  • 1. Data: 2003-10-11 03:30:55
    Temat: Chcialbym odstapic swoje udzialy w sp. z o.o.
    Od: "Vanadoo" <v...@o...pl>

    Chcialbym odstapic swoje udzialy w sp. z o.o. - jak zrobic
    to najmiejszym kosztem i jakie koszty czekaja mnie oraz
    nabywce udzialow.
    W jakie formie najkorzystniej jest oddac udzialy (zakladajac, ze
    chce zrobic komus prezent)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-10-11 14:14:38
    Temat: Re: Chcialbym odstapic swoje udzialy w sp. z o.o.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Oct 2003, lablador wrote:
    [...ktoś...]
> [...]
    >+ > nabywce udzialow. [...]
    >+ >
    >+ Zawrzec umowe sprzedazy udzialow (pozorna).

    Ykhm... A nabywca być może będzie się tłumaczył przed US że pieniądze
    na udziały ukradł i w związku z tym podatku od nich nie płacił ;> ?!
    Oczywiście jak to kilka promili pensji kupującego to nie ma
    sprawy ;), ale wtedy być może załapie się na darowiznę wolną
    od podatku (ile tam jest, 2800 zł ?).

    >+ Koszt to oplata za poswiadczenie notarialne podpisow
    >+ na umowie-kilkadziesiat zl.

    Mhm. UoPDoOF:

    ++++++
    Art. 17. 1. Za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się:
    6) należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, przychody
    z odpłatnego zbycia tytułu własności udziałów w spółkach, akcji
    oraz innych papierów wartościowych, w tym także pochodnych
    instrumentów finansowych od papierów wartościowych,
    ------

    Prawdą jest że podatek to nie koszt ;), ale zapłacić trzeba... :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-10-11 19:37:46
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    Zawrzec umowe sprzedazy udzialow (pozorna).
    Koszt to oplata za poswiadczenie notarialne podpisow na umowie-kilkadziesiat

    Dan