  • 1. Data: 2008-11-04 22:31:32
    Temat: Bank i 2 złote
    Od: armar <a...@p...fm>

    Miałem kilka lat temu konto ROR, a do niego kartę.
    Ponieważ płaciłem za konto razem z kartą, internetem
    i coś tam jeszcze ponad 10 zł miesięcznie,
    to wkurzyłem się, gdy któregoś dnia Pan Wajs w TV powiedział,
    że konto w tym banku jest za darmo.
    Poszedłem do banku, by zapytać dlaczego zabierają mi
    co miesiąc pieniądze za prowadzenie konta, gdy tymczasem
    Wajs się śmieje do mnie z plakatu, że nie biorą.
    Pani na to, że to jest prawda tylko dla nowych klientów,
    którzy wpłacają ileś tam złotych miesięcznie więcej niż ja.
    Zagotowałem i powiedziałem, że rachunku już nie chcę.
    Wybrałem pieniądze kartą ile się dało i oddałem do pocięcia.
    Pani mnie poinformowała, że na koncie mam 2 złote,
    a ja jej odrzekłem, aby sobie te dwa złote wsadzili...
    w jakiś pożytek, bo ja już u nich konta nie mam. :)
    5 zł kosztowało podejście do okienka, więc nie miałem zamiaru
    tego płacić, by wziąć dwa złote - proste, że 3 zł bym stracił.
    Pani do mnie na to, że muszę napisać jakiś wniosek,
    bym te 2 złote przekazał bankowi, a ja jej, że nic nie muszę.
    Dzwoniła jeszcze do mnie, że mam dwa złote do odebrania
    i w miarę grzecznie jej odpowiadałem, że za bilety zapłacę 5 zł
    więc mi się nie kalkuluje jazda z wnioskiem.

    Przez ok. 3 lata był spokój.
    Od ponad pół roku co miesiąc przychodzi wyciąg z rachunku bieżącego
    wykazujący saldo 2 złote z groszami.
    Czyżby jednak Wajs miał rację, że za darmo ROR'y prowadzą?

    Jeszcze taka śmieszność - konto miałem w BPH,
    a wyciągi przychodzą z PEKAO SA (inny nawet nr rachunku). :)))
    Zorientowałem się tylko po tym, że adres oddziału jest ten sam.

    Jechać tam i poprosić o umowę na prowadzenie konta
    i wysyłanie niezamówionych informacji handlowych?

    Mogą mi przysłać za jakiś czas fakturę za utrzymanie
    cudem "zmartwychwstałego" konta i wysyłanie śmieci?

    --
    Pozdrawia Marek

  • 2. Data: 2008-11-04 23:11:56
    Temat: Re: Bank i 2 złote
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    armar napisal:
    > Mogą mi przysłać za jakiś czas fakturę za utrzymanie
    > cudem "zmartwychwstałego" konta i wysyłanie śmieci?

    wyplacenie sumy ktora spowoduje ze saldo bedzie okolo zera
    i pociecie karty nie powoduje przeciez zamkniecia konta

    dopoki masz tam konto to moga robic to co moga (czytaj,
    wg. regulaminu, tabeli oplat i prowizji, umowy o
    prowadzenie rachunku i na co sie tam jeszcze zgadzasz
    majac u nich konto)

  • 3. Data: 2008-11-05 00:34:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    armar wrote:
    > Wybrałem pieniądze kartą ile się dało i oddałem do pocięcia.

    A masz potwierdzenie zamknięcia konta?
    Po wygląda na to, że nawet nie potrafisz wykazać, że konot zamykałeś.

    > Jeszcze taka śmieszność - konto miałem w BPH,
    > a wyciągi przychodzą z PEKAO SA (inny nawet nr rachunku). :)))
    > Zorientowałem się tylko po tym, że adres oddziału jest ten sam.

    bo pekao przjęło bph.

    > Jechać tam i poprosić o umowę na prowadzenie konta
    > i wysyłanie niezamówionych informacji handlowych?
    >
    > Mogą mi przysłać za jakiś czas fakturę za utrzymanie
    > cudem "zmartwychwstałego" konta i wysyłanie śmieci?

    jak konta nie zamknąłeś to ja się nie zdziwię jak dostaniesz do
    zapłcenia po 10 zl miesiecznie za te 3 lata za prowadzneie rachunku.

  • 4. Data: 2008-11-05 02:23:12
    Od: "|<ońrad" <k...@a...ij>

    witek pisze:
    > jak konta nie zamknąłeś to ja się nie zdziwię jak dostaniesz do
    > zapłcenia po 10 zl miesiecznie za te 3 lata za prowadzneie rachunku.

    I tak bedzie niemal na pewno. W regulaminie, ktory zaakceptowal
    podpisujac umowe ma procedure zamykania konta opisana i watpie aby bylo
    tam napisane, ze jak sobie potnie karte to konto bedzie zamkniete.

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 5. Data: 2008-11-05 08:13:18
    Od: armar <a...@p...fm>

> [...]
    > podpisujac umowe ma procedure zamykania konta opisana i watpie aby bylo
    > tam napisane, ze jak sobie potnie karte to konto bedzie zamkniete.

    Karty sam sobie nie pociąłem :) - zrobiła to pani z obsługi klientów.
    Ona też zamknęła konto na co otrzymałem pisemne potwierdzenie.
    Dopóki nie przeczytałem wiadomości cassandry "należność dla PKO..."
    to się nie przejmowałem, że co miesiąc przychodzi wyciąg za konto
    o numerze innym, niż z nieważnej już umowy z innym bankiem.
    Traktowałem to jako reklamę "byłeś u nas, może wrócisz?"
    i teraz mam obawy co do czysto reklamowego celu wyciągów.

    --
    Pozdrawia Marek

  • 6. Data: 2008-11-05 09:05:34
    Od: d'plus <u...@t...pl>

    armar pisze:

> [...]
    > Traktowałem to jako reklamę "byłeś u nas, może wrócisz?"
    > i teraz mam obawy co do czysto reklamowego celu wyciągów.

    jeśli masz papier na zamknięcie konta to jest ok, ale jesli w tym
    papierze jest zawarte że konto zostaje zamknięte gdy konto ma 0zł to już
    nie jest tak różowo. oplaty za konto mogą "wisieć" i zostać nałożone w
    momencie pojawienia się środków lub w momencie chęci całkowitej
    likwidacji konta. można tez sprobowac prosic o umorzenie zobowiązań, ale
    nie wiem czy to da jakis skutek.

    --
    http://www.asiakepka.com - boston based photographer
    http://www.oln.pl/ - olsztyńska galeria internetowa

  • 7. Data: 2008-11-05 11:24:14
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

> [...]
    > różowo. oplaty za konto mogą "wisieć" i zostać nałożone w momencie pojawienia
    > się środków lub w momencie chęci całkowitej likwidacji konta

    W pkosa nie da się zamknąć konta bez rozliczenia wszystkich zobowiązań. Czasem
    problemy są z jakimiś operacjami "w drodze" (np. jutro przyjdzie opłata za
    kartę). Jak pracownik tego nie przewidzi, to musi ponosić koszty z własnej
    kieszeni.

    Zamknięcie konta to znaczy, że wszystko, co z tym kontem jest już rozliczone i
    nic nie wisi ani nie zejdzie.

    --
    Lukasz

  • 8. Data: 2008-11-05 12:17:59
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > Zamknięcie konta to znaczy, że wszystko, co z tym kontem jest już
    > rozliczone i nic nie wisi ani nie zejdzie.

    Poniżej zacytuję to co bzdurą nie jest.

  • 9. Data: 2008-11-05 13:18:33
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Poniżej zacytuję to co bzdurą nie jest.

    Sugerujesz, że reszta jest bzdurą? Chyba nie pracujesz w tym banku.

    --
    Lukasz

  • 10. Data: 2008-11-05 13:39:59
    Od: akanid <a...@f...email>

    armar pisze:
    <ciach ciekawa historyjka i begin nowa historyjka>

    Kiedys mialem konto w pewnym banku. Z pewnych powodów je zamknałem
    oddałem karty wybrałem gotówke i wsio bylo ok. 3 lata pozniej
    zdecydowalem sie wrócic do tego banku i otworzyc nowe konto. Jakież było
    moje zdziwienie kiedy po powrocie do domu i zalogowaniu sie na konto
    mialem dostepne dwa konta! Nowe oraz to stare sprzed trzech lat! Nawet
    stan konta na dzien likwidacji sie zgadzał. Mogłem sprawdzać historie
    całego konta wstecz i kto wie moze nawet przelewy zrobic (nie
    próbowałem). Przy nastepnej wizycie w banku zgłosiłem toto i po kilku
    dniach zniknęło. Profitów z tego tytułu żadnych nie było ani nawet
    przeprosin.

    pozdro
    akanid