  • 1. Data: 2009-11-19 16:30:23
    Temat: Czy odpis pełnomocnictwa jest załącznikiem w rozumieniu art.128 kpc ?
    Od: Alicja <d...@e...net.pl>

    Witam

    Czy wyciąg KRS i odpis pełnomocnictwa w rozumieniu art. 128 kpc
    stanowią załączniki ?
    Otrzymałam odpowiedź na pozew bez załączników, mimo że w sądzie
    zostały dołączone pełnomocnictwo strony pozwanej i wyciąg KRS.
    Na moją interwencję otrzymałam odpowiedź że odpis KRS i odpis
    pełnomocnictwa w rozumieniu art.128 kpc nie stanowią załączników i nie
    ma obowiązku ich przesyłania stronie przeciwnej.
    Czy otrzymałam prawidłową odpowiedź ?

    Pozdrawiam
    Alicja

  • 2. Data: 2009-11-19 17:12:30
    Od: kam <...@...pl>

    Alicja pisze:
    > Czy otrzymałam prawidłową odpowiedź ?

    tak

    KG

  • 3. Data: 2009-11-19 18:44:57
    Od: Alicja <d...@e...net.pl>

    > tak
    >
    > KG

    Czy można prosić o poparcie przepisami prawnymi tego stanowiska ???
    Bowiem ja znalazłam zupełnie inną wersję:

    Należy również pamiętać, że pełnomocnictwo stanowi załącznik do
    składanego pisma. Strona powinna dołączyć do takiego pisma jego odpisy
    i odpisy załączników dla doręczenia ich stronom, a ponadto, jeżeli w
    sądzie nie zostały złożone załączniki w oryginale, po jednym odpisie
    każdego załącznika do akt sądowych. Odpisami mogą być także
    uwierzytelnione fotokopie bądź uwierzytelnione wydruki poczty
    elektronicznej.
    (wyrok NSA z 20 marca 2001 r., sygn. akt V SA 2663/00, opubl. LEX nr
    50112).

    Pozdrawiam
    Alicja

  • 4. Data: 2009-11-19 20:25:15
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    Tak po prawdzie, to po co Ci odpis pełnomocnictwa? Kwestię umocowania sąd (o
    ile pamiętam) bada z urzędu.

    Przy okazji, orzeczenie, które przywołałaś odnosi się zapewne do procedury
    administracyjnej i/lub administracyjno-sądowej, czyli, co do zasady,
    nieobjętej kpc. :)

    GK

  • 5. Data: 2009-11-19 21:03:05
    Od: kuba <p...@o...pl>

    kam pisze:

    > tak

    Wiem, że w praktyce się odpisu pełnomocnictwa nie dołącza, jednak
    zastanawiam się nad słusznością tej praktyki, w świetle komentarza W.
    Siedleckiego:

    "Za załącznik w rozumieniu art. 128 należy uważać każdy dokument
    dołączony do pisma procesowego, m. in. także dołączone do pisma
    pełnomocnictwo".

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 6. Data: 2009-11-25 19:25:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam pisze:

    > ten przepis nazywa się praktyka

    Oj, nieładnie. Jakieś prawo zwyczajowe ...
    Ale tak w sumie z punktu widzenia prawa to powinna być kopia
    pełnomocnictwa.

    --
    @2009 Johnson

  • 7. Data: 2009-11-25 19:27:21
    Od: kam <...@...pl>

  • 8. Data: 2009-11-25 21:40:41
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > (...)
    > Ale tak w sumie z punktu widzenia prawa to powinna być kopia
    > pełnomocnictwa.

    Dlaczego kopia, a nie odpis?

    GK

  • 9. Data: 2009-11-25 22:40:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    GK pisze:

    > Dlaczego kopia, a nie odpis?

    A czym się rożni kopia od opisu? Bo ja nie wiem. Ale mi tam wszystko jedno.

    --
    @2009 Johnson