  • 1. Data: 2011-03-08 12:34:07
    Temat: Co można z takim czymś zrobić PZW - zmiana regulaminu w trakcie roku
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Jest sobie PZW Krosno, które jest gospodarzem wody SAN

    Jak płaciłem składkę roczną obowiązywał regulamin - z łowiska można
    zabrać 2 ryby pstrągi i lipienie łącznie (dotyczy odcinka górskiego).
    Jednak okazało się, że tych drugich - Lipieni jest bardzo mało po
    zeszłorocznej powodzi coś się z nimi stało. PZW wprowadziło więc
    całkowity zakaz zabierania lipieni na pewnym odcinku.

    I teraz pytanie - taką informację mam od innych wędkarzy i władz klubu
    ale nie jako oficjalny komunikat, a jako koleżeńską pogawędkę czy nie
    stosując się do tego mogę zostać ukarany przez sąd koleżeński.

    Czy w ogóle Zarząd Okręgu, zjazd delegatów może podjąć uchwałę na dany
    rok w trakcie jego trwania - nie wiem kto uchwalił.

    Jak ewentualnie powinno być to ogłoszone.

    Czy można jakoś zareagować na łamanie przepisów poprzez zgłoszenie tego
    - tylko gdzie?

    Czy mogę żądać zwrotu części składki np. opłaty za wody górskie?

    Ariusz

  • 2. Data: 2011-03-08 13:05:49
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-03-08 13:34, Ariusz wrote:
> [...]
    > ale nie jako oficjalny komunikat, a jako koleżeńską pogawędkę czy nie
    > stosując się do tego mogę zostać ukarany przez sąd koleżeński.

    Z sądem to nie wiem, ale nie miałbym za wysokiego mniemania o
    'wentkażu', który po jasnej i czytelnej informacji o zagrożeniu
    populacji danego gatunku dalej łapie te ryby. Wyjrzyj poza czubek
    własnego nosa.

    gacek

  • 3. Data: 2011-03-08 13:18:18
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Jak smakuje lipień?

    -----

  • 4. Data: 2011-03-08 13:29:08
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 14:05, gacek pisze:

> [...]
    > 'wentkażu', który po jasnej i czytelnej informacji o zagrożeniu
    > populacji danego gatunku dalej łapie te ryby. Wyjrzyj poza czubek

    Nie wiem czy łowisz czy wiesz jakie są opłaty i warunki w okręgu PZW
    Krosno - oczywiście nie sposób mi się nie zgodzić z tą zapobiegliwością
    i pewnie jakoś przeboleję, z tym, że zakaz skierowany do ludzi, którzy
    faktycznie wyławiali te ryby.

    Opłata za wody górskie upoważnia mnie do 40 wejść na łowisko w ciągu
    roku. Do zabrania jednorazowo 2 ryb i chyba 7 na tydzień. Jestem tam
    może z 10 razy z tego za lipieniem z muchą jestem tam ze 3 razy, w
    zeszłym roku zabrałem 5 pstrągów i 2 lipienie. Za pieniądze, które
    wydaję na hobby mogę kupić 10x tyle ryb co złowię. Ale nie to jest
    istotą - lubię od czasu do czasu zjeść złowioną przez siebie rybę.

    Co z takim przypadkiem kiedy np. ktoś nie miał pojęcia o zakazie bo
    zapłacił składki wcześniej za nim zostało to uchwalone i weźmie tą rybę
    - czy może zostać ukarany.
    Co z opłatą skoro opłata została wniesiona za możliwość wędkowania i
    możliwość zabrania konkretnej ilości ryb, a teraz tych ryb nie pozwalają
    zabrać to można zażądać zwrotu kasy.
    Oczywiście do sądu nikt pewnie nie będzie składał sprawy.
    Co do samej idei nie mam zastrzeżeń - mam do formy wprowadzenia tego.
    Ariusz

  • 5. Data: 2011-03-08 13:32:21
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 14:18, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jak smakuje lipień?

    Niektórzy twierdzą, że lepszy od pstrąga - bardzo popularny jest tatar z
    lipienia osobiście nie jadłem - ja bym powiedział, że poziomem smakowym
    dorównuje pstrągowi potokowemu. Oczywiście nie mówię o rybach z hodowli
    te na sztucznej karmie nie mają smaku, te dzikie lub po kilku latach w
    dzikim środowisku całkiem inaczej smakują.

    Ariusz

  • 6. Data: 2011-03-09 17:10:46
    Od: "Papu5merfo" <slońce@peru.ru>

    Órzytkownik "Ariusz" napisał:
> [...]
    > Oczywiście do sądu nikt pewnie nie będzie składał sprawy.
    > Co do samej idei nie mam zastrzeżeń - mam do formy wprowadzenia tego.

    skoro zapłaciłeś to bierz tą rybę o mogą ci nafikać, ten zakaz dotyczy tych
    co wykupili zezwolenia po zakazie:O)