  • 1. Data: 2009-06-28 12:41:18
    Temat: DG - czy mogę wynająć komuś biuro firmowe?
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    mając pomieszczenie w miejscu zarejestrowania DG przeznaczone 'na
    działaność' (nie wiem, jak to się fachwo nazywa (?)),
    czy mogę je (lub jedgo część) wynajmować w celu związanym z uzyskiwaniem
    przez mnie przychodu - czyli swoim zleceniobiorcom na biuro, bądź osobom
    przebywającym na szkoleniach sprzedawanych przez moją firmę? DG związane z
    usługami 'biurowymi'/IT.

    dziękuję za info

  • 2. Data: 2009-06-28 17:35:54
    Temat: Re: DG - czy mogę wynająć komuś biuro firmowe?
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mnie przychodu - czyli swoim zleceniobiorcom na biuro, bądź osobom
    > przebywającym na szkoleniach sprzedawanych przez moją firmę? DG związane z

    Jak właściciel mieszkania się zgodzi to nie widzę przeszkód.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2009-06-28 17:47:29
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

> [...]
    > działaność' (nie wiem, jak to się fachwo nazywa (?)),
    > czy mogę je (lub jedgo część) wynajmować w celu związanym z uzyskiwaniem

    Każdemu możesz wynająć - oczywiście jeśli jest Twoją własnością. Z
    podnajmowaniem różnie bywa.

    Inż.prawa

  • 4. Data: 2009-06-28 22:14:01
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Każdemu możesz wynająć - oczywiście jeśli jest Twoją własnością. Z
    > podnajmowaniem różnie bywa.
    (gwoli ścisłości,. to chyba mogę wynajmować nie będąc właścicielem, a majac
    np umowę użyczenia od wlaściciela. (?))

    Prowadząny DG jest właścicielm mieszkania.
    Na adres tegoż mieszkania zarejestrował działaność.
    Część mieszkania wykorzystywana jest na potrzeby DG - tzn prowadzący
    odlicza VAT od wydatków związanych z kosztami w tym pomieszczeniu związanymi
    z uzyskiwaniem przychodu).

    - w tej sytuacji nie chyba można wynająć _każdemu -
    rodzinie/studentowi/etc - hę?
    Chyba, że zakres DG może uwględniać przychód z czegoś jak wynajem (a jaki to
    jest ?)

  • 5. Data: 2009-06-28 22:23:53
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    no i pytanie docelowe mi umknęło - czy może wynająć tę właśnie część lokalu
    (np. swoim zleceniobiorcom, lub stronie której sprzedaje usługę (np kursy))?