  • 1. Data: 2010-04-15 12:11:28
    Temat: Czy prawo może nakładać niewykonalny obowiązek? (A. 78 p.4 KD)
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    oznaczonym czasie"

    Byłem pijany, nie pamiętam kto mnie odwoził (to nie przestępstwo). Może
    to była Asia, Basia, albo Czesia (jedyne trzeźwe na tej imprezie) i
    zaparkowała na kopercie. Oczywiście żadna z nich się nie przyzna, któraś
    kłamie.

    Czy można mnie karać za niedopełnienie niewykonalnego obowiązku
    wyręczania organów wymiaru prawa w ustalaniu winnego wykroczenia?

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 2. Data: 2010-04-15 12:33:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Pyrtek pisze:

    > Czy można mnie karać za niedopełnienie niewykonalnego obowiązku
    > wyręczania organów wymiaru prawa w ustalaniu winnego wykroczenia?

    Czemu niewykonalnego? trzeba nie pić i już.

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2010-04-15 12:49:35
    Od: to <t...@a...xyz>

    Johnson wrote:

    > Czemu niewykonalnego? trzeba nie pić i już.

    A jeśli działo się to rok temu?

    --
    cokolwiek

  • 4. Data: 2010-04-15 12:57:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    to pisze:

    > A jeĹ?li dziaĹ?o siÄ? to rok temu?

    Naprawdę to trudne: Nie pije się również przed rokiem.

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2010-04-15 12:57:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Naprawdę to trudne: Nie pije się również przed rokiem.

    Od kiedy jest zakaz picia?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-04-15 13:00:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Od kiedy jest zakaz picia?

    Powiedziałem że jest?
    Podałem sposób na "wykonalność" obowiązku.
    Trzeba wybrać albo nie pije albo pije i nie marudzę że coś jest
    niewykonalne.

    Poza tym rozsądny człowiek po doświadczeniach z "urwanym filmem" nie pije.

    --
    @2009 Johnson

  • 7. Data: 2010-04-15 13:10:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Powiedziałem że jest?

    Pośrednio jest. Coś tak jakby zakaz zamykania oczu - jest również
    zakazem kichania. Niby nie zakazuje się pić, ale zakazuje się być pod
    wpływem.

    > Podałem sposób na "wykonalność" obowiązku.
    > Trzeba wybrać albo nie pije albo pije i nie marudzę że coś jest
    > niewykonalne.

    A spać można?

    > Poza tym rozsądny człowiek po doświadczeniach z "urwanym filmem" nie pije.

    Taaa ;)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-04-15 13:12:26
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-15 14:11, Użytkownik Pyrtek napisał:
> [...]
    > to była Asia, Basia, albo Czesia (jedyne trzeźwe na tej imprezie) i
    > zaparkowała na kopercie. Oczywiście żadna z nich się nie przyzna, któraś

    Nikomu nie powierzałeś pojazdu. Jeśli ktoś skorzystał bez twojej
    wiedzy to niech policja sobie ustala kto to był.
    Bardzo chętnie podasz im spis znajomych którzy byli na imprezie.

    > Czy można mnie karać za niedopełnienie niewykonalnego obowiązku
    > wyręczania organów wymiaru prawa w ustalaniu winnego wykroczenia?

    Praktyka dowodzi że mandat za nie wskazanie osoby której powierzyłeś
    będą chcieli ci wcisnąć. Odmawiasz przyjęcia i czekasz na ewentualne
    wezwanie do sądu.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-04-15 13:14:16
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    Johnson pisze:

> [...]
    > niewykonalne.
    >
    > Poza tym rozsądny człowiek po doświadczeniach z "urwanym filmem" nie pije.

    Od takiego myślenia tylko pół kroczku od uchwalenia ustawy:
    "każdy obywatel jest zobowiązany na żądanie uprawnionego organu
    szczegółowo opisać co robił, mówił, widział i słyszał w dowolnym czasie
    w przeszłości"

    Czy do Was nie dociera, że żyjemy w państwie totalitarnym?

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 10. Data: 2010-04-15 13:17:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > A spać można?

    A co to ma do rzeczy?
    Jakoś trudno mi sobie wyobrazić powierzanie pojazdu przez sen.

    > Taaa ;)

    A no tak. Ja wierzę w ludzi :)

    --
    @2009 Johnson