  • 1. Data: 2008-03-06 10:31:25
    Temat: Czy mozna nagrać przesłuchanie na Policji?
    Od: r...@g...com

    jestem wezwany w charakterze podejrzanego i chciałbym nagrać przebieg
    rozmowy w której uczestniczę. nie mam zamiaru tego upubliczniać, ale
    chciałbym miec dla własnych potrzeb dla udokumentowania sugerowanych
    zachowań przez policjanta, jak wpływania na brak sporządzenia
    uzasadnienia do zarzutów, poza tym w celu zapamiętania dokładnego
    przebiegu rozmowy.

    jeśli to jest niedozwolone co w przypadku gdy zupełnie przypadkowo
    nagrałem przebieg wizyty na policji, miałem właczony dyktafon dużo
    wcześniej, a nikt mnie nie uprzedził o tym, że nie wolno nagrywać (o
    ile nie wolno).

  • 2. Data: 2008-03-06 10:58:42
    Temat: Re: Czy mozna nagrać przesłuchanie na Policji?
    Od: "|<onrad" <k...@g...com>

    r...@g...com pisze:
> [...]
    > zachowań przez policjanta, jak wpływania na brak sporządzenia
    > uzasadnienia do zarzutów, poza tym w celu zapamiętania dokładnego

    wiele razy juz na tej grupie pojawial sie ktos, kto miall problem z
    policja "naginającą" prawo i dowiadywal sie tu, ze teraz to juz
    musztarda po obidzie, a calosc trzeba bylo nagrywac. Zatem jest
    wskazanie na "tak"
    Ponadto funkcjonariusza na sluzbie nie obowiazuje ochrona wizerunku,
    czyli chyba mozesz go nawet filmowac jesli chcesz :)

    Nie jestem prawnikiem

    --
    body {
    name: '|<onrad Karpieszu>|';

  • 3. Data: 2008-03-06 13:11:18
    Od: r...@g...com

    On 6 Mar, 11:58, "|<onrad" <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > Ponadto funkcjonariusza na sluzbie nie obowiazuje ochrona wizerunku,
    > czyli chyba mozesz go nawet filmowac jesli chcesz :)

    mam nadzieję, że tak jest, bo chce wykorzystać jedno nagranie

    mianowicie pewien policaj powiedział mi przed samym przesłuchaniem że
    już sie do mnie wybierał z nakazem aresztowania bo się nie stawiam na
    wezwania - co było kompletną nieprawdą bo dwa wezwania odebrane w
    terminie były na daty wcześniejsze niż je odbierałem. To nie jest wina
    tego policaja skądinąd sympatycznego i nawet rozmumiejacego bezzadność
    zarzutów..., ale wina prokuratury która dochodzi do przedziwnych
    ustaleń i co do zarzutów i co do zatrzymania bo jakoby się nie
    stawiam.

    Czy mogę wystąpić o odszkodowanie za niesłusznie wydany nakaz
    aresztowania, skądinąd się o nim dowiedziałem się idąc do pokoju
    policjanta, i nie ukrywam że dość szokujce wiedzieć że jest nakaz
    aresztowania, chciałem żeby za to odpowiedział prokurator i czy można
    wystąpić o zadośćuczynienie - moim zdaniem to było przekrioczenie
    uprawnień przez prokuratora.

  • 4. Data: 2008-03-06 13:20:02
    Od: bungo <b...@g...pl>

    r...@g...com pisze:

> [...]
    > aresztowania, chciałem żeby za to odpowiedział prokurator i czy można
    > wystąpić o zadośćuczynienie - moim zdaniem to było przekrioczenie

    za bardzo sie rozpedziles - z wypowiedzi policjanta, ze wybieralm sie
    aresztowac wcale nie wynika ze faktycznie sie wybieral, ani tym
    bardziej ze byl nakaz aresztowania / zatrzymania. Poki co, decyzje w
    sprawie aresztowania podejmuje sad, a na jego postanowienie mozna sie
    zalic, choc w ponad 90 proc. malo skutecznie...

  • 5. Data: 2008-03-06 13:21:24
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    A czy ten nakaz faktycznie istnieje...?

  • 6. Data: 2008-03-06 13:32:55
    Od: r...@g...com

    On 6 Mar, 14:21, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:
    > A czy ten nakaz faktycznie istnieje...?

    policjant juz wychodził z budynku policji a ja wchodziłem i ponieważ
    byłem na "portiernia-sekretariat" to spojrzał i spytał jak się nazywam
    i powiedział że właśnie się do pana wybierałem z nakazem aresztowania.

    po drodze do pokoju tłumaczył mi że jest taki nakaz bo się nie
    stawiałem na wezwania, to chyba w aktach jest.

    z tego co sie tutaj dowiedziałem to nie sąd, a prokurator wydaje w
    takim przypadku nakaz.

  • 7. Data: 2008-03-06 13:38:18
    Temat: Re: Czy mozna nagraa przes3uchanie na Policji?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    To pewnie był nakaz doprowadzenia, a jak się stawiłeś to już nieaktualne.
    Aresztowania to wydaje Sąd.

  • 8. Data: 2008-03-06 13:45:39
    Od: r...@g...com

    On 6 Mar, 14:38, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:
    > To pewnie był nakaz doprowadzenia, a jak się stawiłeś to już nieaktualne.
    > Aresztowania to wydaje Sąd.

    dokładnie to mówił o nakazie zatrzymania i bez wątpienia był.
    Nieaktualny to fakt.
    Jednak otrzymanie informacji że jest nakaz zatrzymania nie jest
    "informacją obojętną" i robi wrażenie. Jesli był to nieuprawniony
    nakaz zatrzymania to chyba mogę dochodzić z tego tytułu jakiś skutków.
    bo uzasadnienie jakie przedstawiał było zupelnie nieprawdziwe, chyba
    że istnieje mozliwość podróży w czasie i stawienia się na wezwanie
    kilka dni wcześniej niż odbiór wezwania na poczcie.

  • 9. Data: 2008-03-06 15:14:07
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    r...@g...com pisze:
> [...]
    > że istnieje mozliwość podróży w czasie i stawienia się na wezwanie
    > kilka dni wcześniej niż odbiór wezwania na poczcie.

    Podejrzewam, że ów policjant najzwyklej kłamał i nie byłoby żadnego
    zatrzymania tego dnia. Niektórzy o trochę zwichrowanym poczuciu
    praworządności uważają, że zastraszenie obywatela jest korzystne
    społecznie. sic!

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 10. Data: 2008-03-06 17:53:57
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <r...@g...com> wrote
    >Jednak otrzymanie informacji że jest nakaz zatrzymania nie jest
    >"informacją obojętną" i robi wrażenie. Jesli był to nieuprawniony
    >nakaz zatrzymania to chyba mogę dochodzić z tego tytułu jakiś skutków.

    Czego chcesz dochodzić, skoro nic nie zostało zrobione i nie ma pewności, że
    taki nakaz był w ogóle?
    A jeśli podejrzany się nie zgłaszał to były podstawy do zaplanowania
    doprowadzenia i tyle.
    Daruj sobie to doszukiwanie dziury w całym, lepiej skup się jak odeprzeć
    główne zarzuty.