  • 1. Data: 2010-10-24 15:37:40
    Temat: [CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy?
    Od: Koziołek <d...@x...pl>

    Przeglądając ostatnio Allegro zauważyłem, że pojawiły się ogłoszenia
    sprzedaży tanich, nowych Coreli X3, dokładanych jakoby do laptopów. Tutaj
    np. koleś napisał:
    "DO SPRZEDANIA COREL DRAW GRAPHICS SUITE X3 PL.
    PROGRAM FABRYCZNIE NOWY, ZAFOLIOWANY, NIEZAREJESTROWANY.
    LICENCJA DO UŻYTKU KOMERCYJNEGO ORAZ DOMOWEGO."
    http://allegro.pl/corel-draw-graphics-suite-x3-pl-ko
    mercyjny-bcm-i1284207449.html

    Na kilometr śmierdzi mi to oeemem, ale może się mylę i coś takiego można
    legalnie używać w firmie? Niestety nikt nie pochwalił się licencją ;)

    Z harcerskim pozdrowieniem,

    Koziołek

    --
    www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

  • 2. Data: 2010-10-25 00:19:40
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2010-10-24 17:37, Koziołek pisze:
> [...]
    >
    > Na kilometr śmierdzi mi to oeemem, ale może się mylę i coś takiego można
    > legalnie używać w firmie? Niestety nikt nie pochwalił się licencją ;)

    hmm...
    nie wiem, czy sa rozne plyty, do box i oem, ale;
    ja mam wersje pudelkowa wlasnie X3 - cd wyglada buracko identycznie ;]
    oczywiscie moja wersja jest do uzytku komercyjnego...

    --
    pozdrawiam
    Gadacz

  • 3. Data: 2010-10-25 00:26:16
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2010-10-25 02:19, gadacz pisze:
> [...]
    > ja mam wersje pudelkowa wlasnie X3 - cd wyglada buracko identycznie ;]
    > oczywiscie moja wersja jest do uzytku komercyjnego...

    z tym buractwem, to mam na mysli to, ze nadruk na plycie...
    a raczej "design" jest raczej mierny ;)
    ale jak wiadomo, nie powinno sie po opakowaniu oceniac... chyba nie
    tylko ludzi ;P

  • 4. Data: 2010-10-25 05:17:14
    Od: ": jaro" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Koziołek" <d...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Na kilometr śmierdzi mi to oeemem, ale może się mylę i coś takiego można
    > legalnie używać w firmie? Niestety nikt nie pochwalił się licencją ;)

    Z tego co widzę, to z programem/płytą wszystko w porządku i jesli pisze, że
    do użytku komercyjnego, to tak jest.
    Natomiast nie wiem, jak to jest w przypadku dolożenia do laptopa - IMO
    powinien byc zapis w licencji o NIEODSPRZEDAWANIU gratisu dodanego do
    laptopa - to pasuje sprawdzić u Sprzedawcy.
    Ale sam program powinien byc komercyjny - ja ostatnio kupilem własnie wersję
    tzw. SE - tylko płytka instalacyjna bez pudełka, fontów, clipartów itp -
    wersja komercyjna za ok. 700 zł :P
    --
    jaro.

  • 5. Data: 2010-10-25 12:26:48
    Od: Dariusz <d...@q...pl>

> [...]
    > PROGRAM FABRYCZNIE NOWY, ZAFOLIOWANY, NIEZAREJESTROWANY.
    > LICENCJA DO UŻYTKU KOMERCYJNEGO ORAZ DOMOWEGO."

    po instalacji jesli bedzie belka programu zawierala
    corelDraw X3 - nie do odsprzedazy/not for resale
    oznacza ze jest nielegalny (drugim uzytkownikiem bedziesz),
    jesli samo corelDraw X3 wszystko jest ok

    --
    web, print, branding & logo design
    http://quaint.pl

    mózgowiem i tabletem
    http://blog.quaint.pl

  • 6. Data: 2010-10-25 12:35:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.10.2010 14:26, Dariusz pisze:

    > po instalacji jesli bedzie belka programu zawierala
    > corelDraw X3 - nie do odsprzedazy/not for resale
    > oznacza ze jest nielegalny (drugim uzytkownikiem bedziesz),
    > jesli samo corelDraw X3 wszystko jest ok

    Kopia legalna. Tylko naruszenie umowy cywilno-prawnej - ale przez
    sprzedającego.

    Swoją szosą takie zastrzeżenia umowne powinny trafić do spisu klauzul
    niedozwolonych.

  • 7. Data: 2010-10-25 12:39:00
    Od: Dariusz <d...@q...pl>

> [...]
    >
    > Na kilometr śmierdzi mi to oeemem, ale może się mylę i coś takiego można
    > legalnie używać w firmie? Niestety nikt nie pochwalił się licencją ;)

    swoja droga jakbym byl na twoim miejscu zakupilbym x4 za 674,00 zł! kup
    teraz:
    http://allegro.pl/coreldraw-graphics-suite-x4-eng-bo
    x-komercyjny-i1282211613.html

  • 8. Data: 2010-10-25 12:41:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.10.2010 14:39, Dariusz pisze:
    mercyjny-bcm-i1284207449.html

    > swoja droga jakbym byl na twoim miejscu zakupilbym x4 za 674,00 zł! kup
> [...]

    A nie prościej zainstalować np. Inkscape?

  • 9. Data: 2010-10-25 12:49:21
    Od: Dariusz <d...@q...pl>

    W dniu 2010-10-25 14:41, Andrzej Lawa pisze:

    > A nie prościej zainstalować np. Inkscape?

    egzotyka dla wielbicieli gimpa i openoffica
    nieuzyteczne w branzy

  • 10. Data: 2010-10-25 12:52:52
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 25.10.2010, Dariusz <d...@q...pl> wroted:

    > egzotyka dla wielbicieli gimpa i openoffica
    > nieuzyteczne w branzy

    Może bez przesady.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>
    = AC Universe.:JumpTheGun:. = 85.14.221.102:27960