  • 1. Data: 2007-06-22 13:50:36
    Temat: Czy mozna kopię dokumentu zamieścić w sieci
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    Urząd Miejski zlecił wykonanie pewnych pomiarów (np. poziomu CO2 w mieście)
    pewnemu instytutowi. Pomiary zostały wykonane i dokumentacja z wynikami
    przekazana do Urzędu Miejskiego (instytut wzial oczywiscie pieniadze za robote).
    Mieszkaniec zwrocil sie do Urzędu Miejskiego o kopię tego dokumentu i otrzymal
    ją za opłatą. Pytanie: czy ten mieszkaniec moze zeskanować tę dokumentację i
    zamieścić na swojej stronie internetowej? Zaznaczam, że nie ma w niej żadnych
    tajnych spraw, są tylko liczby związane z poziomem CO2 w różnych punktach
    miasta. Chodzi tylko o ewentulane prawa autorskie.
    pawel

  • 2. Data: 2007-06-22 14:35:57
    Temat: Re: Czy mozna kopię dokumentu zamieścić w sieci
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-06-22 15:50, pawel wrote:
> [...]
    > tajnych spraw, są tylko liczby związane z poziomem CO2 w różnych punktach
    > miasta. Chodzi tylko o ewentulane prawa autorskie.

    Można. Przede wszystkim dlatego, że dokument zawierający wyniki pomiarów
    nie jest utworem w rozumieniu prawa autorskiego.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 3. Data: 2007-06-22 14:42:25
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    > Można. Przede wszystkim dlatego, że dokument zawierający wyniki pomiarów
    > nie jest utworem w rozumieniu prawa autorskiego.
    > --
    Dzięki za odpowiedź. A prezydent miasta oznajmil temu mieszkańcowi, że ten
    dokument jest chroniony prawem autorskim i nie można go publikować, np. poprzez
    umieszczenie jego kopii w Internecie.
    pawel

  • 4. Data: 2007-06-22 15:16:55
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > dokument jest chroniony prawem autorskim i nie można go publikować, np.

    Dokument urzedowy chroniony prawem autorskim?

    grzech

  • 5. Data: 2007-06-22 20:44:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 22.06.2007 Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> napisał/a:

    > Można. Przede wszystkim dlatego, że dokument zawierający wyniki pomiarów
    > nie jest utworem w rozumieniu prawa autorskiego.

    O, kolega jasnowidz :) Skąd Ty wiesz co jeszcze jest na tym dokumencie?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2007-06-22 20:50:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 22.06.2007 grzech <s...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]

    Być może miał rację. Same wyniki nie są chronine, ale już wiele
    innych elementów takiego dokumentu (np. godło instytutu) może być.

    > Dokument urzedowy chroniony prawem autorskim?

    Wyniki badań przedstawione w formie dokumentu przez jakiś instytut nie są
    dokumentem urzędowym w rozumieniu PA.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-06-22 21:02:14
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-06-22 22:44, Marcin Debowski wrote:

    > O, kolega jasnowidz :) Skąd Ty wiesz co jeszcze jest na tym dokumencie?

    Oczywiście nie wiem. Trudno mi sobie jednak wyobrazić aby wyniki badań
    stężenia CO2 zostały przedstawione w taki sposób aby można było mówić o
    utworze. Pomijając ten aspekt, nawet jeśli przedmiotowe pismo jest
    utworem, to na mocy art. 4 pkt 2 jest wyłączone z zakresu przedmiotowego
    prawa autorskiego (por. orzeczenie IV CKN 458/00 ) -- za tym, że jest to
    dokument urzędowy przemawia także, że dokument ten został uzyskany w
    trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do

  • 8. Data: 2007-06-22 21:14:04
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-06-22 22:50, Marcin Debowski wrote:

    > Być może miał rację. Same wyniki nie są chronine, ale już wiele
    > innych elementów takiego dokumentu (np. godło instytutu) może być.

    Art. 33[2] PA moim zdaniem wchodzi w grę. Pytanie też co do za instytut
    jest.

    > Wyniki badań przedstawione w formie dokumentu przez jakiś instytut nie są
    > dokumentem urzędowym w rozumieniu PA.

    IV CKN 458/00: Materiałem urzędowym będzie zatem to, co pochodzi od
    urzędu lub innej instytucji państwowej, bądź dotyczy sprawy urzędowej,
    bądź powstało w rezultacie zastosowania procedury urzędowej.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 9. Data: 2007-06-22 21:29:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > dokument urzędowy przemawia także, że dokument ten został uzyskany w
    > trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej.

    Z treści listu inicjatora wątku wynika, że chodzi o kopię raportu który
    urząd otrzymał od prowadzącego badania. Taki dokument nie jest
    dokumentem urzędowym. Jeśli urząd wysilił się i wyekstrachował z tego
    dokumentu same wyniki a dalej umieścił w jakimś swoim raporcie to co
    innego.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2007-06-22 21:35:49
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    > Być może miał rację. Same wyniki nie są chronine, ale już wiele
    > innych elementów takiego dokumentu (np. godło instytutu) może być.

    Nie przesadzaj. Jest to dokument wykonany na zamówienie urzedu i każdy ma
    prawo się z nim zapoznać.

    > Wyniki badań przedstawione w formie dokumentu przez jakiś instytut nie są
    > dokumentem urzędowym w rozumieniu PA.

    Wyniki badań zamówionych przez instytucję publiczną są jak najbardziej
    dokumentem urzędowym. Nie podlegają pod prawo autorskie.

    grzech