  • 1. Data: 2005-09-01 09:21:46
    Temat: Czy firma ma prawo żądać opłaty za....
    Od: gollum <n...@u...pl>

    ... wystawienie duplikatu faktury VAT?

    Faktura jest odbierana osobiście, nie jest wysyłana pocztą... Chodzi mi
    o konkretny zapis w kodeksie handlowym bądź cywilnym (lub jeszcze innym)
    na ten temat....

    Dzięki za odpowiedzi

  • 2. Data: 2005-09-01 09:40:11
    Temat: Re: Czy firma ma prawo żądać opłaty za....
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    gollum napisał(a):
> [...]
    >
    > Faktura jest odbierana osobiście, nie jest wysyłana pocztą... Chodzi mi
    > o konkretny zapis w kodeksie handlowym bądź cywilnym (lub jeszcze innym)

    Czytając wprost przepisy o ustawie o podatku od towarów i usług i
    pochodne (nie żaden kodeks) można dojść do wniosku, że za wystawienie
    oryginału faktury tez może być pobierana opłata (i niestety, niektórzy
    tak robią). Sprzedawca ma obowiązek wydać jedynie paragon fiskalny.

    M.

  • 3. Data: 2005-09-01 10:40:34
    Od: Schwester <j...@c...com>

    gollum napisał(a):
> [...]
    >
    > Faktura jest odbierana osobiście, nie jest wysyłana pocztą... Chodzi mi
    > o konkretny zapis w kodeksie handlowym bądź cywilnym (lub jeszcze innym)

    Tylko nie zapomnij wziąć fakturę za opłatę za duplikat ;)
    A jak ta faktura zginie to dopiero będą jaja <rotfl>

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 4. Data: 2005-09-01 10:48:29
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Tylko nie zapomnij wziąć fakturę za opłatę za duplikat ;)
    > A jak ta faktura zginie to dopiero będą jaja <rotfl>

    Obawiam sie ze na ta usluge faktury juz nie wystawia ;-)))

  • 5. Data: 2005-09-01 11:01:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gollum wrote:

    > Obawiam sie ze na ta usluge faktury juz nie wystawia ;-))
    > )

    Czyli popełnią przestępstwo skarbowe? ;->

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 6. Data: 2005-09-01 11:15:26
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Czyli popełnią przestępstwo skarbowe? ;->

    ;-)))

    Ja nadal wracam do głównego wątku.
    Wyczytałem, że sprzedawca _ma_ _obowiązek_ wystawić duplikat.... Czy to
    znaczy, że nieodpłatnie?

  • 7. Data: 2005-09-01 12:34:05
    Od: gollum <n...@u...pl>

    Podzwoniłem trochę po urzędach i jednak ma prawo pobrać opłatę... Ale
    wszędzie mi powiedzieli, że to czyste chamstwo i proba dorobienia, bo
    ilez moze kosztowac jeden wydruk faktury... W każdym razie na to też mam
    żądać faktury VAT (na tą usługę), a jeśli nie dadzą to... skarbówka ;-)
    Szkoda, że żyjemy w tak chorym kraju....

  • 8. Data: 2005-09-01 14:12:57
    Od: poreba <d...@p...com>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> niebacznie
    popelnil news:df6n24$43i$1@opal.futuro.pl:

    > Czyli popełnią przestępstwo skarbowe? ;->

    No to mamy fajny przypadek:

    kupujemy śrubkę, płacimy,
    sprzedawca wystawia fakturę za wystawienie faktury, płacimy,
    sprzedawca wystawia fakturę za wystawienie faktury, płacimy,
    sprzedawca wystawia fakturę za wystawienie faktury, płacimy,
    sprzedawca wystawia fakturę za wystawienie faktury, płacimy,

    da capo al fine...
    którym będzie zatkanie dziur budżetowych całego wszechświata

    --
    pozdro
    poreba