  • 1. Data: 2003-07-24 17:55:11
    Temat: Co robić, gdy rodzice nie chcą puścić dziecka do szkoły???
    Od: "Janusz Diks" <d...@N...gazeta.pl>

    Za pośrednictwem męża pragnęłabym dowiedzieć się, jak postępować ma
    nauczyciel w wypadkach, gdy rodzice nie chcą puścić dziecka w wieku 6 lat, 7
    lat do szkoły - twierdząc, że "jego dziecko jest za jeszcze za głupie na
    szkołę". Proszę o poważne wypowiedzi na ten temat:
    Bożena Diks

  • 2. Data: 2003-07-24 18:17:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Obowiązek dopilnowania spełnienia obowiązku szkolnego przez dziecko spoczywa
    na Dyrektorze Szkoły Podstawowej, w którego rejonie mieszka dziecko.
    Niespełnienie obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki podlega egzekucji w
    trybie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

    Proponuję lekturę:

    - USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
    - USTAWA z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w
    administracji. (szczególnie art. 116-153a)

  • 3. Data: 2003-07-24 21:47:21
    Temat: Re: Co robić, gdy rodzice nie chc
    Od: " Roman" <y...@N...gazeta.pl>

    Janusz Diks <d...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > 7 lat do szkoły - twierdząc, że "jego dziecko jest za jeszcze za głupie na
    > szkołę". Proszę o poważne wypowiedzi na ten temat:

    Jest zasadnicza różnica, czy ma 6, czy 7 lat. Obowiązek szkolny istnieje od
    7. roku życia.
    Co do procedury egzekucyjnej dyrektor szkoły rejonowej wnioskuje do organu
    prowadzącego, ten nakłada na przykład grzywnę.

  • 4. Data: 2003-07-24 21:59:52
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Użytkownik " Roman" <y...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Co do procedury egzekucyjnej dyrektor szkoły rejonowej wnioskuje do organu
    > prowadzącego, ten nakłada na przykład grzywnę.

    lub doprowadzenie przez policję - tylko nie wiem, czy takie coś jest jeszcze
    praktykowane