-
1. Data: 2005-04-20 07:33:07
Temat: Co jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?
Od: g...@p...onet.pl
Witam!
Jak postąpić, jeżeli sprzedawca odmawia przyjęcia reklamacji (towar niezgodny z
umową)? Poprosiłem, by mi to napisał, ze odmawia - nic z tego. Wysłać pocztą?
Pzdr greo
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2005-04-20 08:03:14
Temat: Re: Co jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?
Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>
> Jak postąpić, jeżeli sprzedawca odmawia przyjęcia reklamacji (towar niezgodny z
> umową)? Poprosiłem, by mi to napisał, ze odmawia - nic z tego. Wysłać pocztą?
Na poczatek wyslac odpowiednie pismo do Inspekcji Handlowej. Potem
jedyne co mozna to sąd ... jednak moze udaloby ci sie skontaktowac z
jakas organizacja konsumencką. Moze sam telefon od prawnika przemowi mu
do rozumu.
--
Krzysiek, Krakow, http://www.krzysiekpp.prv.pl/
-
3. Data: 2005-04-20 12:53:59
Temat: Re: Co jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?
Od: Radek Sydor <r...@p...onet.pl>
g...@p...onet.pl wrote:
> Witam!
> Jak postąpić, jeżeli sprzedawca odmawia przyjęcia reklamacji (towar
> niezgodny z umową)? Poprosiłem, by mi to napisał, ze odmawia - nic z tego.
> Wysłać pocztą?
>
> Pzdr greo
>
Ja bym wysłał pocztą. Oczywiście poleconym. Jeśli po 14 dniach sprzedawca Ci
nie odpowie, to zgodnie z Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej masz prawo do wymiany towaru na nowy, lub zwrotu gotowki.
pozdrawiam
Radosław Sydor
-
4. Data: 2005-04-20 13:33:39
Temat: Re: Co jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <3...@n...onet.pl>, g...@p...onet.pl wrote:
> Jak postąpić, jeżeli sprzedawca odmawia przyjęcia reklamacji (towar niezgodny z
> umową)? Poprosiłem, by mi to napisał, ze odmawia - nic z tego. Wysłać pocztą?
Jak już doradzono, powiadomiłbym Inspekcję Handlową - może poasystują.
Słanie towaru ma ten minus, że nawet jeśli pójdzie to za potwierdzeniem
odbioru to nie bardzo wiem jak bezboleśnie udowodnić co się właściwie
wysłało.
Zakładając dużą dawke złej woli u sprzedawcy, w miarę bezpieczna sekwencja
działań powinna MZ wyglądać tak:
- idziesz do sklepu i nagrywasz odmowę sprzedawcy. Na taśmie powinno się
znaleźć stwierdzenie wypowiedziane przez sprzedawcę (lub potwierdzone)
jaka jest data nagrania.
- ślesz poleconym za potwierdzeniem odbioru zgłoszenie reklamacyjne z
danymi umożliwiającymi kontakt z Tobą i dalsze oględziny towaru.
--
Marcin
-
5. Data: 2005-04-20 17:37:35
Temat: Re: Co jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?
Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>
Radek Sydor napisał(a):
> Ja bym wysłał pocztą. Oczywiście poleconym. Jeśli po 14 dniach sprzedawca Ci
> nie odpowie, to zgodnie z Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
> konsumenckiej masz prawo do wymiany towaru na nowy, lub zwrotu gotowki.
Podaj konkretny przepis, który mówi o zwrocie gotówki
--
Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl
ICQ: 79050392
Tlen: msprungk
GG:1447098
*UWAGA!Adres mailowy w nagłówku zakodowany w ROT13*
-
6. Data: 2005-04-20 17:40:56
Temat: Re: Co jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?
Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
Dnia 20 Apr 2005 09:33:07 +0200, g...@p...onet.pl naskrobał(a):
> Witam!
> Jak postąpić, jeżeli sprzedawca odmawia przyjęcia reklamacji (towar niezgodny z
> umową)? Poprosiłem, by mi to napisał, ze odmawia - nic z tego. Wysłać pocztą?
można ale lepiej idziesz z 2 świadkami (nie rodzina) i w przydaku odmowy
podpisują adnotację "odmówiono przyjęcia pisma w sklepie ...... <data,imię,
nazwisko, PESEL> "
--
United Devices Cancer Research Project
www.grid.org
lobo_(małpa)autograf.pl
-
7. Data: 2005-04-20 18:48:16
Temat: Re: Co jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
Zbynek Ltd. napisał(a):
> Art.8 pkt. 4
> USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
> konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz. U. Nr 141, poz. 1176)
> Greo polecam zapozanaie się z całą ustawą, a szczególnie z całym art.8.
Nie ma tam ogólnej możliwości żądania zwrotu gotówki w przypadku braku
odpowiedzi w ciągu 14 dni.
Trzeba by też zastanowić się, czy zgłoszenie żądania wymiany bez
udostępnienia towaru powoduje rozpoczęcie biegu 14 dniowego terminu. MZ nie.
Dlatego lepszym rozwiązaniem są jednak świadkowie, którzy później
zeznaliby, że sprzedawca odmówił przyjęcia reklamacji, jak i towaru.
Można znaleźć takich, którzy nie będą mieli nic przeciwko ewentualnym
zeznaniom.
A lekturę ustawy też polecam.
KG
-
8. Data: 2005-04-20 19:30:38
Temat: Re: Co jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?
Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>
Zbynek Ltd. napisał(a):
> Art.8 pkt. 4
> USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
> konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz. U. Nr 141,
> poz. 1176)
> Greo polecam zapozanaie się z całą ustawą, a szczególnie z całym
> art.8.
Może dobrze by było gdybyś się sam zapoznał bo nigdzie w przepisach nie ma
słowa o zwrocie gotówki a jedynie o naprawie lub wymianie na nowy towar
wolny od wad :>
--
Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl
ICQ: 79050392
Tlen: msprungk
GG:1447098
*UWAGA!Adres mailowy w nagłówku zakodowany w ROT13*
-
9. Data: 2005-04-20 19:35:33
Temat: Re: Co jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?
Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
Markus Sprungk napisał(a) :
> Radek Sydor napisał(a):
>
>
>> Ja bym wysłał pocztą. Oczywiście poleconym. Jeśli po 14 dniach sprzedawca Ci
>> nie odpowie, to zgodnie z Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
>> konsumenckiej masz prawo do wymiany towaru na nowy, lub zwrotu gotowki.
>
> Podaj konkretny przepis, który mówi o zwrocie gotówki
Art.8 pkt. 4
USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz. U. Nr 141,
poz. 1176)
Greo polecam zapozanaie się z całą ustawą, a szczególnie z całym
art.8.
Świadkowie nie na wiele się przydadzą, bo potem trzeba ich ciągać
po sądach, co może nie podobać im się.
Broń Boże nie należy wysyłać sprzętu! Sprzedawca odbierze,
wyjmie, położy na podłodze, przydusi butem i odeśle z dopiskiem,
że przysłano mu uszkodzony mechanicznie sprzęt. Widać już złą
wolę sprzedawcy, nie należy mu ułatwiać działania.
Kolejnym krokiem powinien być wyłącznie list polecony za
potwierdzeniem odbioru. Chociaż wykonane z ukrycia nagranie
audio-video mogłoby być pomocne:-)
Przygotuj się na dłuuuuuugi proces. Mam już pewne doświadczenie:-(
Salon GSM o nazwie "Kontakt GSM" bezczelnego pana J. w Geanie w
Gdyni dopuścił się perfidnego oszustwa i sprzedał mi uszkodzony
telefon. Zażądałem wymiany na nowy. Też odmówił mi podpisania, że
odmawia przyjęcia zgłoszenia żądania:-/ Wysłałem polecony za
potwierdzeniem odpbioru. Nie dostałem odpowiedzi. Inspekcja
Handlowa może takiemu panu tylko skoczyć. Może go prosić, a nie
nakazać. Pan olewał pisma z wezwaniami do IH. Złożyłem więc
pozew. Obecnie sprawa w sądzie od roku. Trwa nadal.
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x58E0356F
Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
Internetu z Twojego komputera i vice-versa.
-
10. Data: 2005-04-20 20:09:05
Temat: Re: Co jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
Zbynek Ltd. napisał(a):
> Rzeczywiście. Nic o gotówce nie ma;-) Jest o możliwości odstąpienia od
> umowy, pod warunkiem zawartym w pkt.4 i 1. Oczywiście, nie dotyczy to
> sytuacji, gdybyśmy chcieli przyjść do sklepu i zażądać od razu gotówki.
> Do tego nie mamy żadnego prawa, co powinienem już w poprzednim liście
> napisać.
czasem mamy
KG