  • 1. Data: 2007-12-05 15:26:34
    Temat: Czas na zwrot niewykorzystanej składki OC ? Czekać w nieskończonść ?
    Od: "Alex" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Pytanie jak w temacie. Samóchód sprzedany.
    Nowy nabywca wypowiada OC z ubezpieczycielem
    (z którym ja zawarłem ubezpieczenie) i ubezpiecza
    u innego ubezpieczyciela.

    Ja składam "Wniosek o zwrot niewykorzystanej
    składki ubezpieczeniowej" załączając do wniosku:
    - umowę kupna - sprzedaży
    - potwierdzenie sprzedaży auta
    - wypowiedzenie nabywcy

    Ustawa z 22 maja 2003 art 41.1 określa warunki
    zwrotu składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia
    jednak nie mogę się doczytać czy ustawa nakłada
    jakiś termin, w jakim ten zwrot powinien nastąpić.

    Mam czekać (czekam już 5 tygodni) dalej, czy
    można ubezpieczyciela jakoś "pogonić"?

    Aleksander.

  • 2. Data: 2007-12-06 00:46:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alex wrote:
> [...]
    > jednak nie mogę się doczytać czy ustawa nakłada
    > jakiś termin, w jakim ten zwrot powinien nastąpić.
    >
    > Mam czekać (czekam już 5 tygodni) dalej, czy

    W moim przypadku pomógł e-mail z kopią wysłaną piętro wyżej do
    sekretariatu. Odzew był niemal natychmiastowy. :)

  • 3. Data: 2007-12-07 21:19:30
    Od: "Tomasz R" <d...@g...pl>

    > W moim przypadku pomógł e-mail z kopią wysłaną piętro wyżej do
    > sekretariatu. Odzew był niemal natychmiastowy. :)

    Dokładnie tak samo robiłem, wysłalem wszystko emailem pod konkretne
    nazwisko, o ktore
    wczesniej telefonicznie popropsiłem
    to samo wysłalem pocztą

    i wydzwaniałem czy doszło, chodziło o kwotę 750zł, więc nie mało

    po 2 tygodniach otrzymałem zwrot\

    a wszystko dlatego, jak kupiłem auto które było w PZU, opłacone remontowałem
    je
    przez ponad miesiąć po miesiącu pojechałem do PZU, niestety po zrobieniu
    rekalkulacji musiałem dopłacić
    do OC 1000zł,
    strasznie się zbulwersowałem, kobieta była arogancka, mimo iż auto miałem
    kilka lat jako współwłaściciel, w tym okresie były dwie stłuczki, nie moje,
    młodszego brata, ale kogo to obchodzi, + moj wiek 25lat, stwierdziła ze ma
    prawo naliczyc 100% czyli przez te 5 lat jako współwłaściciel nic nie
    dostałem zniżek, tylko jeszcze nadwyżkę, tego się nie spodziewałem

    po 2 miesiącach
    auto darowałem ojcu, zrezygnowaliśmy z PZU, ubezpieczyłem auto w Hesti, za
    250zł na rok tylko na tatę, PZU zwróciło mi
    750zł, w WK zapłaciłem za nowy dowód i hologramy ok 180zł, reasumując i tak
    się opłacało
    Niestety akcja miała miejsce w małej miejscowości Pani w WK, skasowała mnie
    o 100zł za dużo, powinna skasować ok 80zł,
    gdyż talibc nie wymieniała, ale nie chciało mi się juz walczyć o 100zł

    obecnie zrezygnowała cała moja rodzina z PZU zyskując kilkaset złotych
    rocznie

    człowiek uczy się na błędach,