  • 1. Data: 2005-06-24 05:05:10
    Temat: Długi żony po zniesieniu wspólności majątkowej
    Od: Marecki <m...@t...nospam.pl>

    Po dacie zniesienia przez sąd wspólności majątkowej małżeńskiej żona
    zadłużyła nasze wspólne konto bankowe. Czy ja jestem odpowiedzialny za
    ten dług?
    Marecki

  • 2. Data: 2005-06-24 05:44:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marecki napisał(a):

    > Po dacie zniesienia przez sąd wspólności majątkowej małżeńskiej żona
    > zadłużyła nasze wspólne konto bankowe. Czy ja jestem odpowiedzialny za
    > ten dług?

    Z istoty współwłasności małżeńskiej nie. Ale zapewne z umowy bankowej o
    prowadzenie rachunku wynika że wobec tego banku tak. Będziesz miał
    najwyżej regres do żony.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-06-24 17:43:00
    Od: Marecki <m...@t...nospam.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Z istoty współwłasności małżeńskiej nie. Ale zapewne z umowy bankowej o
    > prowadzenie rachunku wynika że wobec tego banku tak. Będziesz miał
    > najwyżej regres do żony.

    Regres do żony to ja mam od dłuższego czasu ;-) Co konkretnie masz na
    myśli w tym przypadku? Co mogę/powinienem zrobić?
    M.

  • 4. Data: 2005-06-24 18:07:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marecki wrote:

    > Regres do żony to ja mam od dłuższego czasu ;-) Co konkretnie masz na
    > myśli w tym przypadku? Co mogę/powinienem zrobić?
    > M.

    konto wspólne więc środki na nim też.
    Każdy ma prawo do 100% kwoty na koncie.
    Zamknąć konto.

  • 5. Data: 2005-06-24 18:14:20
    Od: Marecki <m...@t...nospam.pl>

    witek napisał(a):

    > konto wspólne więc środki na nim też.
    > Każdy ma prawo do 100% kwoty na koncie.
    > Zamknąć konto.

    Nie tak prosto. Obecnie stan konta jest -10 000zł. Ktoś musi spłacić
    dług żony.
    M.

  • 6. Data: 2005-06-24 19:22:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marecki wrote:

    > Nie tak prosto. Obecnie stan konta jest -10 000zł. Ktoś musi spłacić
    > dług żony.

    He he.
    Oboje.
    Jak bank wypowie kredyt, to będzie ściągał od obojga. Konto jest
    wspólne. Co bank obchodzi kto wziął pieniądze.
    Jeżeli to jest linia kredytowa, to jako współwłaściciel natychmiast bym
    to obniżył do limitu obecnego salda.
    A tak naprawdę to to jest bomba z opóźnionym zapłonem.
    Bo nikt żony nie zmusi do spłacenia tego.
    Zamknąłbym konto im szybciej tym lepiej.

  • 7. Data: 2005-06-24 21:06:51
    Od: Marecki <m...@t...nospam.pl>

    witek napisał(a):

> [...]
    > A tak naprawdę to to jest bomba z opóźnionym zapłonem.
    > Bo nikt żony nie zmusi do spłacenia tego.
    > Zamknąłbym konto im szybciej tym lepiej.

    Konto juz jest zamkniete, bank je zamknal. No to nie pozostaje mi nic
    innego niz perfidia. Sprzedac auto, a jedyne z czego mozna egzekwowac,
    to nadal wspolne mieszkanie, w ktorym mieszka zona. Czy tez sa moze
    jakies bardziej humanitarne metody? (aczkolwiek w przypadku tej osoby to
    nie wiem czy chce mi sie szukac humanitarnych metod) (I prosze nie
    komentowac mego ostatniego zdania)
    Marecki

  • 8. Data: 2005-06-24 21:14:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marecki wrote:

> [...]
    > jakies bardziej humanitarne metody? (aczkolwiek w przypadku tej osoby to
    > nie wiem czy chce mi sie szukac humanitarnych metod) (I prosze nie

    He he, jeszcze jest twoja pensja do zajęcia.
    Zdecydowanie łatwiej niż sprzedaż mieszkania.
    Bo wówczas ściga się latami po mniej, a odsetki lecą, komornik zarabia.
    Sprzedaż mieszkania to żaden zarobek dla kogokolwiek. Nikt go nie ruszy.
    Bo kto kupi mieszkanie z żoną :)
    To sprzedawaj samochód komukolwiek, bo potem to jeszcze cię usadzą, za
    sprzedaż celem uniknięcia egzekucji.

  • 9. Data: 2005-06-24 21:30:06
    Od: Marecki <m...@t...nospam.pl>

    witek napisał(a):

> [...]
    > Bo kto kupi mieszkanie z żoną :)
    > To sprzedawaj samochód komukolwiek, bo potem to jeszcze cię usadzą, za

    Samochód generuje mi same straty, tak więc nikt się nie zdziwi, że go
    sprzedam. Pensji nie mam. Działalność gospodarczą mogę w każdej chwili
    zawiesić.
    M.

  • 10. Data: 2005-06-24 21:34:53
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marecki wrote:

    > Samochód generuje mi same straty, tak więc nikt się nie zdziwi, że go
    > sprzedam. Pensji nie mam. Działalność gospodarczą mogę w każdej chwili
    > zawiesić.

    zatrudnij się jako cieć.