  • 1. Data: 2010-06-24 21:46:55
    Temat: Bank niehonorujacy paszportu.
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    Przypomnijcie proszę, która ustawa określa, że paszport jest także (obok
    dowodu) dokumentem tożsamości.
    Czy bank może w swoim "leguraminie" z mocą prawa okreslić, że nie honoruje
    paszportów, bo nie (nie chodzi ani o zakładanie rachunków, ani o kredyty lub
    pozyczki, lecz zwykłe "ustalenie tożsamości" w okienku marmurka)?

  • 2. Data: 2010-06-25 05:29:02
    Temat: Re: Bank niehonorujacy paszportu.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    666 pisze:
> [...]
    > paszportów, bo nie (nie chodzi ani o zakładanie rachunków, ani o kredyty lub
    > pozyczki, lecz zwykłe "ustalenie tożsamości" w okienku marmurka)?

    Ustawa o dokumentach paszportowych
    art. 4
    Dokument paszportowy uprawnia do przekraczania granicy i pobytu za
    granicą oraz poświadcza obywatelstwo polskie, a także tożsamość osoby w
    nim wskazanej w zakresie danych, jakie ten dokument zawiera.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-06-25 09:05:11
    Od: " ..." <j...@g...pl>

    Czyli imie nazwisko data urodzenia pesel.
    Tylko ustawa o dokumentach paszportowych?

    Cos mi chodziła po głowie jakas ustawa, gdzie są wymienione po kolei dowód i
    paszport...
    Przykład:
    http://msp.money.pl/grupa-
    pl_soc_prawo/co;jest;dowodem;tozsamosci,watek,701644
    .html
    www.goldenline.pl/forum/1575074/przetrzymywanie-pien
    iedzy-przez-alior/s/3

    -----

  • 4. Data: 2010-06-25 10:20:23
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 25 Jun 2010 07:29:02 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > granicą oraz poświadcza obywatelstwo polskie, a także tożsamość osoby w
    > nim wskazanej w zakresie danych, jakie ten dokument zawiera.

    Heheh, zajebiste procedury wprowadzono w kilku większych miastach przy
    wydawaniu dowodów osobistych.
    "Na żądanie" organu trzeba przedstawić poświadczenie obywatelstwa :))
    Aby to uzyskać trzeba pisać do wojewody, płacić 58zł, mieć pamięć (w
    przypadku kilku przebytych rozwodów) do nazwisk, dat, trzeba pamiętac daty
    śłubów rodziców, dziadków a nawet jak jest potrzeba - pradziadków - łącznie
    z nazwiskami panieńskimi babć, prababć :)))
    Jak to wczoraj przeczytałem .... spadła mi szczęka :)))
    A wszystko przez to że kilkadziesiąt lat temu kazano wypier...ać z polski
    jakiejś tam nacji ;)

  • 5. Data: 2010-06-25 14:05:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Herald wrote:

> [...]
    > Jak to wczoraj przeczytałem .... spadła mi szczęka :)))
    > A wszystko przez to że kilkadziesiąt lat temu kazano wypier...ać z polski

    A chcesz wydać dowód nieobywatelowi, który nagle z gruszki spadł.
    Jak nie masz poprzedniego dowodu, aktu małżeństwa, urodzenia to jak
    chcesz wykazać, że masz obywtelstwo polskie?

  • 6. Data: 2010-06-25 14:06:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 25 Jun 2010 09:05:08 -0500, witek napisał(a):

    > A chcesz wydać dowód nieobywatelowi, który nagle z gruszki spadł. Jak
    > nie masz poprzedniego dowodu, aktu małżeństwa, urodzenia to jak chcesz
    > wykazać, że masz obywtelstwo polskie?

    A jak wojewodzie uda się to ustalić? Przeprowadzi testy genetyczne?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 7. Data: 2010-06-25 14:32:38
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-06-25 16:06, Olgierd pisze:
    > A jak wojewodzie uda się to ustalić? Przeprowadzi testy genetyczne?

    pewnie sprawdzi czy osoba, która obywatelstwo miała (z urodzenia) nie
    utraciła go

    KG