  • 1. Data: 2008-07-27 08:06:15
    Temat: Dopisanie współwłaścicela...
    Od: "Czaki" <w...@o...pl>

    Witam,

    Jest taka sytuacja:

    samochód zarejestrowany na rodziców (mama jako współwłaścicielka).

    Jak chciałbym, żeby było:

    Jako właściciel tata, a jako współwłaścicele mama i dwóch synów.

    Da siętak zrobić? Jak to formalnie krok po kroku załatwić. Ubezpieczenie
    kończy się początkiem sierpnia, więc jest trochę czasu.

    Dziękuję z góry za konstruktywne porady.

    Pozdrawiam
    wer

  • 2. Data: 2008-07-27 08:12:41
    Temat: Re: Dopisanie współwłaścicela...
    Od: "Piotr" <a...@a...mil.pl>

    Dotychczasowi właściciele (czyli rodzice) darują wam jakiś udział w
    samochodzie - może to być dowolna część własności, np. po 1/4 czy ile tam
    chcecie. Z umową darowizny idziecie do wydziału komunikacji gdzie dopisują
    do dowodu rejestracyjnego współwłaścicieli i to cała procedura. Jeśli
    wartość darowizny przekracza pewną kwotę, teraz nie pamiętam dokładnie ile
    (w kazdym razie dużo) to trzeba jeszcze zgłosić to w urzędzie skarbowym.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2008-07-27 08:59:26
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Czaki" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jako właściciel tata, a jako współwłaścicele mama i dwóch synów.

    Z czystej ciekawości zapytam dlaczego tak chcecie zrobić?

    --
    andreas

  • 4. Data: 2008-07-27 09:02:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    andreas <a...@y...com> napisal:
    > Użytkownik "Czaki" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Z czystej ciekawości zapytam dlaczego tak chcecie zrobić?

    Pewnie dlatego, ze calej czworce beda sie nabijac znizki
    za bezszkodowosc. W przyszlosci, jak przesiada sie na
    wlasne indywidualne czterokolowce to znizki pojda za nimi.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2008-07-27 09:32:51
    Od: "Czaki" <w...@o...pl>

    Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał

    > Z czystej ciekawości zapytam dlaczego tak chcecie zrobić?

    dokładnie dlatego, jak poniżej napisał Jacek.

    Pozdrawiam
    wer

  • 6. Data: 2008-07-27 09:36:16
    Od: "Czaki" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr" <a...@a...mil.pl> napisał

    >Z umową darowizny idziecie do wydziału komunikacji

    umowa musi być potwierdzona notarialnie czy też może być "zwykła" umowa (o
    jakiej treści?) podpisana przez uprawnione osoby.
    A co z ubezpieczeniem? Trzeba zgłosić zmiany u ubezpieczyciela?

    Jeszcze denerwujący jest fakt, że do podpisania umowy ubezpieczenia do tej
    pory zawsze formalnie potrzebne były podpisy współwłaściceli (mamy - za
    każdym razem musiała się pojawić w inspektoracie). Jest możliwość
    upoważnienia pisemnego do zawarcia umowy tylko z podpisem właściciela?

    > Jeśli wartość darowizny przekracza

    samochód wart jest poniżej 9000 zł napewno.

    Pozdrawiam
    wer

  • 7. Data: 2008-07-27 09:46:47
    Od: "Piotr" <a...@a...mil.pl>

    > umowa musi być potwierdzona notarialnie czy też może być "zwykła" umowa
    > (o jakiej treści?) podpisana przez uprawnione osoby.

    Zwykła umowa darowizny, jest w necie sporo wzorów.

    > A co z ubezpieczeniem? Trzeba zgłosić zmiany u ubezpieczyciela?

    Domyślam że właśnie taki jest cel dopisania współwłaścicieli, czyli
    zgłoszenie tego w ubezpieczalni.

> [...]
    > za każdym razem musiała się pojawić w inspektoracie). Jest możliwość
    > upoważnienia pisemnego do zawarcia umowy tylko z podpisem właściciela?

    To już zależy od firmy ubezpieczeniowej.

  • 8. Data: 2008-07-27 10:35:36
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Jacek_P pisze:
    > Pewnie dlatego, ze calej czworce beda sie nabijac znizki
    > za bezszkodowosc. W przyszlosci, jak przesiada sie na
    > wlasne indywidualne czterokolowce to znizki pojda za nimi.

    a ciekawi mnie jadna sprawa. czy można do woli dopisywać do jednego auta
    współwłaścicieli, czy jest jakaś ograniczona liczba osób?

  • 9. Data: 2008-07-27 10:45:34
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Czaki" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Z czystej ciekawości zapytam dlaczego tak chcecie zrobić?

    Zapewne ojciec bardzo chce stracić zniżki po stłuczkach dzieci i mieć zwyżkę
    składki za ich zerowy staż :)

  • 10. Data: 2008-07-27 10:48:10
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > każdym razem musiała się pojawić w inspektoracie). Jest możliwość
    > upoważnienia pisemnego do zawarcia umowy tylko z podpisem właściciela?

    Tak gwoli ścisłości nie ma właściciela - ojca i współwłaścicieli. Wszyscy są
    tak samo współwłaścicielami. To że dowód rejestracyjny "wyróżnia" jednego z
    nich na pierwszej stronie nie zmienia zasad współwłasnosci