  • 1. Data: 2010-05-12 09:51:34
    Temat: Bank BPH i 45 pln za 3 dni zwloki
    Od: mirek <v...@o...pl>

    Wzialem sprzet AGD na raty przez bank BPH. Termin splaty raty mijal 26,
    ja zaplacilem 30.... mija kilka dni i dostaje pismo z banku, ze nie
    wplynela kasa i mam zaplacic kare 45 pln. pismo datowane na 29. Za 3 dni
    zwloki 45 pln
    w regulaminie wspominaja wprawdzie, ze zamiast odsetek moga pobrac kare,
    ale zeby za 3 dni zwloki placic 45 pln to chyba przesada ?

  • 2. Data: 2010-05-12 10:29:35
    Temat: Re: Bank BPH i 45 pln za 3 dni zwloki
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 12 Maj, 11:51, mirek <v...@o...pl> wrote:

    > ale zeby za 3 dni zwloki placic 45 pln to chyba przesada ?

    Tak samo jest w regulaminie kart kredytowych - kiedyś tez spłatę
    ustawiłem sobie o 1 dzień za późno i kosztowało mnie to 50 zł. Tak
    działa taryfa prowizji i opłat, że jest sztywna kara za przekorczenie
    terminu.

  • 3. Data: 2010-05-12 11:04:04
    Od: Agent0700 <a...@g...pl>

> [...]
    > ustawiłem sobie o 1 dzień za późno i kosztowało mnie to 50 zł. Tak
    > działa taryfa prowizji i opłat, że jest sztywna kara za przekorczenie

    Jak się robi interesy ze złodziejami to się proszę nie dziwić, że okradają.

    Kiedyś robiłem z nimi interesy, ale na szczęście przeszło mi.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 4. Data: 2010-05-12 11:08:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 12 May 2010 09:51:34 +0000, mirek napisał(a):

    > w regulaminie wspominaja wprawdzie, ze zamiast odsetek moga pobrac kare,
    > ale zeby za 3 dni zwloki placic 45 pln to chyba przesada ?

    W ogóle przesada:

    http://prawo.money.pl/orzecznictwo/klauzule-niedozwo
    lone-uokik/
    sygn;akt;xvii;amc;42;04,postanowienie,652.html

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 5. Data: 2010-05-12 11:16:23
    Od: gacek <g...@w...pl>

    mirek wrote:
> [...]
    > w regulaminie wspominaja wprawdzie, ze zamiast odsetek moga pobrac kare,
    > ale zeby za 3 dni zwloki placic 45 pln to chyba przesada ?

    A jak inaczej bank ma zarabiać przy ratach 0%?

    gacek

  • 6. Data: 2010-05-12 11:19:30
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mirek" <v...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Za 3 dni zwloki 45 pln

    ciesz sie ze to bank ;)
    jakby to byl us i spoznienie ze zlozeniem pita, musialbys zaplacic 300, tam
    sobie licza okolo 100 za dzien spoznienia :)

  • 7. Data: 2010-05-12 11:51:31
    Od: "Gray" <n...@a...com>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości

    > Użytkownik "mirek" <v...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > ciesz sie ze to bank ;)
    > jakby to byl us i spoznienie ze zlozeniem pita, musialbys zaplacic 300,
    > tam sobie licza okolo 100 za dzien spoznienia :)

    Rozumiem, że to taki żarcik dla niewtajemniczonych? Co innego mandat, co
    innego kara umowna, a co innego odestki....

    Pzdr.
    --
    Gray

  • 8. Data: 2010-05-12 12:18:18
    Od: BK <b...@g...com>

    On 12 Maj, 13:08, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

> [...]
    >
    > http://prawo.money.pl/orzecznictwo/klauzule-niedozwo
    lone-uokik/
    > sygn;akt;xvii;amc;42;04,postanowienie,652.html

    Wyrok z dnia 10 września 2008 r. Sąd Apelacyjny w Warszawie VI ACa
    459/08 - Możliwe jest zastrzeżenie w umowie z konsumentem na wypadek
    niewykonania umowy obowiązku uiszczenia dodatkowej opłaty obok odsetek
    o charakterze sankcyjnym. (podtrzymanie stanowiska SOKIK) :)

    I cytat z uzasadnienia:
    Przepis art. 385 k.c. zawiera listę klauzul niedozwolonych.
    Sformułowanie to oznacza, że klauzule wymienione w tym przepisie per
    se nie są niedozwolone, ale za takie należy je uważać, jeżeli po
    zastosowaniu kryteriów określonych art. 385 § 1 k.c. istnieją
    wątpliwości czy są to klauzule dozwolone. Oznacza to więc, iż możliwe
    jest wykazanie, że pomimo obecności danej klauzuli na liście w danym
    przypadku jest ona dozwolona.

    :) :) :)

  • 9. Data: 2010-05-12 12:53:48
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 12 May 2010 05:18:18 -0700, BK napisał(a):

> [...]

    > niewykonania umowy obowiązku uiszczenia dodatkowej opłaty obok odsetek o
    > charakterze sankcyjnym. (podtrzymanie stanowiska SOKIK)

    Wiedziałem ;-) pamiętam ;-)

> [...]
    > wątpliwości czy są to klauzule dozwolone. Oznacza to więc, iż możliwe
    > jest wykazanie, że pomimo obecności danej klauzuli na liście w danym

    Rozjaśniło mi się to stanowisko -- sąd (prawidłowo) każe sprawdzać czy
    postanowienie jest indywidualnie ustalone, czy też nie. Ergo: jeśli
    wpisano je w umowie, to zostało indywidualnie ustalone. Jeśli w
    regulaminie -- to nie jest.

  • 10. Data: 2010-05-12 12:58:08
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
[...]

    Ciekawe co to oznacza z polskiego na nasze.... :))))