  • 1. Data: 2011-10-09 12:27:54
    Temat: Czy taki zakaz ma moc prawną?
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Ustawa o odpadach art. 13 p. 3 mówi, że dopuszcza się palenie np. gałęzi
    w ogrodzie jeżeli na terenie gminy nie ma zbiórki tego typu odpadów. U
    nas nie ma.
    Jeżeli radni miejscy wymyślą sobie, że nie wolno palić ognisk na terenie
    prywatnych ogrodów, to czy taki zakaz ma moc prawną?
    IMO byłby sprzeczny z ustawą.
    Nie są to żadne spółdzielcze ogródki działkowe, tylko teren w 100% prywatny.
    Mam problem, bo z jednej strony gmina nic nie robi w kierunku zbiórki
    odpadów typu gałęzie, liście, a z drugiej strony wymyśla się zakazy.
    Jacek

  • 2. Data: 2011-10-09 14:27:11
    Temat: Re: Czy taki zakaz ma moc prawną?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.10.2011 14:27, Jacek pisze:
> [...]
    > Jeżeli radni miejscy wymyślą sobie, że nie wolno palić ognisk na terenie
    > prywatnych ogrodów, to czy taki zakaz ma moc prawną?

    Mieszasz dwie rzeczy - palenie śmieci (także gałęzi) w ognisku a
    zrobienie ogniska z wykorzystaniem dostępnego opału (tychże gałęzi).

    Generalnie tego typu zakazy mają umocowanie z przepisach dotyczących
    odpadków i ochrony środowiska, więc odnoszą się do spalania śmieci i i
    odpadów.

    Czyli żeby mieć alibi - zbierasz kilku znajomych, bierzecie kiełbaski,
    patyki do kiełbasek i voila - możesz palić gałęzie do woli, bo nie jest
    to już spalanie odpadów a ognisko rekreacyjne z wykorzystaniem
    naturalnego paliwa :)

  • 3. Data: 2011-10-09 15:13:18
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Nie jestem prawnikiem i być może błądzę, ale czy nie jest tak, że jak
    prawo wyższego rzędu dopuszcza np. na terenie zabudowanym 50 km/h to
    radni mogą sobie uchwalić, że w naszej gminie będzie to w terenie
    zabudowanym 10 km/h i takie ograniczenie będzie nieważne?
    Nie mówię tu o przypadku, że radni wystąpią do jakiegoś uprawnionego
    organu typu rejon dróg i on wprowadzi taki zakaz.
    Jacek

  • 4. Data: 2011-10-09 19:15:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie mówię tu o przypadku, że radni wystąpią do jakiegoś uprawnionego
    > organu typu rejon dróg i on wprowadzi taki zakaz.

    Randi mogą zmieniać prawo miejscowe w takim zakresie, w jakim akt prawny
    wyższego. W odniesieniu do prędkości, to faktycznie nie może to być akt
    prawa miejscowego. To musi być oznaczone odpowiednimi znakami, bo inaczej
    by się nie dało jeździć.