  • 1. Data: 2004-11-26 10:47:09
    Temat: Bhp, a umowa zlecenie , dzielo
    Od: ">>torpis<<" <torpis66/beztego/@gazeta.pl>

    Zamierzam zatrudnic 2 osoby do wycinki kilku drzew na umowe zlecenie
    lub o dzielo. Jaka jest moja odpowiedzialnosc jesli ktos ulegnie
    wypadkowi podczas wycinki?

    --
    Pozdrawiam,
    "..dokonałem zwrotu o 360 stopni.." cyt. Lech Wałęsa

  • 2. Data: 2004-11-26 13:23:08
    Temat: Re: Bhp, a umowa zlecenie , dzielo
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    > Zamierzam zatrudnic 2 osoby do wycinki kilku drzew na umowe zlecenie
    > lub o dzielo. Jaka jest moja odpowiedzialnosc jesli ktos ulegnie
    > wypadkowi podczas wycinki?

    to zdecyduj sie na co - bo to spora roznica

    jesli pracownik nie udowodni, ze faktycznie byl to stosunek pracy - co moze
    zrobic i w niektorych sytuacjach skutecznie, czyli ty omijales prawo
    podpisujac umowe zlecenia, zamiast prawidlowej umowy o prace - to jesli
    ulegnie wypadkowi za nic nie odpowiadasz

    gdyby zas faktycznie byl to stosunek pracy, to masz podwojnie przechlapane
    bo a) odpowiadasz tak samo za wypadek jak przy zatrudnianiu na umowe o prace
    b) do akcji wkracza zus, us i inspekcja pracy i takie inne