  • 1. Data: 2007-10-08 16:50:14
    Temat: Co moze patrol policji?
    Od: ulong <w...@w...pl>

    Witam!

    Siedze w aucie na parkingu (ulica, nie zaden prywatny, strzezony czy cos
    w tym stylu), nie odpalam, mam kluczyki, papiery, wsio.
    Co moze zrobic patrol, ktory przechodzi?
    Ktore papierki musze mu okazac? Prawo jazdy/dowod osobisty/dowod auta/oc?
    Przeciez ktos moze mi dac kluczki i podeslac po wziecie czegos.
    Jak wyglada sprawa z gasnica i trojkatem?
    Patrol ma prawo sprawdzic czy mam?
    Musi miec do tego jakies podstawy, czy moze ot tak?

    Pozdrawiam, Wojtek.

  • 2. Data: 2007-10-08 19:30:20
    Temat: Re: Co moze patrol policji?
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <"grupa(usun)"@(wywal)grupy.3mam.net>

    W odpowiedzi na post z Mon, 08 Oct 2007 18:50:14 +0200, od ulong :

> [...]
    > Jak wyglada sprawa z gasnica i trojkatem?
    > Patrol ma prawo sprawdzic czy mam?
    > Musi miec do tego jakies podstawy, czy moze ot tak?

    Moim zdaniem w tym przypadku jedynie może sprawdzic, czy masz jesteś w tym
    samochodzie legalnie, więc:
    - jeśli jesteś jego włascicielem, na podstawie dokumentów pojazdu to
    ustalić
    - jeśli nie jesteś... skontaktować się z włascicielem, który to potwierdzi
    lub temu zaprzeczy
    Moim zdaniem siedząc w zaparkowanym samochodzie nie jesteś uczestnikiem
    ruchu, więc nie ma podstaw do tego aby kontrolować OC i wyposażenie.

    W zależności od Twoich odpowiedzi i dostępności właściciela wszystkie
    czynności nie powinny zając dłużej niż kilkanaście minut. Jeśli będziesz
    uchylał się od odpowiedzi lub wdawał się w zbędne dyskusje, ustalanie
    wszystkiego może się przedłużyć nawet do 48 godzin.

    Już tutaj ktoś pisał na tej czy innej grupie. Wykazmy zrozumienie dla
    policjantów, którzy interesują się tym co się dzieje, taka ich rola.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/

  • 3. Data: 2007-10-08 19:54:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fedn5l$d50$1@atlantis.news.tpi.pl ulong <w...@w...pl>
    pisze:

> [...]
    > Jak wyglada sprawa z gasnica i trojkatem?
    > Patrol ma prawo sprawdzic czy mam?
    > Musi miec do tego jakies podstawy, czy moze ot tak?
    Musi mieć podstawy i je ma.
    Jedynym dokumentem, którego policjant nie ma prawa żądać w opisanej sytuacji
    to PJ.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-10-08 20:06:31
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    > W odpowiedzi na post z Mon, 08 Oct 2007 18:50:14 +0200, od ulong :

    > Moim zdaniem siedząc w zaparkowanym samochodzie nie jesteś uczestnikiem
    > ruchu, więc nie ma podstaw do tego aby kontrolować OC i wyposażenie.

    17) uczestnik ruchu - pieszego, kierującego, a także inne osoby przebywające
    w pojeździe lub na pojeździe znajdującym się na drodze;

    Taki sobie cytat z PoRD

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-10-08 20:12:53
    Od: Sławek <t...@g...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):
> [...]
    > Moim zdaniem siedząc w zaparkowanym samochodzie nie jesteś uczestnikiem
    > ruchu, więc nie ma podstaw do tego aby kontrolować OC i wyposażenie.

    Moje doświadczenia są inne, w zależności od patrolu prewencji. Jedni
    mili , drudzy opryskliwi. Ci mili po prostu spiszą (poproszą o dowód
    rejestracyjny, ale nie będą żądać) i sprawdzą przez radio, jeżeli mają
    taką akcję [IMO idiotyczny pomysł na poprawę statystyk], ci drudzy
    potraktują jak przestępcę (będą skrupulatni, żądając dokumentów).
    Poza drogą publiczną i strefą zamieszkania nie musisz posiadać prawa
    jazdy i dowodu rejestracyjnego, ale co do OC to zależy od interpretacji,
    bo każdy zarejestrowany pojazd musi mieć.

> [...]
    >
    > Już tutaj ktoś pisał na tej czy innej grupie. Wykazmy zrozumienie dla
    > policjantów, którzy interesują się tym co się dzieje, taka ich rola.

    Wyrozumiałość to ja mogę wykazać ale nie ludziom którzy wmawiają mi
    ucieczkę przed nimi (widząc ich z 25 m ominąłem ich w czasie akcji
    legitymowania wszystkiego co się rusza, miałem wtedy 19 lat), jak
    krzyczeli to wróciłem. W tym momencie wmawiali karalność, na moje
    pytanie o ich dane, walnęli jakiś numer, licząc na brak konsekwencji
    swojego postępowania [z powodu braku czasu obywatela].
    A na wezwanie ich do próby pobicia, rozmawiałem 3 min z dyspozytorem,
    później przyjechał radiowóz z komisariatu oddalonego 1 km w ciągu 8
    minut (sic) mimo, iż sprawcy stali pod sklepem do którego uciekłem
    [dyspozytor o tym widział]. Jeszcze jedno nie jestem osobnikiem łamiącym
    prawo, normalny młody człowiek [nie-dres, nie-skin, nie-szalikowiec,
    szaraczek]

  • 6. Data: 2007-10-08 20:13:42
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jotte w <news:fee1tl$h66$1@news.dialog.net.pl>:

> [...]

    > Musi mieć podstawy i je ma.
    > Jedynym dokumentem, którego policjant nie ma prawa żądać w opisanej sytuacji

    Pytanie tylko co dalej, jeżeli mu nie pokażę np, OC.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2007-10-08 20:23:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:071008.221336.psp.115@int.dyndns.org.invalid 'Tom N'
    <n...@i...dyndns.org.invalid> pisze:

    > Pytanie tylko co dalej, jeżeli mu nie pokażę np, OC.
    To zależy, czy OC jest opłacone.
    Będzie drogo, albo bardzo drogo.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-10-08 20:45:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 8 października 2007 22:23
    (autor Jotte
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fee3j0$ild$1@news.dialog.net.pl>):

    > To zależy, czy OC jest opłacone.
    > Będzie drogo, albo bardzo drogo.

    Aleś teraz wymyślił...... To gość (w sensie nie-kierowca) w aucie ma mieć
    dowód rejestracyjny i ubezpieczenie OC? Albo nie-kierowca ma odpowiadać za
    wyposażenie?

    Czyli wsiadam do auta znajomego, on skacze se po fajki do sklepu, a w tym
    czasie niebieski wystawia mi mandat za niemanie DR, OC i np. gaśnicy?

    Dość swobodna wersja....

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl

  • 9. Data: 2007-10-08 20:47:56
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jotte w <news:fee3j0$ild$1@news.dialog.net.pl>:

    > W wiadomości news:071008.221336.psp.115@int.dyndns.org.invalid 'Tom N'

    > To zależy, czy OC jest opłacone.

    Jest, ale nie pokażę, bo nie jestem kierującym...

    > Będzie drogo, albo bardzo drogo.

    Czyli dlaczego drogo?
    Dla przypomnienia, bo wyciąłeś, "Siedzę w aucie na parkingu"

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2007-10-08 21:04:09
    Od: "Sanctum Officium" <b...@b...bla>

    "ulong" <w...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Jak wyglada sprawa z gasnica i trojkatem?
    > Patrol ma prawo sprawdzic czy mam?
    > Musi miec do tego jakies podstawy, czy moze ot tak?

    Chciałbyś, żeby policja nic nie mogła? Chiałbyś, żeby gnój mógł opędzlować
    furę, przy stojącym obok patrolu, bo ten nie może w takiej sytuacji
    interweniować? Pomyśl, zanim spytasz. Mnożą się na grupie tego typu
    nieprzemyślane pytania.

    MK