  • 1. Data: 2008-09-03 13:43:14
    Temat: Czy warto zostać oskarżycielem posiłkowym w sprawie o wykroczenie?
    Od: "JW" <j...@p...onet.pl>

    Witam,
    Czy warto zostać oskarżycielem posiłkowym w sprawie o wykroczenie? Jako
    pokrzywdzony właśnie się dowiedziałem, że mam takie prawo. Co z niego
    wynika? Jest sens się w to angażować?

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2008-09-03 13:46:38
    Od: kam <...@...pl>

    JW pisze:
    > Czy warto zostać oskarżycielem posiłkowym w sprawie o wykroczenie?

    MZ co do zasady warto

    > Jako
    > pokrzywdzony właśnie się dowiedziałem, że mam takie prawo. Co z niego
    > wynika?

    zostajesz stroną postępowania, możesz składać wnioski, zaskarżyć orzeczenie
    nie musisz przy tym stawiać się na każdej rozprawie

    > Jest sens się w to angażować?

    zależy jaka sprawa i na ile zależy ci na wyroku skazującym

    KG

  • 3. Data: 2008-09-03 13:52:38
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    JW pisze:

    > Czy warto zostać oskarżycielem posiłkowym w sprawie o wykroczenie? Jako
    > pokrzywdzony właśnie się dowiedziałem, że mam takie prawo. Co z niego
    > wynika? Jest sens się w to angażować?

    imho TAK, W jednym postępowaniu (włam do mojego auta) wbiłem się
    na posiłkowego ... poszedłem na I rozprawę - wszyscy oskarżeni
    złożyli wnioski o karę bez procesu na zasadzie 3 lata w
    zawieszeniu na 4 ...

    Zjawiłem się tylko ja z ok. 60 pokrzywdzonych ... nie zgodziłem
    się na taką karę z zastrzeżeniem, że zgodzę się jeśli każdy
    sobie dopisze obowiązek naprawienia szkody solidarnie na moją
    rzecz.

    Sędzia przewrotnie zwrócił uwagę oskarżonym, że gdyby wszystkim
    poszkodowanym się chciało, to na ich miejscu byłoby lepiej
    wygrać szóstkę w totka.

    Dzięki temu mam jakąś minimalną gwarancję na odzyskanie
    pieniędzy w przyszłości które poszły na przywrócenie auta do
    normalności , to jest ca 1000 PLN

    6008

  • 4. Data: 2008-09-03 13:55:18
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 03 Sep 2008 15:52:38 +0200, Rafał \"SP\" Gil napisał(a):

    > imho TAK, W jednym postępowaniu (włam do mojego auta) wbiłem się na
    > posiłkowego ... poszedłem na I rozprawę - wszyscy oskarżeni złożyli
    > wnioski o karę bez procesu na zasadzie 3 lata w zawieszeniu na 4 ...

    A ja -- z doświadczenia własnego (hej, trollu?) -- ale sprawa była karna,
    nie wykroczeniowa, powiem, że średnio to oceniam. Wszelkie wnioski
    pominięte (bez słowa właściwie), także te co do kary.
    Nie skarżyłem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2008-09-03 15:27:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JW pisze:
    > Witam,
    > Czy warto zostać oskarżycielem posiłkowym w sprawie o wykroczenie? Jako
    > pokrzywdzony właśnie się dowiedziałem, że mam takie prawo. Co z niego
    > wynika? Jest sens się w to angażować?

    Jeśli Ci zależy - warto.

  • 6. Data: 2008-09-03 18:00:40
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "JW" <j...@p...onet.pl> napisał

    > Czy warto zostać oskarżycielem posiłkowym w sprawie o wykroczenie?

    Na pewno warto. To nic nie kosztuje i nie musisz faktycznie korzystać
    z uprawnień jakie daje ten status, ale jak w odpowiednim momencie się
    nie zgłosisz to przepadło.
    Czasem choćby możliwość przejrzenia akt może być cenna. A jak sprawa
    zakończy się absurdalnym uniewinnieniem czy umorzeniem to jako osk.
    posiłkowy możesz jeszcze coś z tym zrobić zamiast tylko wściekać się.

  • 7. Data: 2008-09-04 09:09:21
    Od: "autor" <n...@W...gazeta.pl>

    JW <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Czy warto zostać oskarżycielem posiłkowym w sprawie o wykroczenie? Jako
    > pokrzywdzony właśnie się dowiedziałem, że mam takie prawo. Co z niego
    > wynika? Jest sens się w to angażować?

    to może powiedz najpierw czego sprawa dotyczy.

    Pozdrawiam
    Krzysiu

  • 8. Data: 2008-09-09 11:15:45
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > nie wykroczeniowa, powiem, że średnio to oceniam. Wszelkie wnioski
    > pominięte (bez słowa właściwie), także te co do kary.

    Ta moja jest karna ... obrobili 70 aut ;)

    6008