  • 1. Data: 2008-11-03 21:12:59
    Temat: Czy musze podpisac anekst do umowy o prace?
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Hej, mam maly problem i pytanka w zwiazku z tym.

    Dzis mi i paru innym pracownikom zostal przedstawiony do podpisania
    anekst do umowy o prace, ktory zmienia na mocy aneksu wiazaca umowe o prace.
    Aneks tyczy sie na pierwszy rzut oka dupereli, a mianowicie zobowiazania
    pracownika do zachowania tajemnicy przedsiebiorstwa.
    Jak pisalem, niby duperela ale zalacznik do aneku z wypisanymi
    zobowiazaniami moze mnie niepokoic.

    Pytanie teraz ile czasu mam na podpisanie aneksu? Firma chce aby to
    podpisac natychmiast, a ja chcialbym sie moc zastanowic i skonsultowac
    te zapisy w tej umowie o zachowaniu poufnosci.
    Co sie stanie jesli nie podpisze tego aneksu?

    Czy to co mi podsunieto do podpisania mam traktowac jako wypowiedzenie
    zmieniajace czy jeszcze nie?

    Jacek Kustra

  • 2. Data: 2008-11-04 07:35:42
    Temat: Re: Czy musze podpisac anekst do umowy o prace?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 03 Nov 2008 22:12:59 +0100, castrol napisał(a):

> [...]
    > Aneks tyczy sie na pierwszy rzut oka dupereli, a mianowicie zobowiazania
    > pracownika do zachowania tajemnicy przedsiebiorstwa.

    Czyli zapewne powtórzenia w umowie tego co i tak obowiązuje z mocy prawa.

> [...]
    > podpisac natychmiast, a ja chcialbym sie moc zastanowic i skonsultowac
    > te zapisy w tej umowie o zachowaniu poufnosci. Co sie stanie jesli nie

    Zostaniesz uznany za pracownika "konfliktowego". Konsekwencje zależą od
    firmy.

    > Czy to co mi podsunieto do podpisania mam traktowac jako wypowiedzenie
    > zmieniajace czy jeszcze nie?

    Nie. Masz potraktować to jako propozycję zmainy umowy za porozumieniem
    stron. Dopiero jak nie podpiszesz możesz dostać wypowiedzenie zmieniające.

  • 3. Data: 2008-11-04 07:38:02
    Od: Olgierd <n...@r...org>

> [...]

    > podpisac natychmiast, a ja chcialbym sie moc zastanowic i skonsultowac
    > te zapisy w tej umowie o zachowaniu poufnosci. Co sie stanie jesli nie

    Czasu masz tyle, ile zechcesz, a ściśle: dopóki pracodawca nie uzna, że
    czas się dowiedzieć kto je podpisał a kto nie.

    > Czy to co mi podsunieto do podpisania mam traktowac jako wypowiedzenie
    > zmieniajace czy jeszcze nie?

    Nie widzę treści, ale z tego co piszesz ma to raczej charakter
    porozumienia zmieniającego.
    Jeśli nie ma tam słów "wypowiadam warunki pracy w części...", wskazania
    terminu skuteczności wypowiedzenia oraz wskazania terminu na odwołanie
    się do sądu -- jest to niewątpliwie porozumienie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl