  • 1. Data: 2006-11-07 18:53:08
    Temat: Dwa etaty w jednym zakładzie
    Od: "Maciej W." <maciej@no_spam.pl>

    Witam
    Jestem zatrudniony jako nauczyciel w szkole (ok 24 godzin dydaktycznych),
    jako że płaca jaka w szkole jest każdy wie, postanowiłem sobie conieco
    dorobić.
    Wystartowałem w konkursie na stanowisko urzędnicze (referent ds.
    komputeryzacji) w tej samej szkole i wygrałem go.
    Niestety radość trwała krótko ponieważ mój szef ma wątpliwości co do
    możliwości podpisania ze mną drugiej umowy o pracę.

    Dokładniej chodzi mu o art. 132 Kodeksu Pracy paragraf 1:
    "Pracownikowi przysługuje w każdej dobie prawo, do co najmniej 11 godzin
    nieprzerwanego odpoczynku".

    Mój szef liczy sobie to tak: 40 godzin na stanowisku referenta tygodniowo +
    40 godzin pracy jako nauczyciel no i czasu na odpoczynek brak...

    Co prawda będąc nauczycielem mam obowiązek pracować 24 godziny + godziny z
    których nikt mnie nie rozlicza a których suma nie może przekroczyć 40
    godzin to jednak teoretycznie może się zdażyć że np w jakimś tygodniu mogę
    wyrobić te 40 godzin (sprawdziany + matury + jakieś tam wywiadówki czy
    cokolwiek) i tym samym zmęczę się porządnie i nie odpocznę 11 godzin.

    Czy faktycznie są to podstawy do obaw ze strony dyrekcji (kontrole Inspekcji
    Pracy)?
    Czy istnieją jakieś prawne przeciwskazania do podpisania ze mną drugiej
    umowy o pracę na pełnym etacie?
    pozdrawiam
    Maciej