  • 1. Data: 2009-08-19 19:11:35
    Temat: Ciężkie naruszenie obowiązków pracodawcy
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    Czy nie zapłącenie za dzień pracy, za który nalezy się wypłata jest ciężkim
    naruszeniem ?

    chciałam zapytać się, bo jak ciężkie, to można bez wypowiedzenia zakończyć...
    a jak nieciężkie to jest problem

  • 2. Data: 2009-08-19 20:13:12
    Temat: Re: Ciężkie naruszenie obowiązków pracodawcy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:677a.000000f8.4a8c4e67@newsgate.onet.pl Imiennika
    <i...@v...pl> pisze:

    > Czy nie zapłącenie za dzień pracy, za który nalezy się wypłata jest
    > ciężkim naruszeniem ?
    Jest. Obowiązek wypłaty należnego wynagrodzenia w terminie jest jednym z
    podstawowych obowiązków pracodawcy.
    Są w tej materii orzeczenia SN.

    > chciałam zapytać się, bo jak ciężkie, to można bez wypowiedzenia
    > zakończyć... a jak nieciężkie to jest problem
    Cóż, pracodawca może wystąpić do sądu. A ten niekiedy orzeka różnie (w
    Polsce nie ma instytucji precedensu). Pamiętam sprawy przegrane przez
    pracowników. Argumentem sądy była incydentalność opóźnienia wypłaty, tzw.
    obiektywne okoliczności, chęć wywiązania się przez pracodawcę z zobowiązań.

    Radziłbym nie walić od razu z grubej rury (na to będzie czas) tylko wystąpić
    z pisemnym żądaniem zapłaty, zgromadzenie dokumentacji, może rozważyć skargę
    do PIPy?

    --
    Jotte