  • 1. Data: 2009-05-17 06:32:42
    Temat: CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Mam do Was takie pytanie.
    Przychodzi ktoś do sklepu, klient i chce cos kupić. Nie posiada
    drobnych piniędzy, a sprzedawca każe mu iść sobie rozmienić, ponieważ
    nie posiada w kasie drobnych. Czy ma rację taki sprzedawca? zy może
    nakazać klientowi chcidzić i przynieść do sklepu drobne? Czy jest
    jakiś przepis zniechęcający sprzedawcę do takich działań? Jak sobie z
    takimi poradzić sprzedawcami?

    I troche podobne pytanie, czy można klienta wyrzucić ze sklepu?
    Słyszałem, że sklep jest traktowany jako miejsce publiczne i nie można
    odmówić obsługi bez przyczyny?

  • 2. Data: 2009-05-17 06:37:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    slawek7 pisze:
> [...]
    > drobnych piniędzy, a sprzedawca każe mu iść sobie rozmienić, ponieważ
    > nie posiada w kasie drobnych. Czy ma rację taki sprzedawca? zy może

    Nieposiadanie drobnych nie jest karalne.

    > nakazać klientowi chcidzić i przynieść do sklepu drobne? Czy jest
    > jakiś przepis zniechęcający sprzedawcę do takich działań? Jak sobie z
    > takimi poradzić sprzedawcami?

    Przepisu nie ma, ale dobrze działa coś, co się nazywa chciwość zysku.

    > I troche podobne pytanie, czy można klienta wyrzucić ze sklepu?
    > Słyszałem, że sklep jest traktowany jako miejsce publiczne i nie można
    > odmówić obsługi bez przyczyny?

    Mniej więcej tak jest.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-05-17 07:11:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    slawek7 napisał(a):

> [...]
    > nakazać klientowi chcidzić i przynieść do sklepu drobne? Czy jest
    > jakiś przepis zniechęcający sprzedawcę do takich działań? Jak sobie z

    Odwracajac pytanie - czy jest przepis nakazujacy sprzedawcy posiadanie
    drobnych?

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 4. Data: 2009-05-17 07:22:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 17 May 2009 09:11:04 +0200, januszek napisał(a):

    > Odwracajac pytanie - czy jest przepis nakazujacy sprzedawcy posiadanie
    > drobnych?

    Rozporządzenie Ministra Gospodarki z 30 czerwca 2009 r. w sprawie
    minimalnej ilości środków pieniężnych pozostających w punktach sprzedaży,
    warunków przechowywania środków pieniężnych oraz ustalania listy punktów
    sprzedaży, w których powinny być zainstalowane terminale płatnicze.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 5. Data: 2009-05-17 07:31:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Rozporządzenie Ministra Gospodarki z 30 czerwca 2009 r.

    Wróżka :) ?
    według mojego kalendarza mamy dopiero 17 maja 2009 roku.

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2009-05-17 07:41:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 17 May 2009 09:31:51 +0200, Johnson napisał(a):

    > Wróżka ?
    > według mojego kalendarza mamy dopiero 17 maja 2009 roku.

    Analiza potrzeb ludności przeprowadzona na podstawie wpisów na niniejszej
    grupie dowiodła, iż takie rozporządzenie jest niezbędnie konieczne!

  • 7. Data: 2009-05-17 07:44:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Analiza potrzeb ludności przeprowadzona na podstawie wpisów na niniejszej
    > grupie dowiodła, iż takie rozporządzenie jest niezbędnie konieczne!

    A ja wcale bym sie nie zdziwił gdyby cię minister posłuchał.

    --
    @2009 Johnson

  • 8. Data: 2009-05-17 08:00:58
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 17 May 2009 09:44:48 +0200, Johnson napisał(a):

    > A ja wcale bym sie nie zdziwił gdyby cię minister posłuchał.

    Dlatego to nie był żart, dlatego nie postawiłem tam żadnego ";-)"

  • 9. Data: 2009-05-17 08:39:30
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    To w końcu jak to z tym jest? Bo na razie odeszło od tematu.

  • 10. Data: 2009-05-17 09:18:57
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    slawek7 napisal:
    > Przychodzi ktoś do sklepu, klient i chce cos kupić. Nie posiada
    > drobnych piniędzy, a sprzedawca każe mu iść sobie rozmienić, ponieważ
    > nie posiada w kasie drobnych. Czy ma rację taki sprzedawca?

    Nie. Klient juz nabyl towar, chce zaplacic legalnym srodkiem platniczym.
    Sprzedawca nie moze odmowic przyjecia zaplaty i ma obowiazek
    wydac reszte. Jak to zrobi, to jego sprawa.

    Zreszta podobna dyskusja odchodzila juz na tej liscie 17.10.2007.
    Dotyczyla odmowy przyjecia zaplaty w drobnym bilonie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek