  • 1. Data: 2010-05-16 16:01:59
    Temat: Dugie przyłącze wody - współwłasność
    Od: " maxi" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    mam /niestety/ na współwłasność z "bratem" domek jednorodzinny w spadku po
    ojcu. Po śmierci ojca przyłącze gazowe i wodne jest tylko na mnie , przy
    czym z gazu korzystam na wyłączność, a woda jest "wspólna" - ja płacę
    rachunki, brat się nie dokłada, chociaż zużywa jej więcej niż ja /częste
    prania/

    Dziś mi zapowiedział, że to przyłącze wody będzie odłączone, bo on chce mieć
    własną wodę i załatwia w Gminie pozwolenie na własny licznik / czy może
    podlicznik/ a mnie chce wodę odłączyć...Twierdzi, ze to Gmina jest
    właścicielem przyłącza, ale ja pamietam, ze ojciec płacił za podłączenie,
    jak wodociąg na osiedlu podłączali...
    Z wody korzysta jak chce, nigdy mu jej nie zakręcałam.

    Moje pytania:
    - czy może bez mojej zgody /mam 50% udziału/ podłączyć sobie drugi licznik,
    zwłaszcza, ze trwa dział spadku ?
    - mogę nie wpuścić ekipy na teren wspólnego domu, żeby ciagnęli rury przez
    parter, w którym mieszkam/"brat zajmuje nieprawnie strych, który nie
    jest "mieszkalny" zgodnie z dokumentacją budynku"

    - gdzie zgłosić swój sprzeciw, aby poskutkował ? i czy powiadomić sąd
    spadkowy?

    Mam dokument w postaci nagrania, gdzie o tym wszystkim mówi i że "będzie
    robił co chce, a ja mogę co najwyżej iść z tym do sądu"...
    Proszę o poradę, pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-05-17 20:31:36
    Temat: Re: Dugie przyłącze wody - współwłasność
    Od: Francik Kopytko <f...@o...pl>

    W dniu 2010-05-16 18:01, maxi pisze:

    > Moje pytania:
    > - czy może bez mojej zgody /mam 50% udziału/ podłączyć sobie drugi licznik,
    > zwłaszcza, ze trwa dział spadku ?

    Nie może, musi posiadać prawo do dysponowania nieruchomością na cele
    budowlane.

    > - mogę nie wpuścić ekipy na teren wspólnego domu, żeby ciagnęli rury przez
    > parter, w którym mieszkam/"brat zajmuje nieprawnie strych, który nie
    > jest "mieszkalny" zgodnie z dokumentacją budynku"

    możesz jeśli nie posiada twojej zgody na wykonanie prac, patrz j.w.

    > - gdzie zgłosić swój sprzeciw, aby poskutkował ? i czy powiadomić sąd
    > spadkowy?

    Do nadzoru budowlanego, jeśli cokolwiek zrobią.

    > Mam dokument w postaci nagrania, gdzie o tym wszystkim mówi i że "będzie
    > robił co chce, a ja mogę co najwyżej iść z tym do sądu"...
    > Proszę o poradę, pozdrawiam

    Francik