  • 1. Data: 2002-11-04 07:49:54
    Temat: Czy samobujstwo jest jedynym rozwiazaniem moich problemow z ZUS
    Od: "Tomek" <x...@w...pl>

    Bledna decyzja ZUS ( terminowe odwolanie się od niej )

    Proszę o pomoc

    W roku 1998 ZUS (fundusz alimentacyjny) przyznał mojej b. żonie alimenty (ni
    e miał do tego podstaw bo ja je płaciłem). Gdy tylko dowiedziałem się o tym
    w ciągu 20 dni odwiedziłem ZUS i wyjaśniałem że płace żonie alimenty i że za
    mierzam to robić dalej - ze spotkania tego ZUS zrobił protokół, ja dodatkowo
    wysłałem moje wyjaśnienia listem poleconym (miałem na to 30 dni- więc zmieśc
    iłem się w czasie w którym mogłem się odwoływać).
    ZUS mimo iż powinien wstrzymać wysyłanie alimentów nie zrobił tego przez dwa
    lata.
    Żona większość alimentów odsyłała ale nie wszystkie, jestem więc obciążony k
    osztami ZUS, kosztami komorniczymi, straciłem wiele czasu chodząc i prosząc
    ZUS żeby umorzył mi część zadłużenia - ale bezskutecznie, wszystko to spowod
    owało że muszę czasem odwiedzać psychiatrę i myślę o samobójstwie..
    Czy można pozwać ZUS do sądu o to że nie rozpatrzył moich wyjaśnień (złożony
    ch w terminie). Czy można domagać się odszkodowania. Zadłużenie w ZUS wynosi
    około 5 000 zł (około 1 000 zł to część niezasadna - są to koszty ZUS, komor
    nika, i kwoty które żona brała jednocześnie ode mnie i od ZUS). Na jaki prze
    pis powinienem się powołać - i jak motywować wniosek do sądu (wyjaśniałem sp
    rawę w terminie więc nie powinienem być obciążany jakimkolwiek kosztami i po
    tylu latach ścigania bezskutecznego przez komornika powinienem chyba dostać
    jakieś odszkodowanie.
    Czy jest jakiś specjalny sąd do rozpatrywania spraw związanych z ZUS.
    Czy mogę nie płacić opłat sądowych.

    T.