEŻ_gazeta.pl>

    Witam! Mam dwa prawne pytania wiec daje je od razu w jednym poscie:

    1. Niepelnosprawni sportowcy; dziennikarze; przedsiebiorcy i cala rzesza
    innych zawodow. Ale nigdy nie spotkalem sie z niepelnosprawnym ksiedzem; czy
    sa jakies przeciwskazania prawne ze czlowiek niepelnosprawny nie moze pelnic
    poslugi kaplanskiej? A jesli sa to co w przypadku, jesli bedac ksiedzem
    osoba ulegnie wypadkowi ktory oznacza niepelnosprawnosc; jest wtedy zmuszana
    do zrzucenia habitu czy jak wtedy inaczej wyglada jego sytuacja?

    2. Po wstapieniu do UE podobno miala byc ochrona marek regionalnych wyrobow
    spozywczych a tymczasem w sklepach niektorych sieci np.: Lidl mozna kupic
    ser pod nazwa Mozarella na ktorym jest wyraznie bialo na niebieskim napisane
    "wyprodukowano dla Lidl w Niemczech". Podobna sytuacja jest z serem Feta.
    Czy wszystko jest ok?

    Pozdrav Mariusz

  • 2. Data: 2004-09-13 19:20:06
    Temat: Re: Dwa pytania: koscielne i kulinarne
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "rajton" <USUŃ_TO_mart74@_I_TO_TEŻ_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ci4rm1$ap6$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    zmuszana
    > do zrzucenia habitu czy jak wtedy inaczej wyglada jego sytuacja?

    AFAIK do seminarium przyjmowani sa kandydaci, ktorzy dysponua stanem zdrowia
    wystarczajaco dobrym, by "podolac posludze".
    W przypadku "nabycia" inwalidztwa nie wiem co sie dzieje, ale niemozliwe
    raczej jest "zmuszanie do zrzucenia habitu".

> [...]
    napisane
    > "wyprodukowano dla Lidl w Niemczech". Podobna sytuacja jest z serem Feta.

    A jestes pewnien, ze na nich nie jest napisane : Ser _TYPU_ Mozarella i ser
    _TYPU_ Feta?

    --
    You and me and the devil makes three,
    don't need no other lovin' babe

  • 3. Data: 2004-09-13 19:22:41
    Od: "rajton" <USUŃ_TO_mart74@_I_TO_TEŻ_gazeta.pl>

    > A jestes pewnien, ze na nich nie jest napisane : Ser _TYPU_ Mozarella i
    ser
    > _TYPU_ Feta?

    Kurcze; jak patrze na te napisy to widze tylko ze w oczy rzuca sie wielki
    napis MOZARELLA; mozliwe ze malym drukiem jest jeszcze cos dopisane ale
    glowy teraz nie dam. Musze to sprawdzic

  • 4. Data: 2004-09-14 07:07:45
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/13/2004 9:12 PM, rajton wrote:
    > Witam! Mam dwa prawne pytania wiec daje je od razu w jednym poscie:
    >
    > 1. Niepelnosprawni sportowcy; dziennikarze; przedsiebiorcy i cala rzesza
    > innych zawodow. Ale nigdy nie spotkalem sie z niepelnosprawnym ksiedzem;

    A ilu znasz niewidomych lekarzy lub kierowców? I co w związku z tym?

> [...]
    > "wyprodukowano dla Lidl w Niemczech". Podobna sytuacja jest z serem Feta.

    A chciałbyś by prawo regulowało napisy na serze? Nie wystarczy, że jest
    smaczny i świerzy? Na każdym opakowaniu sera jest nazwa producenta -
    jeżeli ktoś nie wie, że Ostów Mazowiecka albo Sokołów Podlaski nie leży
    w Grecji czy Italii, to może nie warto go wyprowadzac z błędu?

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2004-09-14 07:38:26
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

> [...]
    > osoba ulegnie wypadkowi ktory oznacza niepelnosprawnosc; jest wtedy zmuszana
    > do zrzucenia habitu czy jak wtedy inaczej wyglada jego sytuacja?

    Jak ktos napisal przyjmujac do seminarium diecezjalnego nalezy byc zdrowym (i nie
    tylko nalezy np nie miec "odrazajacego
    wygladu" - nie pamietam jak to jest sformulowane w odpowiednich dokuemtach). Toche
    inaczej rzecz sie ma gdy jest to np nowicjat
    zakonny tam w zasadzie o wszystkim decyduje przelozony zakonu.

    Jesli inwalidztwo pojawi sie w trakcie bycia kaplanem (znam kilka takich przypadkow)

    1. Wladze koscielne decyduja jaki zakres obowiazkow moze zostac jemu powierzony. Z
    regoly sa duzo bardziej zyczliwe niz
    lekarze - o(r)zecznicy ZUS'u.
    2. Jesli rzeczony kaplan oplacal skladki ZUS (spelnia kryteria) to moze dostac
    normala rente inwalidzka.

    innymi slowy

    ksiedzem sie pozostaje natomiast mozna dyskutowac o zakresie obowiazkow.

    A.

    A jeszcze co do prawa - to poza ZUS cala reszta jest regulowana prawami koscielnymi a
    nie prawem pracy czy czyms takim.

  • 6. Data: 2004-09-14 09:20:03
    Od: "rajton" <USUŃ_TO_mart74@_I_TO_TEŻ_gazeta.pl>

    > A ilu znasz niewidomych lekarzy lub kierowców? I co w związku z tym?
    Nie rozumiem co ta wypowiedz moze miec do mojego pytania

> [...]
    > jeżeli ktoś nie wie, że Ostów Mazowiecka albo Sokołów Podlaski nie leży
    > w Grecji czy Italii, to może nie warto go wyprowadzac z błędu?
    Przeslij ta argumentacje goralom, ze po kiego grzyba sie staraja o ochrone
    oscypka; skoro prawo pozwala ze jakies cepry moga go produkowac np.: na
    Łotwie; byle byl tylko "smaczny i swiezy"

  • 7. Data: 2004-09-15 12:31:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Sep 2004, rajton wrote:
    [...]
    >+ Przeslij ta argumentacje goralom, ze po kiego grzyba sie staraja o ochrone
    >+ oscypka;

    No tak, tylko nie wiemy czy nazwa "mozarella" jest zastrzeżona
    (jakkolwiek, w tym przykładzie jako "wytwór regionalny").

    >+ skoro prawo pozwala ze jakies cepry moga go produkowac np.: na
    >+ Łotwie; byle byl tylko "smaczny i swiezy"

    Chyba jednak mogą, tylko nie mogą użyć zastrzeżonej nazwy "oscypek",
    tak jak na napisanym przez siebie programie nie możesz napisać
    "wyprodukowane przez Microsoft".

    {wszystkie powołane znaki towarowe i nazwy zastrzeżone są własnością
    swoich właścicieli - jakkolwikek idiotycznie by to nie brzmiało -
    i zostały powołane wyłącznie z celach przykładowych, strony urażone
    powołaniem ich nazwy lub znaku w sąsiedztwie innych stron, nazw
    lub znaków z góry przepraszam} :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-09-15 20:49:51
    Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Catbert" <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

    > A ilu znasz niewidomych lekarzy lub kierowców? I co w związku z tym?

    KPK przewiduje nawet sytuacje na okoliczność utraty wzroku przez ksiedza -
    wynika to z tego, po przyjęciu swieceń kapłańskich, ksiezem nie przestaje
    się być do końca życia!

    Dlatego jakiekolwiek inwalidztwo nie pociaga za sobą "przestania bycia
    ksiedzem". Polecam dokumenty koscielne, w szczególnosci Kodeks Prawa
    Kanonicznego

    --
    pozdrawiam
    Michał

  • 9. Data: 2004-09-20 16:56:26
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/15/2004 10:49 PM, Micha^(3) Mraczek wrote:

> [...]
    >
    > Dlatego jakiekolwiek inwalidztwo nie pociaga za sobą "przestania bycia
    > ksiedzem". Polecam dokumenty koscielne, w szczególnosci Kodeks Prawa

    Dlatego też sugerowałem stronniczość pytania - sugerującego , że księża
    są w szczególny sposób wyłączeni ze społeczności niepełnosprawnych.
    Lekarzom również nie odbiera się dyplomów z powodu inwalidztwa, jednakże
    spotkanie np. niewidomego, praktykującego chirurga zapewne nie jest częste.

    PZdr: Catbert